Pont így csinálja az Avemba is automata fűtésre kapcsolva. Ahogy írtad, emeli az intenzitást ahogy emelkedik a motor hőfok. Viszont ez az idegesítő fordulatszám emelés felesleges és káros is mind a környezetre, mind az autónak. A lehető leg alacsonyabb fordulaton kell az autónak első perceket megtennie. A jégmentesítéshez kell némi fűtés belül is, míg kívül kaparod az ablakokról a jeget. Szóval vannak olyan esetek, amikor elkerülhetetlen a helyben járatás, nem beszélve a piros lámpáknál álldogálásról.
Egyébként is nagy hidegben nagyon nehezen lehet üzemmeleg dízelekről beszélni, főleg ha nincs nagy teljesítményű kiegészítő fűtés beépítve (nem keverendő az állóhelyi fűtéssel).
Miért is?
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Nem gondolom, hogy
- az autógyártók ilyen szigorú környezetvédelmi normák mellett ilyen balgaságot követnének el indokolatlanul
- a mérnökök ennyire hülyék lennének, hogy szándékosan károsítják a motort
Mekkora az az emelt fordulatszám? 1200? Vagy? És ez káros a motornak?
Mert ennél magasabb, amikor elindulsz vele és használod. A régi szívó dízelekkel még meg lehetett tenni, hogy alapjáraton pöfögött az ember vele két utcányit, de manapság ez már eléggé necces.
A dízelek meg problémásak fűtés szempontjából. A túl kevés veszteséghőnek köszönhetően hidegben még a melegen tartás is megoldandó probléma. Mindenféle elektronikus trükköt találnak ki, hogy komfortos maradjon egy modern dízel motor.
Nem lehetséges, hogy az emelt fordulatszámnak köszönhetően a hamarabb bemelegedőmotor összességében alacsonyabb károsanyag kibocsájtást produkál, mint ha lassabban melegedne be és ez még egyáltalán nem károsítja a motort (gondolom nem 3-4000-rel pörgeti!)