Sokáig sok féle benzinest használtam, pár éve a második diesel-t hajtom, mindkettő D-4D. Elsővel épp, hogy százezer km-t tettem meg, semmi bajom nem volt vele.
Most a második közel van a hatvanezerhez, eddig szerencsére ezzel sincs gond, kop kop!! Előírás szerint viszem szervizbe, de például üza. szűrő mindig korábban csere, gari után
olaj LM. Mindkét elterjed üzemanyag fajtát használónak megvan az előnye és hátránya, esetleges típus specifikus hibája és amikor a Toyotát szidják mert visszahívásokat ír ki azt végképp nem értem... de ez már off!
Szóval nekem eddig semmi bajom a D-4D -vel.
Spet engem érdekel a panasz !
Bocsánat, hogy ilyen későn reagálok erre, valahogy kiment a fejemből.
Szóval, azért emeltem panaszt egy márkaszervizben, mert elvittem a kocsit egy hibával, illetve kértem egy hibafelmérést, néhány apróságra.
A munkafelvevő hibátlanul és felelősségteljesen végezte a dolgát, mindent szépen letakart a kocsiban, kormányvédő, ülésvédő, egyebek. Autó beállt, és beinvitáltak, hogy beszéljek a szerelővel, aki csinálja. Bementem, mutatta, hogy mi a baja, pár szót beszéltünk, aztán elkezdett úgy beszélni a kocsiról, hogy az már túlmegy a határokon: Így szar, úgy szar, sose vennék ilyet, most kell eladni...stb. Sőt, láttam, hogy nem érdekli semmi, teljes testtel támaszkodott a műanyag elemeken....Inkább kijöttem, kint vártam. Kb. 3 óra múlva látom, hogy jön le az emelő a kocsival, a következő pillanatban a kocsim az udvaron megy kifelé kb. 4000-en forgatva 1-esben (hidegen, a turbo talán még olaj nélkül....) Már akkor jeleztem a munkafelvevőnek, hogy ez azért erős volt.
Ember visszajött, szóltak, hogy megvannak. Ok. Elmondták, hogy mi a hiba a kocsival, ez kell, az kell, de nem csinálták meg, mert ilyen O-gyűrű nincs magában, csak csővel, az ennyi, az meg annyi. Ok. Ezért fizettem 30000 HUF összeget. A kocsimat ugyanúgy hoztam el, ahogy odavittem, plusz földig sározva, 1-esben hidegen végre forgatva, és még a könyöktámaszon találtam karcolást meg foltokat is.
A pohár akkor telt be, amikor nem hagyott nyugodni a hiba, és a Szüleimnél aknáról alá mentem, hátha meg lesz a hiba. Megigazítottam és meghúztam egy bilincset, kicseréltem egy tűzkarikát, és elmúltak a hibák. Nah.... ekkor már eldurrant az agyam, és az összes itt felsorolt dolgot panaszba öntöttem a szerviznél. Nem akartam a munkafelvevőt bántani, mert Ő igazán megtett mindent, láttam, hogy el volt havazva. Sőt kifejezetten kértem, hogy ezért ne legyen nagy szankció, mert nem ez a célom, de beszéljenek a szerelővel, mert ez csalódás volt, és ha ez így megy, el fogják veszíteni a jó hírüket.
Nagyjából ennyi. Egyébként nem vagyok reklamálós, de ez már sok volt. Az ember igyekszik mindent a lehető legjobban csinálni, vigyáz a kocsijára, hogy megőrizze az állagát, jó állapotát, és pont egy márkaszervizben kell ezt tapasztalnia. És a 30 rugó is kidobott pénz, még jó, hogy nem vettem meg előre hozzá az alkatrészeket.