Pont így csinálja az Avemba is automata fűtésre kapcsolva. Ahogy írtad, emeli az intenzitást ahogy emelkedik a motor hőfok. Viszont ez az idegesítő fordulatszám emelés felesleges és káros is mind a környezetre, mind az autónak. A lehető leg alacsonyabb fordulaton kell az autónak első perceket megtennie. A jégmentesítéshez kell némi fűtés belül is, míg kívül kaparod az ablakokról a jeget. Szóval vannak olyan esetek, amikor elkerülhetetlen a helyben járatás, nem beszélve a piros lámpáknál álldogálásról.
Egyébként is nagy hidegben nagyon nehezen lehet üzemmeleg dízelekről beszélni, főleg ha nincs nagy teljesítményű kiegészítő fűtés beépítve (nem keverendő az állóhelyi fűtéssel).
Miért is?
Nem gondolom, hogy
- az autógyártók ilyen szigorú környezetvédelmi normák mellett ilyen balgaságot követnének el indokolatlanul
- a mérnökök ennyire hülyék lennének, hogy szándékosan károsítják a motort
Mekkora az az emelt fordulatszám? 1200? Vagy? És ez káros a motornak?
Mert ennél magasabb, amikor elindulsz vele és használod. A régi szívó dízelekkel még meg lehetett tenni, hogy alapjáraton pöfögött az ember vele két utcányit, de manapság ez már eléggé necces.
A dízelek meg problémásak fűtés szempontjából. A túl kevés veszteséghőnek köszönhetően hidegben még a melegen tartás is megoldandó probléma. Mindenféle elektronikus trükköt találnak ki, hogy komfortos maradjon egy modern dízel motor.
Nem lehetséges, hogy az emelt fordulatszámnak köszönhetően a hamarabb bemelegedőmotor összességében alacsonyabb károsanyag kibocsájtást produkál, mint ha lassabban melegedne be és ez még egyáltalán nem károsítja a motort (gondolom nem 3-4000-rel pörgeti!)