Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387621 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3300 Dátum: 2016.02.08 20:52:18 »
Nem vagyok hozzászokva a 300ezres javításokhoz, pedig többnyire 10+ éves autóim vannak.
180.000-es szervíz 60k, Váltócsapágy 150k (még ráért volna, de minek kockáztatni), egy szett rendes téligumi acélfelnin 150k. Ezek fél év alatt köszöntek be és tök normál költségek, az autózás ezzel jár. Sokan vannak akik nem képesek ezt elfogadni, ők azok akik eladják a gatya autót ahelyett hogy megcsináltatnák és vesznek egy másikat amit addig tartanak amíg nem kell rá költeni. Rosszabb esetben eladás előtt még kendácsolva van a kocsi kicsit valami zugműhelyben, hogy ne álljon meg. Az autózás egy drága dolog. Ha csak adót, kgfb-t, évenkénti két gumiátszerelést, olajcserét, és üzemanyagot számolsz 8 literes fogyasztásra évi 21.000km futáshoz, akkor 44ft/km költség jön ki. Ebben a 44ft-os árban semmilyen szervízköltség nincs és az amortizációs rátát sem számoltam bele, amivel az autó a vásárlás és eladás közben. Az általad megadott adatok alapján mai nominálértéken kb 6,5ft/km értékvesztéssel lehet számolni, szóval az autózásod 51ft/km lesz, feltételezve, hogy soha nem romlik el rajta semmi. Egy 400 km-es kirándulás 20.400 ft minimálisan. Az éves 20.000km-es futás 1.020.000 ft, csak még sose számoltál utána. Ennek fényében nem is olyan sok az a 300.000 ft szervízköltség(kettőstömegű, CR, turbó, stb.) 3-4 évente egyszer. :)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3301 Dátum: 2016.02.08 20:52:43 »
300eFt-os javítás lassan teljesen normális lesz, max egy új autónál nem , de olyant te is átéltél, nagy amortizáció formájában.
Emlexem a 80-as évek végén senki nem akart nyugati autót, mert a többszöröse volt a keletiek fenntartásának. Aztán megszoktuk, rengeteg alkatrész, meg bontott lett hozzájuk is.
Most meg annyira computerizáltak, hogy egy amatör se tudja javítani, csak márkaszervizek és egyre nagyobb , drágább darabokban javíthatók.
Éreztem is, hogy a Carinám után már nem lesz olyan kis költségű autóm többet. Húztam is a cserét ameddig bírtam. más 5 éve van nálam, de én 3-4 évenként szoktam cserélni.
Még a régebbi Camrykkal szemezgetek. Azok még talán régi vágásúak.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3302 Dátum: 2016.02.08 21:02:47 »
Éreztem is, hogy a Carinám után már nem lesz olyan kis költségű autóm többet. Húztam is a cserét ameddig bírtam. más 5 éve van nálam, de én 3-4 évenként szoktam cserélni.
Még a régebbi Camrykkal szemezgetek. Azok még talán régi vágásúak.
Áll itt az udvaron egy idősebb autó. Klasz, lassan oldtimer, szinte gyári állapotú, a szervizelése meg talán egyszer-kétszer haladta meg a nyolcvanezret negyed évszázad alatt, 10 éves koráig olajcserén kívül nem volt vele semmi. A T25-ben viszont van utascella, 9 lufi, és temérdek kényelem. A T25-nek elég durva költségei tudnak lenni a régihez képest, ha van vele valami. De biztonságosabb és kényelmesebb, nem lehet azt mondani, hogy nem kap az ember a pénzéért semmit. Én is húztam a cserét amíg bírtam, de már nem éri meg a régire költeni, bármennyire is szeretem.
Ha évi 20.000km-t mész, azért nézz meg pár videót arról, hogy hogyan törnek a régiek.
A régi_kocsikban_még volt_anyag témához:








lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3303 Dátum: 2016.02.08 21:06:10 »
180.000-es szervíz 60k, Váltócsapágy 150k (még ráért volna, de minek kockáztatni), egy szett rendes téligumi acélfelnin 150k. Ezek fél év alatt köszöntek be és tök normál költségek, az autózás ezzel jár. Sokan vannak akik nem képesek ezt elfogadni, ők azok akik eladják a gatya autót ahelyett hogy megcsináltatnák és vesznek egy másikat amit addig tartanak amíg nem kell rá költeni. Rosszabb esetben eladás előtt még kendácsolva van a kocsi kicsit valami zugműhelyben, hogy ne álljon meg. Az autózás egy drága dolog. Ha csak adót, kgfb-t, évenkénti két gumiátszerelést, olajcserét, és üzemanyagot számolsz 8 literes fogyasztásra évi 21.000km futáshoz, akkor 44ft/km költség jön ki. Ebben a 44ft-os árban semmilyen szervízköltség nincs és az amortizációs rátát sem számoltam bele, amivel az autó a vásárlás és eladás közben. Az általad megadott adatok alapján mai nominálértéken kb 6,5ft/km értékvesztéssel lehet számolni, szóval az autózásod 51ft/km lesz, feltételezve, hogy soha nem romlik el rajta semmi. Egy 400 km-es kirándulás 20.400 ft minimálisan. Az éves 20.000km-es futás 1.020.000 ft, csak még sose számoltál utána. Ennek fényében nem is olyan sok az a 300.000 ft szervízköltség(kettőstömegű, CR, turbó, stb.) 3-4 évente egyszer. :)
A te számaidnak nem számoltam utána. De ahonnan én jövök, az egy 16 évesen vásárolt Carina, ami most 20. Költöttem rá kb 550 ezret az öt év alatt (minden írva vagyon). mentem 100 ezret, amortizálódott 470 ezret. Ez nem sok. Az éves kötelezőm most 22 ezer ezer, a teljesítményadóm 11 ezer. Összesen 237 ezer 1 évre amortizációval. Az autót rendben tartom folyamatosan, mert szeretem. Na ez nem lesz többé. de fel kell nőni hozzá. Csak most hirtelen még rosszul esik.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3304 Dátum: 2016.02.08 21:18:46 »
Áll itt az udvaron egy idősebb autó. Klasz, lassan oldtimer, szinte gyári állapotú, a szervizelése meg talán egyszer-kétszer haladta meg a nyolcvanezret negyed évszázad alatt, 10 éves koráig olajcserén kívül nem volt vele semmi. A T25-ben viszont van utascella, 9 lufi, és temérdek kényelem. A T25-nek elég durva költségei tudnak lenni a régihez képest, ha van vele valami. De biztonságosabb és kényelmesebb, nem lehet azt mondani, hogy nem kap az ember a pénzéért semmit. Én is húztam a cserét amíg bírtam, de már nem éri meg a régire költeni, bármennyire is szeretem.
Ha évi 20.000km-t mész, azért nézz meg pár videót arról, hogy hogyan törnek a régiek.
A régi_kocsikban_még volt_anyag témához:


Hát igen tulajdonképpen arra döbbentem rá, hogy ma azért kerül egy 10 éves autó 2 MFt-ba (míg 2010-ben még 1Mft. körül lehetett kapni) mert tele van kényelmi elektronikákkal, jobb a rozsdavédelme, összességiben is jobb állapotban vannak. Csak én ezt az 5 évet átaludtam a Carinámban. A ma 10 éves autót már 2000- ben gyártották, a,it 5 éve 10 évesen lehetett kapni, azt meg még az előző században. És azt látom, hogy 2000-2005 között sokat  változtak az új autók. Felszereltségben, anyagminőségben, bonyolultságban.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3305 Dátum: 2016.02.08 21:23:42 »

Hát igen tulajdonképpen arra döbbentem rá, hogy ma azért kerül egy 10 éves autó 2 MFt-ba (míg 2010-ben még 1Mft. körül lehetett kapni) mert tele van kényelmi elektronikákkal, jobb a rozsdavédelme, összességiben is jobb állapotban vannak. Csak én ezt az 5 évet átaludtam a Carinámban. A ma 10 éves autót már 2000- ben gyártották, a,it 5 éve 10 évesen lehetett kapni, azt meg még az előző században. És azt látom, hogy 2000-2005 között sokat  változtak az új autók. Felszereltségben, anyagminőségben, bonyolultságban.
Mindezek közül a legeslegfontosabb a biztonság. A többi csak körítés. Sokkal sokkal merevebb a kasztnijuk a T25 Avéknak, kategóriája legjobb törésteszt eredményét érte el. De te is tudod, hogy hibátlan autó nincs. És a T25 sem lesz már fiatalabb.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3306 Dátum: 2016.02.08 21:29:44 »
Mindezek közül a legeslegfontosabb a biztonság. A többi csak körítés. Sokkal sokkal merevebb a kasztnijuk a T25 Avéknak, kategóriája legjobb törésteszt eredményét érte el. De te is tudod, hogy hibátlan autó nincs. És a T25 sem lesz már fiatalabb.
T25 az AveII?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3307 Dátum: 2016.02.08 21:47:07 »
Nem tudom, a nepperek azt hiszik, ha visszatekeri az órát, de olcsón adják az felmenti őt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3308 Dátum: 2016.02.08 21:53:56 »
Prius 2 - a mosolygós autó.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3309 Dátum: 2016.02.08 22:07:15 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3310 Dátum: 2016.02.08 22:17:18 »
Nekem meg ez tetszik:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_sol_plus-9621965
Nagyon szép ez a bordó szín bár a kép nem adja jól ki. Az egyik fontos elem a tempomat lenne nekem, ezen nem látok sajnos. Vajon a km valós lehet?
.
.
.
Öööö. Dehogynem ott figyel a kar  a kormány mögött, csak nem írták be a hirdetésbe.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.08 22:20:06 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3311 Dátum: 2016.02.08 22:19:43 »
A te számaidnak nem számoltam utána. De ahonnan én jövök, az egy 16 évesen vásárolt Carina, ami most 20. Költöttem rá kb 550 ezret az öt év alatt (minden írva vagyon). mentem 100 ezret, amortizálódott 470 ezret. Ez nem sok. Az éves kötelezőm most 22 ezer ezer, a teljesítményadóm 11 ezer. Összesen 237 ezer 1 évre amortizációval. Az autót rendben tartom folyamatosan, mert szeretem. Na ez nem lesz többé. de fel kell nőni hozzá. Csak most hirtelen még rosszul esik.
Ha 5 év alatt teszel bele 100e-t, nyugodtan vegyél JÓ(!) t25-t. (Én a helyedben 1.8 benzint vennék.) Arra sem fogsz többet költeni, mint a carinára. A márkaszerviz látogatása pedig csak nagyon indokolt esetben ajánlott. Ismerős szerelő a hibák elsöprő többségét töredékáron javítja. (Fékbetét-, olaj-, csapágy-, stb.csere) Nekem a sebváltócsapágy-csere valami 50-60-ban volt, és 450ezret mentem vele.  :tt2:
Szóval nem kell megijedni a nagy számoktól, csak oda kell figyelni, hogy mit és hol és mennyiért csináltatsz meg. :otlet:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3312 Dátum: 2016.02.08 22:22:22 »
Nagyon szép ez a bordó szín bár a kép nem adja jól ki. Az egyik fontos elem a tempomat lenne nekem, ezen nem látok sajnos. Vajon a km valós lehet?
Hát szervizkönyve az van , kérés meddig vezették.
Tempomat az bizony jó lenne, de vannak fontosabb dolgok is: állapot, km :)
Lehet beszámítattnám a motoromat :innocent:

Na tessék mégis van tempomat :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.08 22:24:39 írta OldPiet »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3313 Dátum: 2016.02.08 22:25:33 »
Nagyon szép ez a bordó szín bár a kép nem adja jól ki. Az egyik fontos elem a tempomat lenne nekem, ezen nem látok sajnos. Vajon a km valós lehet?
.
.
.
Öööö. Dehogynem ott figyel a kar  a kormány mögött, csak nem írták be a hirdetésbe.
:yes:
szvsz 300 az a 200e km.  :hmmmm:
De attól még lehet jó!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3314 Dátum: 2016.02.08 22:26:16 »
Ha 5 év alatt teszel bele 100e-t, nyugodtan vegyél JÓ(!) t25-t. (Én a helyedben 1.8 benzint vennék.) Arra sem fogsz többet költeni, mint a carinára. A márkaszerviz látogatása pedig csak nagyon indokolt esetben ajánlott. Ismerős szerelő a hibák elsöprő többségét töredékáron javítja. (Fékbetét-, olaj-, csapágy-, stb.csere) Nekem a sebváltócsapágy-csere valami 50-60-ban volt, és 450ezret mentem vele.  :tt2:
Szóval nem kell megijedni a nagy számoktól, csak oda kell figyelni, hogy mit és hol és mennyiért csináltatsz meg. :otlet:
Benzinesnék olajfogyasztástól nem féltek? :hmmmm: