Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387701 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3165 Dátum: 2016.01.01 18:57:22 »
Szia!

Nekem azt mindta a szerelőm, hogy az "újabb" avensis D-CAT motorjai is pont annyira problémásak, mint a többi "modern" diesel.
Nem üzemmeleg motornál ha kopp melegre van kapcsolva a fűtésed, akkor álló helyzetben megemeli a fordulatszámot.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3166 Dátum: 2016.01.01 19:03:56 »
Nem üzemmeleg motornál ha kopp melegre van kapcsolva a fűtésed, akkor álló helyzetben megemeli a fordulatszámot.
:hug: Köszönöm! :hug:
Azt el is felejtettem írni, hogy nem volt üzemmeleg a motor. 1-2 pálcikányival a középállás alatt volt.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3167 Dátum: 2016.01.01 19:16:21 »
:hug: Köszönöm! :hug:
Azt el is felejtettem írni, hogy nem volt üzemmeleg a motor. 1-2 pálcikányival a középállás alatt volt.
Nem is kell hozzá maxra tekerni a fűtést. Azonnal megemeli, ha bekapcsolod, akár 1ső fokozatra is.
Kicsit bosszantó megoldás ez, hiszen szerintem tök felesleges. Még a klíma kompresszor használatánál talán indokolt lenne, de egy snassz utastér fűtésnél...

Tud még valaki olyan digitális fűtés-hűtés szabályozós autót írni, ami ilyen módon reagál? Oda teker ám a fogyasztásnak is, valamint a káros anyag kibocsátásnak. Szóval nem nagyon értem.

Esetleg megoldás a kiiktatására?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3168 Dátum: 2016.01.01 19:27:20 »
Esetleg megoldás a kiiktatására?
Nyomok induláskor egy OFF-ot a digit fűtésre és be sem kapcsolom amíg nem üzemmeleg a motor. Ha párásodás van, azt persze lefújom, de fűtés nincs amíg a motor nem meleg. A benzines mondjuk egy álom, a dízelünkhöz képest sokkal hamarabb melegszik. Rövid utaknál meg, amikor soha nem melegszik be, csak ülésfűtés megy.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3169 Dátum: 2016.01.01 19:36:14 »
Nyomok induláskor egy OFF-ot a digit fűtésre és be sem kapcsolom amíg nem üzemmeleg a motor. Ha párásodás van, azt persze lefújom, de fűtés nincs amíg a motor nem meleg. A benzines mondjuk egy álom, a dízelünkhöz képest sokkal hamarabb melegszik. Rövid utaknál meg, amikor soha nem melegszik be, csak ülésfűtés megy.
Ok-Ok. Ez rendben is van, de az csak felhasználó szintű megoldás.

Viszont olyan megoldás, ami ECU-n kersztül menne például? Vagy bármi más ami meggátolja a fordulatszám emelést a fűtés mellett?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3170 Dátum: 2016.01.01 19:43:59 »
Ok-Ok. Ez rendben is van, de az csak felhasználó szintű megoldás.

Viszont olyan megoldás, ami ECU-n kersztül menne például? Vagy bármi más ami meggátolja a fordulatszám emelést a fűtés mellett?
Anno a 2001-es Citroënen  Picassómban (1998-as típus) az automata klíma valami ilyesmit csinált. Amíg nem melegedett be a motor annyira, hogy érdemben fűteni lehessen vele, addig gyakorlatilag minimál üzemmódban működött. Ahogyan melegedett a hűtővíz, úgy emelte fokozatosan a fűtés intenzitását. Tehát ezt már elég régen kitalálták  :hmmmm:
Az, hogy megemeli a fordulatszámot éppen azért van, hogy hamarabb érje el az üzemi hőfokot.

Az Avensis is hasonlóan csinálja, de nem ennyire jól.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3171 Dátum: 2016.01.01 20:14:43 »
Anno a 2001-es Citroënen  Picassómban (1998-as típus) az automata klíma valami ilyesmit csinált. Amíg nem melegedett be a motor annyira, hogy érdemben fűteni lehessen vele, addig gyakorlatilag minimál üzemmódban működött. Ahogyan melegedett a hűtővíz, úgy emelte fokozatosan a fűtés intenzitását. Tehát ezt már elég régen kitalálták  :hmmmm:
Az, hogy megemeli a fordulatszámot éppen azért van, hogy hamarabb érje el az üzemi hőfokot.

Az Avensis is hasonlóan csinálja, de nem ennyire jól.
Pont így csinálja az Avemba is autómata fűtésre kapcsolva. Ahogy írtad, emeli az intenzitást ahogy emelkedik a motor hőfok. Viszont ez az idegesítő fordulatszám emelés felesleges és káros is mind a környezetre, mind az autonak. A lehető leg alacsonyabb fordulaton kell az autónak első perceket megtennie. A jégmentesítéshez kell némi fűtés belül is, míg kívül kaparod az ablakokról a jeget. Szóval vannak olyan esetek, amikor elkerülhetettlen a helyben járatás, nem beszélve a piros lámpáknál álldogálasról.
Egyébként is nagy hidegben nagyon nehezen lehet üzemmeleg dízelekről beszélni, főleg ha nincs nagyteljesítményű kiegészítő fűtés beépítve (nem keverendő az állóhelyi fűtéssel).

Atesz007

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3172 Dátum: 2016.01.01 20:23:43 »

Szia!

Nekem azt mindta a szerelőm, hogy az "újabb" avensis D-CAT motorjai is pont annyira problémásak, mint a többi "modern" diesel.


Neked esetleg van tapasztalatod +- a 177LE-el?

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3173 Dátum: 2016.01.01 20:41:36 »

Neked esetleg van tapasztalatod +- a 177LE-el?
Nekem D4D-m van.
Nincs tapasztalatom a 177 pacis D-CAT tipushoz.
Csak a szerelőm állítását írtam le, amit a magas nyomású dízelekről mondott. Szóval nem rosszabb mint az OFF típusú DCI motorok, de nem is jobb. Kényesek a kén mentes üzára. Ennyit mondott.
Amúgy szívesen megkergetnék egy 177 pacist :)

Atesz007

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3174 Dátum: 2016.01.01 20:51:28 »

Nekem D4D-m van.
Nincs tapasztalatom a 177 pacis D-CAT tipushoz.
Csak a szerelőm állítását írtam le, amit a magas nyomású dízelekről mondott. Szóval nem rosszabb mint az OFF típusú DCI motorok, de nem is jobb. Kényesek a kén mentes üzára. Ennyit mondott.
Amúgy szívesen megkergetnék egy 177 pacist :)

Akkor lehet lehet keverek hozza egy kis AdBlue-t [emoji1] Sajnos akkor tényleg le kell mondanom a 177-rol, pedig csak ebben johetett volna szoban a pokolgép, kisebb motorral nem tudom hogyan muzsikalna.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3175 Dátum: 2016.01.01 20:53:55 »
Pont így csinálja az Avemba is automata fűtésre kapcsolva. Ahogy írtad, emeli az intenzitást ahogy emelkedik a motor hőfok. Viszont ez az idegesítő fordulatszám emelés felesleges és káros is mind a környezetre, mind az autónak. A lehető leg alacsonyabb fordulaton kell az autónak első perceket megtennie. A jégmentesítéshez kell némi fűtés belül is, míg kívül kaparod az ablakokról a jeget. Szóval vannak olyan esetek, amikor elkerülhetetlen a helyben járatás, nem beszélve a piros lámpáknál álldogálásról.
Egyébként is nagy hidegben nagyon nehezen lehet üzemmeleg dízelekről beszélni, főleg ha nincs nagy teljesítményű kiegészítő fűtés beépítve (nem keverendő az állóhelyi fűtéssel).
Miért is?  :hmmmm:

Nem gondolom, hogy
- az autógyártók ilyen szigorú környezetvédelmi normák mellett ilyen balgaságot követnének el indokolatlanul
- a mérnökök ennyire hülyék lennének, hogy szándékosan károsítják a motort

Mekkora az az emelt fordulatszám? 1200? Vagy? És ez káros a motornak?
Mert ennél magasabb, amikor elindulsz vele és használod. A régi szívó dízelekkel még meg lehetett tenni, hogy alapjáraton pöfögött az ember vele két utcányit, de manapság ez már eléggé necces.
A dízelek meg problémásak fűtés szempontjából. A túl kevés veszteséghőnek köszönhetően hidegben még a melegen tartás is megoldandó probléma. Mindenféle elektronikus trükköt találnak ki, hogy komfortos maradjon egy modern dízel motor.

Nem lehetséges, hogy az emelt fordulatszámnak köszönhetően a hamarabb bemelegedőmotor összességében alacsonyabb károsanyag kibocsájtást produkál, mint ha lassabban melegedne be és ez még egyáltalán nem károsítja a motort (gondolom nem 3-4000-rel pörgeti!)

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3176 Dátum: 2016.01.01 21:23:15 »
Miért is?  :hmmmm:

Nem gondolom, hogy
- az autógyártók ilyen szigorú környezetvédelmi normák mellett ilyen balgaságot követnének el indokolatlanul
- a mérnökök ennyire hülyék lennének, hogy szándékosan károsítják a motort

Mekkora az az emelt fordulatszám? 1200? Vagy? És ez káros a motornak?
Mert ennél magasabb, amikor elindulsz vele és használod. A régi szívó dízelekkel még meg lehetett tenni, hogy alapjáraton pöfögött az ember vele két utcányit, de manapság ez már eléggé necces.
A dízelek meg problémásak fűtés szempontjából. A túl kevés veszteséghőnek köszönhetően hidegben még a melegen tartás is megoldandó probléma. Mindenféle elektronikus trükköt találnak ki, hogy komfortos maradjon egy modern dízel motor.

Nem lehetséges, hogy az emelt fordulatszámnak köszönhetően a hamarabb bemelegedőmotor összességében alacsonyabb károsanyag kibocsájtást produkál, mint ha lassabban melegedne be és ez még egyáltalán nem károsítja a motort (gondolom nem 3-4000-rel pörgeti!)
Nincs értelme a helyben állás idelyét emelt fordulaton csinálni, hiszen amilyen hamar csak lehet, indulsz.
Feleslegesen pörgeti a motort a piros lámpáknál állva. Semmi értelme.
A 800 as fordulatszámhoz képest az 1200 az 50% os emelést jelent. Manapság minden apróság számít a környezet számára. Semmi sem elhanyagolható.
Az autógyártók szigorú... Ja! VW motor botrány :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3177 Dátum: 2016.01.01 21:35:50 »
Nincs értelme a helyben állás idelyét emelt fordulaton csinálni, hiszen amilyen hamar csak lehet, indulsz.
Feleslegesen pörgeti a motort a piros lámpáknál állva. Semmi értelme.
A 800 as fordulatszámhoz képest az 1200 az 50% os emelést jelent. Manapság minden apróság számít a környezet számára. Semmi sem elhanyagolható.
Az autógyártók szigorú... Ja! VW motor botrány :)
Biztos, akkor viszont a japán mérnökök a hülyék. Bár én ezt nem gondolom. Én nem vagyok mérnök, nem terveztem motort és hozzá vezérlő szoftvert, tehát semmi alapom az előző kijelentést tenni  ;)  Neked ilyen irányú képzettséged van?

Biztosan van magyarázat, hidd el  :flowers:

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3178 Dátum: 2016.01.01 21:44:58 »


Biztos, akkor viszont a japán mérnökök a hülyék. Bár én ezt nem gondolom. Én nem vagyok mérnök, nem terveztem motort és hozzá vezérlő szoftvert, tehát semmi alapom az előző kijelentést tenni  ;)  Neked ilyen irányú képzettséged van?

Biztosan van magyarázat, hidd el  :flowers:

Mindegy. Itt már a fórum társak képzettségét firtatják, holott a kérdés amit feltettem, egyértelmű volt.

Remélem a figyelmetlenség miatt a fogkő levétel nem a fog kihúzásával jár ;)

Mintha valami olyat kérdeztem volna, hogy tud-e valaki megoldást atta, hogy ne emelje a fordulatot.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3179 Dátum: 2016.01.01 21:54:32 »
Félreérted  :flowers:

Csak csupán mert nem tudom/tudod az okot, még nem biztos, hogy nincsen. Keresel egy megoldást egy olyan problémára, ami valószínűleg nem is probléma.

(Nem vagyok fogorvos   :no: , de a BME gépkarán koptattam a padot :tt2: )