Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1396252 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2415 Dátum: 2014.06.02 14:21:42 »
Én nem gondolnám, hogy ebbe bárhogy manuálisan bele lehet avatkozni. Gondold el mi lenne abból, ha ezt a sofőr tudná befolyásolni. Lenne, aki spórolna az üzemanyaggal azért, mert "Kiégetés közben sokat fogyaszt.", van aki pedig éjjel nappal égetné. :)
Szerintem egy automatika vezérli az egész folyamatot.
Pedig beh szép lenne, nagy piros gomb, Afterburner felirattal... :D
Igen, nyilván valamilyen szabályozó kör van a háttérben, nem is olyasmire gondoltam, hogy direktben lehet elindítani, hanem pl "ráutaló magatartással" kikényszeríteni, teszem azt szándékosan magas fordulatszámon járatva a motort több kilométeren át, direkt nem kapcsolva magasabb fokozatba. Ez alighanem elindítaná a folyamatot, kérdés, hogy minden ilyen esetben, vagy csak akkor, ha egyidejűleg a részecskeszűrő egy bizonyos telítettség fölött van?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2416 Dátum: 2014.06.02 18:27:55 »
Sziasztok!
A D-CAT motorok regenerálásával kapcsolatban lennének kérdéseim.
Amennyire tudom, a folyamat a részecskeszűrő tisztítását szolgálja, gyakorlatilag kiégeti a lerakódott kormot, ehhez plusz üzemanyagot felhasználva. A folyamat igényel egy bizonyos üzemi hőmérsékletet. Viszont a rendszernek nem használ, ha ez a folyamat félbeszakad.
Én napi közel száz kilométert járok, de ebben 5 - 10 km -es egybefüggő gyors szakaszok vannak (gyorsforgalmi autóút, főút), már ha itt is nem lassít le egy lámpa vagy a forgalom, de a szakaszok végén mindig van egy lassítás, esetleg egy - egy lakott területes szakasz.
A kérdéseim ezekből adódnak.
- Mi indítja el a regenerálási folyamatot?
- Van bármilyen ráhatásom, hogy ez mikor induljon el, vagy ad-hoc, amikor épp úgy érzi, hogy most szükséges?
- Ha tudom szabályozni, hogy a folyamat mikor induljon, milyen időközönként célszerű azt elvégezni?
- Tudok arról (az esetleges füstölésen kívül, amit bármi más is okozhat), hogy éppen regenerációs folyamat zajlik, és most ne állítsam le a motort, vagy ne lassítsak x sebesség/fordulatszám alá?
- Milyen tempó/fordulatszám és annak mennyi ideig való fenntartása szükséges, hogy a folyamat maradéktalanul érjen véget?
- Van lehetőség ezeken a néhány kilométeres gyors szakaszokon végigvinni a folyamatot, vagy szükség esetén nézzek ki egy rég látott, távol, és lehetőleg autópályán megközelíthető helyen lakó rokont/ismerőst?



Tudom, sok kérdés ez egy kommentbe (azt mondják, egy post - egy kérdés, ha választ is akar az ember), de nem szeretném teleszórni a fórumot  :flowers:
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia!
Az a helyzet, hogy a D-CAT esetén egy kissé bonyolultabb a helyzet annál, minthogy a sofőr beavatkozhasson ebbe a dologba. Automatikusan zajlik a regenerálás, és konkrétan az ECU vezérli. A Toyota rendszere nem csak koromégetést végez, hanem NOx redukciót is, plusz az egyéb gázolajban lévő hasznos, vagy haszontalan anyagok (pl. adalékok, kén) égéstermékeit is igyekszik eltávolítani a szűrőből. A redukálás alapjele a szűrő előtt és után kialakuló nyomás különbsége. Ha a koromkoncentráció miatt a nyomáskülönbség megnő, akkor regenerál. Ez használattól és tüzelőanyagtól függően lehet 500, de akár 1000km-enként is.
A regenerálást igazából nem tudod kikényszeríteni, csak megfelelő diagnosztikai eszközzel: ez a kényszerregenerálás, de ezt már csak akkor szoktuk alkalmazni, amikor nagyon gyakran regenerál a gép és nagyon füstöl, esetleg hibaüzenet van miatta. Arról nem nagyon tudsz, hogy épp mikor csinálja, hiszen a Toyota célja pont az volt, hogy az (akkori) konkurenciának fölé nőve, karbantartásmentes részecskeszűrőt alkosson. Azonban van néhány tünet, amiről felismerhető a regenerálás, de ismerni kell hozzá a kocsit is. Télen könyebb, mert különösen gázadásra, regenerálás közben kékes-fehér füstöt bodorít a gép, amit a tükörben fel lehet fedezni. Egyébként az alapjárat simábbá válik (az utóbefecskendezés miatt, de ez télen gyakran csak a katalizátor felmelegítését szolgálja), mint általában, illetve a pillanatnyi fogyasztás megnő. (pl. motorfékkel gurulva, szakaszosan mutat pillanatnyi fogyasztást anélkül, hogy a gázhoz hozzáérnél.)
Milyen tempo szükséges? Az van, hogy célszerű úgy terhelni a motort, hogy közepes fordulaton, részterheléssel haladj. Tehát ne gyorsíts, ne is lassíts, tartsd a sebességet. Automatával ez nem biztos, hogy könnyen megy, szerintem szekvenciálisan kéne kapcsolni. Az van, hogy ha nagyokat gyorsítgatsz, attól ugyan felmelegszik a katalizátor, de a nagy terhelés miatt az égés nem lesz ideális, és így épp korommal nyomod tele a szűrőt.
Azok az utak, amiket írtál, azok rendben vannak, mert legalább van ideje felmelegedni a szűrőnek. Ha a szűrő 300 fok fölött van, akkor regenerálás nélkül is képes a részecskék bizonyos szintű oxidációjára, így a regeneráláshoz szükséges eltömődést is késlelteti. Az igazi gond télen van, amikor nem tud felmelegedni a szűrő, nem indulnak be a reakciók, és csak gyűlik a szűrőben a cucc.
Az, hogy a regenerálás meddig tart, az sok dologtól függ. A szűrő hőmérsékletétől, a benne lévő részecskekoncentrációtól, a kéntartalomtól. Nekem volt olyan, hogy télen kb. 5 percig láttam a kékes füstöt a tükörben, de mostanság volt olyan, hogy nagyon kénes lehetett a gázolaj, amit tankoltam, mert elekezdett sokat fogyasztani, és gyakorlatilag folyamatosan csinálta a kén-regenerálást. (így hívja a szoftver). Most, hogy újra prémium van benne, meg cetánszám növelő, visszaáll a rend úgy tűnik. Szóval, egy normál regenerálás 5-20 perc között tarthat kondícióktól függően. ha egyszer-kétszer nem fejezi be, az nem jelent gondot, majd újra kezdi legözelebb, de ha úgy veszed észre, hogy gyaakorta regenerál, akkor egy tartósabb közepes fordulaton haladás mindenképp csak a hasznára válik.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2417 Dátum: 2014.06.03 00:07:14 »
Köszönöm ezt a részletes választ!
Ezek alapján nekem hetente - max két hetente lehet számítani egy - egy regenerálási ciklusra. Eddig csak prémium üzemanyag volt benne, remélem, ezzel lassabb lesz az eltömődés.
Az egyenletes sebesség - ahol lehet - most is megvan, ahol lehet, beállok egy tempóra és azzal haladok. Az automata csak annyiban "problémás", hogy magától már 90 -es tempónál (sőt, hamarabb) is hatodikba kapcsol, ahol elég alacsony fordulaton dörmög. De kézi kapcsolással  (esetleg Sport fokozatban) valóban lehet kissé feljebb tornászni a fordulatszámot. Sokat mondjuk nem, mert ha túlpörögne, akkor kézi váltás ide, kézi váltás oda, ő felkapcsol. Ezek szerint érdemes lehet két hetente egy nap kicsit magassabb fordulatszámon végigcsoszogni az egyik hosszú szakaszon, így jó eséllyel megkívánja a regenerálást  :hmmmm:
Ilyen pillanatnyi megugrásokat láttam már a fogyasztásmérő sávon, nem is gondoltam, hogy ehhez köze lehet, azt hittem, a lábam billeg a pedálon. Majd jobban figyelek erre.
Egyébként pár napja lehetett nálam az autó, még nagyon nem találtam a gázkezelés módját, amikor egy lámpától bő gázzal elindulva arra lettem figyelmes, hogy a mögöttem jövőt beborítottam egy nagy fehér füstfelhővel  :eek: Azóta nem láttam a jelenséget, de azért akkor meglepődtem. Lehet, akkor már nagyon szeretett volna regenerálni...  :D

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2418 Dátum: 2014.06.03 11:20:20 »
Kedves Toyota tulajdonosok!

Segítségeteket és véleményeteket kérem.
Toyota Avensis D4D 2.0 93 Kw-os 2007-es autót vettem a múlt hónapban.
Kb 1000 km-t mentünk vele és hibakód jelent meg a műszerfalon: motorjel+VSC+TRC OFF.
Kiolvasták és részecskeszűrője telített. Az új ára 400e körül mondták. Van vmi alternatívám az újra cserélés helyett?
Olvastam a neten tisztítóműhelyekről ahol kb 30e-ért tisztítanák, vagy bontottat?
Tapasztalatotok van a témában?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Nárcsó

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2419 Dátum: 2014.06.03 18:28:59 »
Kedves Toyota tulajdonosok!

Segítségeteket és véleményeteket kérem.
Toyota Avensis D4D 2.0 93 Kw-os 2007-es autót vettem a múlt hónapban.
Kb 1000 km-t mentünk vele és hibakód jelent meg a műszerfalon: motorjel+VSC+TRC OFF.
Kiolvasták és részecskeszűrője telített. Az új ára 400e körül mondták. Van vmi alternatívám az újra cserélés helyett?
Olvastam a neten tisztítóműhelyekről ahol kb 30e-ért tisztítanák, vagy bontottat?
Tapasztalatotok van a témában?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Nárcsó

Szia! Szerintem még mielőtt vásárolnál, érdemes néhány dolgot megpróbálni. Hány kilométer van a gépben?

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2420 Dátum: 2014.06.03 21:33:18 »
Szia! Szerintem még mielőtt vásárolnál, érdemes néhány dolgot megpróbálni. Hány kilométer van a gépben?

Már megvette..  :surrender:  :D

Késő bánat, eb gondolat.  ;)

De azért reméljük semmi komolyabb gond nincs a kocsiban.  :)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2421 Dátum: 2014.06.03 21:59:13 »
Már megvette..  :surrender:  :D

Késő bánat, eb gondolat.  ;)

De azért reméljük semmi komolyabb gond nincs a kocsiban.  :)

Mielőtt részecskeszűrőt vásárolna, nem autót..... :surrender:

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2422 Dátum: 2014.06.03 22:18:57 »
Mielőtt részecskeszűrőt vásárolna, nem autót..... :surrender:

Ja, oké, fáradt vagyok, megyek aludni.  :whistling:  :D



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2423 Dátum: 2014.06.03 22:31:31 »
Már megvette..  :surrender:  :D

Késő bánat, eb gondolat.  ;)

De azért reméljük semmi komolyabb gond nincs a kocsiban.  :)

Ne légy ilyen! Elég gondja lehet ezzel így is.

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2424 Dátum: 2014.06.04 09:21:35 »
Kedves Társak!

Az autóban 186e km van. Köszönöm segítő szándékú hozzászólásotok.
Tisztíttassam, vagy szedessem ki belőle a részecskeszűrőt?
A 2005 előtti D4D-kben sem volt még részecskeszűrő? Azt mondják, hogy ha kiveszem az káros az egészségre.
Akkor nem ugyanolyan lesz az autó, mint mondjuk egy 2005-ös?

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2425 Dátum: 2014.06.04 09:23:07 »
Szia! Szerintem még mielőtt vásárolnál, érdemes néhány dolgot megpróbálni. Hány kilométer van a gépben?

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2426 Dátum: 2014.06.04 09:24:10 »
Szia! Szerintem még mielőtt vásárolnál, érdemes néhány dolgot megpróbálni. Hány kilométer van a gépben?

Kedves Társak!

Az autóban 186e km van. Köszönöm segítő szándékú hozzászólásotok.
Tisztíttassam, vagy szedessem ki belőle a részecskeszűrőt?
A 2005 előtti D4D-kben sem volt még részecskeszűrő? Azt mondják, hogy ha kiveszem az káros az egészségre.
Akkor nem ugyanolyan lesz az autó, mint mondjuk egy 2005-ös?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2427 Dátum: 2014.06.04 09:24:50 »
Kedves Társak!

Az autóban 186e km van. Köszönöm segítő szándékú hozzászólásotok.
Tisztíttassam, vagy szedessem ki belőle a részecskeszűrőt?
A 2005 előtti D4D-kben sem volt még részecskeszűrő? Azt mondják, hogy ha kiveszem az káros az egészségre.
Akkor nem ugyanolyan lesz az autó, mint mondjuk egy 2005-ös?
egy toyotás szerelö barátom azt mondta,h a magyar avékban nem volt dpf.
a német,holland stb piacokra gyártottak dpf szűrőset a körny.véd norma miatt.
nemtom mennyire igaz ez.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2428 Dátum: 2014.06.04 09:27:04 »
Kedves Toyotás!

Én is így hallottam.

Nárcsó

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2429 Dátum: 2014.06.04 09:30:05 »
Kedves Toyotás!

Én is így hallottam.

Nárcsó
ha ezt nekem irtad,akkor ja.
amugy most nemvok még toyotás.
meg picit lazulj le. nem szoktunk itt így hivataloskodni.
üdv a fórumon. gyógyuljon meg a vasad.
próbáld kiégetni.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки