Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1436300 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3045 Dátum: 2015.06.07 09:45:26 »
Szia! Nem CAT, D4D 2.2-es 2007-es és 310 ezer KM....... Víz nem fogy, hangja szokásos. Igen, a motorolajszint nem válltozott azóta , remélem a tömitéscsere jót tett....Viszont észrevehetően hamarabb bemelegszik a motor, bár ez lehet a jó időnek tudható be. A hangjával kapcsolatba talán a leállítás a fura. Mindha megkönnyebülne a motor leálláskor. Nem olyan simán áll le hanem szinte rögtön ha érted mire gondolok...

A leállítás akkor normális, ha úgy áll le, mint egy gyenge kompressziójú motor. A dízel fojtószeleppel variál leállításkor, így nem úgy áll meg mint a szög (nagy rántással), hanem még 2-3-at fordul a főtengely, és nem ránt.
Ha nem d-cat, akkor 136 lovas ugye? Viszont, azokon meg azt hiszem, nincs részecskeszűrő (hacsak nem nyugatról jött kocsi). Javítsatok ki, ha rosszul tudom. Másrészt, ha fekete kormot okád az EGR miatt (vagy bármi miatt), akkor abban nagy eséllyel nincs részecskeszűrő, mert azon a korom nem jön így át. Így viszont a "post-injection" sem játszik a szaporodó olaj okaként.
Az EGR-t szedjétek szét újra, és nézzétek meg, mi van benne (esetleg egy fényképet szívesen megnéznénk róla). Ha kopott, képes szorulni akkor is, ha egyébként tiszta.

Más: Olvastam Toptalcar-népítéletben egy marhaságot: egy dízel COV tulaj írja, hogy injektort cseréltek, kaptak hozzá tűzkarikát is, összerakták és sz@r volt a kocsi, füstölt, stb. Azt mondja: "rájöttek" a szerelőjével, hogy nem volt benne tűzkarika (szerintük ezeket gyárilag így szerelik), ezért, amit kaptak az újhoz, azt is kiszerelték, így megjavult az autó..... Ne higyje el senki ezt az infót! Van benne tűzkarika, csak azt ki nem szeded otthon csavarhúzóval, de még kalapáccsal sem, úgy bele van zömülve, és még a leakódások is fogják. Viszont, van hozzá spec. szerszám, amit gondolom el lehet készíteni otthon is, ha ügyes kezű a szerelő.....mindezt csak érdekességként írtam le.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3046 Dátum: 2015.06.07 11:41:41 »
Pontosan erre gondoltam. Eddig "simán" állt le, most meg azonnal mindha elvágták volna.....136 lovas igen. Eddig úgy tudtam részecskeszürős. Honnan állapítom meg? Hogy külföldről behozott e azt nem tudom, nem én vok az első tulaj. Most megint a szerelőnél van, mondtam neki az ismételt EGR tisztítást...

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3047 Dátum: 2015.06.16 11:25:46 »
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a T25-ös Avensis 2 literes dieselében mióta van részecskeszűrő? Leginkább az itthon első forgalombahelyezetteknél lenne számomra érdekes. Importáltaknál gondondolom már régebbóta van.

Köszi

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3048 Dátum: 2015.06.19 13:07:02 »
gépész-, vegyészmérnökök, nyelvtan tanárok előnyben:
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3049 Dátum: 2015.06.19 17:15:36 »
minden szentnek...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3050 Dátum: 2015.06.19 17:37:00 »
gépész-, vegyészmérnökök, nyelvtan tanárok előnyben:
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/
"rövid tájékoztató"  :whistling:
Ki az a pihent aki 2T tesz gázolajba?
Emberek ennyire rövid agyúak ?
Fery

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3051 Dátum: 2015.06.19 17:46:54 »
van pár ökör.
vw fórumon is olvastam anno.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3052 Dátum: 2015.06.19 18:46:45 »
gépész-, vegyészmérnökök, nyelvtan tanárok előnyben:
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/

Sziasztok,
Elolvastam a cikket (sőt, az író több cikkét is). Az alapvetésben igaza van, nem kell a 2T olaj a gázolajba, bár a Simson-os példálózás nem az igazi. Szóval az alapgondolatban igaza van, de járműelektronikai mérnökként olvasva néhány helyen igen gyengus az alátámasztás, illetve egy két helyen kifejezetten marhaság, amit ír (pl. a DPF-ben "detonációval" robbannak a nagy koromszemcsék kisebbekre). Kicsit néha olyan, mintha azt mondaná, hogy ez nem jó, mert rossz....kicsit sarkítva.
A helyesírási, vagyis inkább fogalmazásbeli és stilisztikai hibák miatt nagyon könnyen hiteltelenné válik.......és persze, a Spuri mindenre jó  [rohog]

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3053 Dátum: 2015.08.21 18:45:19 »
Szia!

Félig meddig megoldódott a probléma. Ki kelett cserélni az EGR szelepet és a részecskeszürőt kitisztítani. (ezek szerint kintről behozott auto)
150 ezerbe fájt. Viszont most vissza kell küldenem mert folyton visszatér az a bosszantó hiba hogy egyszer csak elkezd világítani a szervizlámpa és amint elindulok vele, megyek pár métert kigyullad a VSC TRC is. KB 1000 km-t mentem vele mióta megcsinálták és most fogyott el a türelmem.
Amugy nincs semmi gond vele, sőt nagyságrendekkel jobban megy azóta, csak ezek a lámpák gyulladnak ki kb minden harmadik inditáskor. Volt hogy elmentem vele 200 km-t úgy hogy nem égtek. Esetleg van valami ötleted mi lehet a baj? Talán csak a számitógép omlott össze és nincs is igazából semmi baja? Mert minden, ezt leszámítva kifogástalanul müxik....

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3054 Dátum: 2015.09.20 08:54:33 »
Sziasztok!

Nagyvárosba való költözés miatt eladósorba került szeretett Avensisem(T25, 2,2 D-CAT facelift, 2008-as forgalomba helyezésű). Az autónak semmilyen ismert hibája sincs! Végig 15ezrenként szervízelt, 90%-ban Toyota szervízben. Rendszeresen EGR-szelep tisztításon esett át. Alapvetően autópályán használtam német/osztrák gázolajjal. A vezetett szervízkönyhöz minden számla megvan.
Az autó 31ezer km-es kora óta nálam van. Az összes tankolás/fogyasztás a lenti linken megtalálható.
Gyári navigációs rendszer van a járműben.
Ha valakit érdekel egy valós kilómétert futott problémamentes Avensis, akkor privát üzenetben érdeklődhet.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Brendon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3055 Dátum: 2015.10.02 12:29:27 »
Üdv Mindenkinek,

Új vagyok a fórumon, autóvásárlás előtt állok, Felmerült a Toyota márka választás ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.

Amiket Kinéztem az 2011 és 2012 között gyártott Avensis D4D 2.0 Wagon  illetve 2.2-es motorok. Jól felszerelt autót keresek, Klima, navigáció stb.
Érdekelne, hogy mik a típushibák, mire érdemes figyelni vásárlásnál? Elég nagy a szórás 98.000-150.000kmig futott példányokat találtam.
Mik a szerviz intervallumok? Vezérlés csere? általában ez mennyibe kerül?
Minden hasznos tanácsot szívesen fogadok ami egy jó autó kiválasztásához hasznos lehet a típust illetően. Várom a választ köszönöm.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3056 Dátum: 2015.10.02 19:52:25 »
Üdv Mindenkinek,

Új vagyok a fórumon, autóvásárlás előtt állok, Felmerült a Toyota márka választás ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.

Amiket Kinéztem az 2011 és 2012 között gyártott Avensis D4D 2.0 Wagon  illetve 2.2-es motorok. Jól felszerelt autót keresek, Klima, navigáció stb.
Érdekelne, hogy mik a típushibák, mire érdemes figyelni vásárlásnál? Elég nagy a szórás 98.000-150.000kmig futott példányokat találtam.
Mik a szerviz intervallumok? Vezérlés csere? általában ez mennyibe kerül?
Minden hasznos tanácsot szívesen fogadok ami egy jó autó kiválasztásához hasznos lehet a típust illetően. Várom a választ köszönöm.
Én azt javaslom, felejtsd el azt, hogy létezik kilométerszámláló az autóban! :wacko: Csak az autó állapotára és motorjának hangjára koncentrálj! :otlet: Amikor én vadásztam avéra, nem láttam valós kmórás autót, egyet sem. (Az enyémet sem...) :no: Csak és kizárólag arra koncentrálj,, hogy JÓ autót vegyél! Mindegy, mit mesélnek a kereskedők nepperek.

Brendon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3057 Dátum: 2015.10.02 20:22:43 »
Szia, Köszi a választ, és a csereintervallumokról tudsz valami tanácsot adni? Pl vezérlés, Kettős tömegű lendkerék, alapjáratnak egyenletesnek kell lenni mint minden dieselnél és elvileg nem füstölhet futómű egy 3 éves autónál nem hiszem hogy kopogna így a kerék rángatás kitekert kormánnyal járás minden irányban felesleges. Mi az amire érdemes figyelni a hangján kívül?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3058 Dátum: 2015.10.03 21:35:47 »
A kormányon 100ezer alatt még látszik a borda, ha tök sima, akkor valszeg 200e fölött futott. Kuplung-pedál gumija gyorsabban kopik, mint a t25-é, de 100e körül még nem lehet kikopott. Sajnos még csak szűk 30ezeret mentem az enyémmel (2 hónapja vettem), de ezeken kívül semmi mást nem tudok mondani, amiről az autó használtságára lehetne következtetni. Tökéletes rajta minden. Szépen jár a sebváltó, kopogás és zúgás mentes a futómű, talán a gumizaj ami erősebb, mint a t25-ben volt. A motor meg gázolajos :cry:, olyan, amilyen a teherautókban szokott lenni ( :wub:benzin :wub:), szépen, egyenletesen kell zakatolnia az olajkályhának.
Egyébként úgy vettem meg az autót, hogy menet közben ki sem próbáltam, mivel lehetett érezni rajta, hogy - ahogy mondani szokás - "egyben van".
A tudorok azt mondják, hogy 200-300e km között lehet számítani a kettős tömegű elfáradására, de azt is mondják, hogy ez lábfüggő. A részecskeszűrőt 300e km után, a porlasztócsúcsokat 400e körül saccolják cserélni. De én elég hitetlenke vagyok, majd meglátjuk... A vezérlés meg láncos.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3059 Dátum: 2015.10.04 11:19:47 »
400e porlasztócsúcs???
Szakik!
Lassan 230e km van a motoromban, 2000 fordulat alatt ( főleg ha finoman gyorsítgatok ) olyan a hangja mint régen az 1.6D golfomnak, ez nem porlasztócsúcs probléma?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi