A D-CAT motor esetleges hibái szerintem egy kicsit túl vannak lihegve. Természetesen miden dízelben van rizikó,
(pláne ha nem te vagy első tulajdonos) de ha egy normálisan karbantartott, szakszervizbe hordott példányt vásárolsz, akkor valószínű nem fogod magad sokszor a leállósávban találni.
Megvannak a hibái és a buktatói a D-CAT/220d motornak, de odafigyeléssel és törődéssel egy nagyon jó kis motor/autó.
Mindenki hallott a hengerfejes példányokról, de azokra 7 év (és ha jól rémlik 180 ezer km) garanciát adott a Toyota/Lexus. Azaz ha hibás volt, akkora kijött már ez a probléma rajta
(és feltehetően cserélték a motort), ha nem, akkor pedig ha 7 év alatt nem lett hengerfejes a hiba okán, akkor talán később ez a hiba már nem fenyeget.
Kuplung és kettőstömegű ezekben jól bírja a strapát, amire viszont érdemes figyelni, illetve meggondolni a vásárlás előtt az a használat típusa. Ha sokat használja a tulaj városban, akkor - télen, +10 fok alatt - a regenerálásra visszavezethetően fehéres/kékes füst jöhet belőle...de érdemes tudni, hogy ez nem olyan hiba, amivel félre kell állni vagy szervizbe kell menni. Ezzel a motorral
(túlnyomórészt) városi használat mellett ezzel számolni kell.
Használattól függetlenül, a gázolaj minőségére viszont oda kell figyelni
(diszkont-kutak kerülendők), illetve az olajcseréket sem szabad hanyagolni.
Az esetleges hibák jelentős része szerintem inkább olyan, ami általánosan elmondható minden dízelről, és azokra minden (használt) dízel esetén oda kell figyelni. A többi, típusspecifikus hiba rizikója pedig csökkenthető, ha egy rendszeresen, lehetőleg szakszervizben karbantartott példány a kiszemelt autó.
(Ha nem az, akkor nem szabad megvenni.)(A fentieket úgy írtam, hogy elég hosszan (9 évig) D-CAT motoros autóm volt. 6 évig egy Avensis formájában, a közelmúltig tartó 3 évben pedig egy Lexus IS 220d-m volt, és egyik sem hagyott cserben, egyikre sem költöttem többet, mint a kötelező szervizek. A közelmúltban történt benzines autóra váltásom így nem amiatt történt mert a D-CAT/220d motorban csalódtam, hanem mert a nagyrészt városi használatra a modern dízelek nem javallottak. Na meg a dízel kotyogás sem a legszebb hang a világon, de ez megint csak nem a D-CAT/220d motor baja, hanem a - 4 hengeres - dízel motorok sajátossága )