Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1396322 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2310 Dátum: 2014.05.05 20:09:20 »
Az 1AD motor már láncos.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2312 Dátum: 2014.05.05 20:18:34 »
vd1234
Leelenoriztem. 1AD-FTV, lancos, es himbas (de a himbakat lehet is latni az olaj beontonel). Az olaj uj Castrol Magnatech 5w-30 A1.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2313 Dátum: 2014.05.05 20:47:46 »
vd1234
Leelenoriztem. 1AD-FTV, lancos, es himbas (de a himbakat lehet is latni az olaj beontonel). Az olaj uj Castrol Magnatech 5w-30 A1.
Ahogy nézem, igen, az 1AD-FTV valóban láncos és himbás:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_AVENSIS_ADT250L-AEFEYW_1302.html
Ezt nem tudtam. Ekkor viszont könnyebb a hézag beállítása szerintem, legalábbis anno a Maruti himbás F8B motorján az volt  :)

Szerintem érdemes lenne megnézni, hogy mi a korrekt olaj bele.
A Liqui Moly Oil Guide szerint a LM Top Tec 4300 5w30, ez egy A1/B1 A5/B5 C2 SN/CF olaj, amit az én nem pontos beállításaim alapján talált (tudni kellene mást is, mint amit megadtál). Szerintem a dízel minősítés eléggé fontos lehet itt, vagyis a C2.
Másodsorban a LM Top Tec 4100 5w40-et adja, ami A3/B3/C3 SN/CF olaj.

Kezelésije mit ír?

A benne levő Magnatec-nek van dízel minősítése?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2314 Dátum: 2014.05.05 21:25:18 »
D-Cat regeneräl:
https://drive.google.com/file/d/0B9uEbmjfnPQ3dTRpOHlaYzRTeGc/edit?usp=sharing  :eek:

Ez bizony szénhidrogén a kipufogóba. :yes: Az enyém nem szokott ilyen nagy gomolyagokat eregetni, (maximum, amikor már nagyon hideg van )amikor regenerál, sőt, ilyen 5 fok feletti időben már észre sem veszem a tükörben, pedig már nagyon tudom, hogy mikor csinálja.
Akkor durvul így el a dolog, amikor már kezd romlani a DPNR hatásfoka, és nem ég el a gázolaj a szűrőben. Egy haveromé 300ezer km közelében kezdett így csinálni. Nekem egy normál regenerálás 5, vagy max 10 perc terheléstől függően, és általában szakaszosan történik, és nem ilyen folyamatosan, ahogyan a videon. Lehet, hogy annak a kombi Ave-nak rossz az 5. befecskendezője....bepisil a kipuffba.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2315 Dátum: 2014.05.06 06:55:32 »
Így olvasgatva a topikot kedvet kaptam a légtömegmérő megtekintéséhez/tisztításához, a youtubon az egyik corollás videóban olajcserénként ajánlják tisztítani a légtömegmérőt!, az enyémben 135e. van.
Ad 2: Amit én néha tapasztalok, hogy gyorsításkor, mielőtt elérné a kb. 1800-as fordulatot, elerőtlenedik a motor(érzésileg lebólint), aztán hirtelen "észbe kap" és elkezd rendesen tolni. Ez különösen akkor zavar, amikor szeretnék gyorsan kikanyarodni, sávot váltani, előzni. Nem tudom, hogy van-e összefüggés a légtömegmérővel.
'08 RX400h
'09 Prius 3

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2316 Dátum: 2014.05.06 19:46:32 »
Na meg is néztem a légtömegmérőt, sajnos képet nem tudtam készíteni, de a neten kerestem egyet, ami teljesen úgy néz ki.
A spec. tisztítót megrendeltem a Liqui Molytól, az biztosan nem árthat. Amíg meg nem jön nem állok neki.
Valahol olvastam a neten, hogy attól is koszolódik, hogy leállításkor olajgőz áramlik vissza, ezt támasztja alá, hogy a termisztor felületén olajos kosz látszik.
'08 RX400h
'09 Prius 3

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2317 Dátum: 2014.05.06 21:20:47 »
Na meg is néztem a légtömegmérőt, sajnos képet nem tudtam készíteni, de a neten kerestem egyet, ami teljesen úgy néz ki.
A spec. tisztítót megrendeltem a Liqui Molytól, az biztosan nem árthat. Amíg meg nem jön nem állok neki.
Valahol olvastam a neten, hogy attól is koszolódik, hogy leállításkor olajgőz áramlik vissza, ezt támasztja alá, hogy a termisztor felületén olajos kosz látszik.
Igen, nekem is kormos volt, talán nem ennyire mint a képen. Én gondolkodtam is rajt hogy mitől, hisz azon az ágon szív a motor...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2318 Dátum: 2014.05.06 21:50:52 »
Igen, nekem is kormos volt, talán nem ennyire mint a képen. Én gondolkodtam is rajt hogy mitől, hisz azon az ágon szív a motor...
Mivel a kartergáz visszavezetés miatt odakerül ez-az. Ha megnézed a 2012 június-július körül a Carina topicban a gyűrűzéskor készült képeket, na ott szép dolgokat láthatsz a pillangószelepen is.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2319 Dátum: 2014.05.07 04:13:34 »
Mivel a kartergáz visszavezetés miatt odakerül ez-az. Ha megnézed a 2012 június-július körül a Carina topicban a gyűrűzéskor készült képeket, na ott szép dolgokat láthatsz a pillangószelepen is.
Igazad van! A kartergáz a turbó és a szűrő között van visszavezetve. Így már érthető. Mindig az EGR szelep volt előtem, hogy az milyen messze van a légtömeg mérőtől. :lol:

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2320 Dátum: 2014.05.07 07:54:02 »

Szerintem érdemes lenne megnézni, hogy mi a korrekt olaj bele.
A Liqui Moly Oil Guide szerint a LM Top Tec 4300 5w30, ez egy A1/B1 A5/B5 C2 SN/CF olaj, amit az én nem pontos beállításaim alapján talált (tudni kellene mást is, mint amit megadtál). Szerintem a dízel minősítés eléggé fontos lehet itt, vagyis a C2.
Másodsorban a LM Top Tec 4100 5w40-et adja, ami A3/B3/C3 SN/CF olaj.

Kezelésije mit ír?

A benne levő Magnatec-nek van dízel minősítése?
[/quote]

Tegnap csekoltam a kezelési, 5w-30-a ajánl, megnéztem az olajat is a kereskedőnél, mehet dizelbe. Tegnap megint szépen halkan ketyeget (19fok volt)

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2321 Dátum: 2014.05.08 18:51:59 »
Tegnap, gergolabs ötletét lenyulva, reggel mikor megérkeztem a melóba, követtem a levegőszenzort. Nem látszott nagyon piszkosnak, de azért a csomagtartóból kikaptam a tisztító spray-t, befujtam, megtörölgettem.
Hazafelé nagyon meglepődtem. Idulásnál még volt egy kis kopogás, de nagyon hamar elmúlt. Mióta a kocsi nálam van ilyen csendes meg nem volt. Gyakorlatilag a gumi surrogáson kívül mást nem hallottam. Ma ugyanúgy. És húz a kocsi tiltakozás nélkül.
Ennek örömére mindjárt lebeszélek egy kuplung cserét a szerelő sráccal.  :clap: :sorcerer:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2322 Dátum: 2014.05.08 19:08:18 »
Tegnap, gergolabs ötletét lenyulva, reggel mikor megérkeztem a melóba, követtem a levegőszenzort. Nem látszott nagyon piszkosnak, de azért a csomagtartóból kikaptam a tisztító spray-t, befujtam, megtörölgettem.
Hazafelé nagyon meglepődtem. Idulásnál még volt egy kis kopogás, de nagyon hamar elmúlt. Mióta a kocsi nálam van ilyen csendes meg nem volt. Gyakorlatilag a gumi surrogáson kívül mást nem hallottam. Ma ugyanúgy. És húz a kocsi tiltakozás nélkül.
Ennek örömére mindjárt lebeszélek egy kuplung cserét a szerelő sráccal.  :clap: :sorcerer:
:clap:

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2323 Dátum: 2014.05.08 20:01:00 »
Tegnap, gergolabs ötletét lenyulva, reggel mikor megérkeztem a melóba, követtem a levegőszenzort. Nem látszott nagyon piszkosnak, de azért a csomagtartóból kikaptam a tisztító spray-t, befujtam, megtörölgettem.
Hazafelé nagyon meglepődtem. Idulásnál még volt egy kis kopogás, de nagyon hamar elmúlt. Mióta a kocsi nálam van ilyen csendes meg nem volt. Gyakorlatilag a gumi surrogáson kívül mást nem hallottam. Ma ugyanúgy. És húz a kocsi tiltakozás nélkül.
Ennek örömére mindjárt lebeszélek egy kuplung cserét a szerelő sráccal.  :clap: :sorcerer:

Off:

Sorry, de valószínűleg Avensis Liftbacked van és nem Hatchback, ahogy a neved mellett áll.  :surrender:  :flowers:

ON!



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2324 Dátum: 2014.05.08 20:04:47 »
Na, most én is kimentem, és letörölgettem a léghőmérséklet-mérőt (Carinában nem légtömegmérés van):
kis kosz jött le róla, majd meglátom, jelent-e valamit, de szerintem nem  :hmmmm: