Sziasztok!
A közeljövőben tervezek Avensis vásárlást (használt 2003-tól 2005-ig), sokat olvasgattam róla, de még lenne kérdésem, amire Ti valószínűleg jobban tudjátok a választ
Szóval nekifutok: mi a különbség a sima D-s és a D-4D-s motor között? Melyik a "jobb"? Érdemes-e egyáltalán dízelt vennem évi átlagos 10ekm használat mellett, ami főleg kis távolságok és városból áll?
Mire figyeljek "legjobban" egy használt Avensis átnézésnél?
Amit biztosra tudok és eldöntött dolog, hogy Avensis kell!
Előre is köszi a segítséget!
Azon túl, hogy fox11 véleményét részben osztom (mert Avensisből csak ezt a dízelt venném, ha dízelt vennék (nem), egy alapos érvem van ellene:
Az általad leírt várható éves km, felhasználási körülmény, és az autó tervezett kora, ezek így együtt. Ez gyilok a dízelnek. Ha figyelembe vesszük, hogy egy 10-12 éves cr dízelben (90%, hogy) van alsó hangon 250.000km, tök mindegy, mit mutat az órája, szerintem indokolatlanul magas kockázatot vállalnál az ilyen dízellel.
A te döntésed, azt választasz, ami közelebb áll hozzád, csak legyen meg pufferbe még egy párszázas nagyságrendű összeg az esetleges dízel hibák javítására.
A benzineseknél ebben a korban talán valamivel kisebb futású példányok vannak. Az 1,8-as egy arany középút, de itt az olajfogyasztás jöhet elő hibáként. Erre a megoldás a gyűrűzés lesz/lehet, melynek költsége az adott autó általános karbantartottsaganak függvénye. Az enyém kijött 120.000-ből, amiből -számomra előzetesen - ismeretlen kifejezetten Toyotás szaki által elvégezve 66000 Ft volt a komplett munkadíj. Ez korrekt ár. A végösszeggel az alkatrészárak miatt, illetve a nem teljesen értő szerelő által feleslegesen kicserelt egyeb alkatreszárakkal lehet elszállni. Vagy, ha tényleg annyira nem törődöm tulaja volt az autónak előtted ( pl ritkább olajcsere, hajtotta, nem pótolta a fogyatkozó olaj mennyiséget, stb). Ekkor nyúlhatott a vezérműlánc, tönkremehetett akár a katalizátor is, ami jelentős összeggel növelheti a teljes javítás végköltségét.
Ne ijedj meg feleslegesen, ezek a legrosszabb esetek, amiknek sem dízel, sem benzin mitornál nem törvényszerű a bekövetkezésük. Csak fejben kell tartani, hogy ilyen is lehet.
Viszont, az úton hagyni valószínűleg nem fog.
Elsődlegesen állapotot vegyél. Se a szín, se a felszereltség nem szabad, hogy az állapot elé kerüljön a választáskor.
Rengeteg fos autó van, sajnos, de az Avensis, mi más topicba linkeld be a kiszemelteket, megnézzük, erdemes-e rá időt szánni.