Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1396010 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2295 Dátum: 2014.05.03 13:54:39 »
Hali!
Múltkor írtam hogy talán jó lett a rav4, de mégsem.

Turbonyomás ingadozásra hivatkozva letilt időnként, de nincs meg a hiba forrása.

Már azon vagyok hogy kivágom a kukába a motort és veszek egy bontott benzinest bele ha találok.  :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2296 Dátum: 2014.05.03 16:11:02 »
Hát... Én inkább a 5w30-ast tettem volna bele. Mert a 10w a sűrűbb mivolta miatt nem jut el a kenési helyekre amíg hideg.... Így jobban kophat a motor.
Kösz a jó tanácsot mindenkinek,természetesen igazatok lett,lényegesen csendesebb,jobb az 5w30-as olajjal az autó motorja,a fogyasztásról nem is beszélve.(Castrol5w30 A5)
Kb 4-5 decit csökkent a fogyasztásom!4.6-ról 4.1-re a saccoló műszer szerint! :clap:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2297 Dátum: 2014.05.03 17:37:48 »
Kösz a jó tanácsot mindenkinek,természetesen igazatok lett,lényegesen csendesebb,jobb az 5w30-as olajjal az autó motorja,a fogyasztásról nem is beszélve.(Castrol5w30 A5)
Kb 4-5 decit csökkent a fogyasztásom!4.6-ról 4.1-re a saccoló műszer szerint! :clap:
:clap:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2298 Dátum: 2014.05.04 05:04:38 »
Üdv!

Nem lenne rossz, ha ez lenne a baja  :otlet: Eléggé jó eséllyel, remélhetőleg  :)

Én ilyennel pucoltam az Ignisét:

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szerelesi-segedanyagok/-CRC10433

Mondjuk az alapból tiszta volt 40.000 km felett valamivel.

De könnyen hozzáférhető, hamar megvan elvileg  :yes:

Ha jó dokumentációm van hozzá, akkor valami ilyenről lehet szó, ahogy mellékelem.
Tegnap csináltam egy légtömegmérő tisztítást. Nem vezetett eredményre. Csináltam rajt egy mérést. Anyáméknál pont 20 C° volt a szobai hőmérőn. 2,4 ohm-ot mértem. A táblázat szerint ez ok. Ahogy picit ráleheltem, rögtön változott, tehát szerintem mér, a kérdés hogy jót-e

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2299 Dátum: 2014.05.04 07:14:05 »
Tegnap csináltam egy légtömegmérő tisztítást. Nem vezetett eredményre. Csináltam rajt egy mérést. Anyáméknál pont 20 C° volt a szobai hőmérőn. 2,4 ohm-ot mértem. A táblázat szerint ez ok. Ahogy picit ráleheltem, rögtön változott, tehát szerintem mér, a kérdés hogy jót-e
:(
Mintha dinamikus mérésről is írna, nem?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2300 Dátum: 2014.05.04 09:09:38 »
Tegnap csináltam egy légtömegmérő tisztítást. Nem vezetett eredményre. Csináltam rajt egy mérést. Anyáméknál pont 20 C° volt a szobai hőmérőn. 2,4 ohm-ot mértem. A táblázat szerint ez ok. Ahogy picit ráleheltem, rögtön változott, tehát szerintem mér, a kérdés hogy jót-e

Ok, most megmérted a levegő hőmérséklet-mérőt. (Thermistor). meg kéne mérni magának a légtömeg mérőnek a kimenetét úgy, hogy közben változó nyomású/sebességű levegővel fújod az autoban lévő légáramnak megfelelő irányból (dinamikus mérés). Ehhez adnod kell neki tápot (12V), és a földhöz képest a kimeneti feszültség változását kéne figyelni. Azt ugyan nem tudom fejből, mennyinek kell lenni, de a változását kell, hogy lásd.
Le an írva a manualban, hogy melyik lábakon kell mérni és táplálni, talán még a fesz értékek is ott vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.04 09:11:25 írta Spet »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2301 Dátum: 2014.05.04 14:56:55 »
Aztán ma további pozitív dolog történt. Nem nagy, de kissé mintha jobb lenne az autó. Tegnap a kudarc után beáztattam a légtömegmérőt este. Hagytam kb fél órát benn az alkoholban és utánn fültisztítóval :) letakarítottam. Tiszta lett, így nézhet ki az új. Aztán este vissza is tettem, de ma reggel próbáltam munkába menet. Az történik most, hogy 1900-2000-res fordulaton kicsit éled az autó és 2200 környékén már közel a csúcson van. Utánna már gyorsan ugrik a mutató az események felgyorsulnak, már-már követhetetlen. Biztos hogy korábban jön az erő. Most úgy gondolom, hogy az eddigi 2200-2400-ról 2000-2200-ra teszem a csúcs nyomatékot. A dinamikus mérést nem csináltam a tegnapi idióata időjárás miatt. Lehet holnap rámérek arra is. A rajzot láttam, csak értékeket nem láttam mellette. :clap:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2302 Dátum: 2014.05.04 15:46:46 »
Ha jól emlékszem 2000 és 2500 között tudja elvileg a maximális 250 Nm-t a 110 LE-s 1CDFTV motor. Mondjuk az enyém is valamivel hamarabb, 1500-1600 környékén kezd el "tolni". Sőt, ötösben inkább 1700-1800 a határ.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2303 Dátum: 2014.05.04 17:31:58 »
Ha jól emlékszem 2000 és 2500 között tudja elvileg a maximális 250 Nm-t a 110 LE-s 1CDFTV motor. Mondjuk az enyém is valamivel hamarabb, 1500-1600 környékén kezd el "tolni". Sőt, ötösben inkább 1700-1800 a határ.
Húúúú 1500-1600? Akkor van elcsúszás az enyémen rendesen.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2304 Dátum: 2014.05.04 18:18:21 »
Úgy értem, hogy onnét már tisztességesen megindul. De még érezhetően erősödik 2000-ig. A kifulladás meg kb. 4500-nál jön el.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.04 18:20:11 írta sghu77 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2305 Dátum: 2014.05.04 19:41:42 »
Úgy értem, hogy onnét már tisztességesen megindul. De még érezhetően erősödik 2000-ig. A kifulladás meg kb. 4500-nál jön el.
Értem, értem. Az enyémre az volt a jellemző, hogy 1800 és iszanyatosat tolt egy pillanat alatt. Ez hiányzik most nekem. :cry:

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2306 Dátum: 2014.05.05 19:19:12 »
Udvozlok mindenkit!
Uj vagyok a forumon, es uj Avensis tulaj.
Angliaban elek mar par eve, es ket honapja csereltem le a Merivamat (amit utaltam) egy 2006 Avensis 2.0 D4D-re. Vele kapcsolatosan lenne egy par kerdesem, es remelem valaki tud ra valaszolni.
 A model kod: ADT250R, ha jol tudom 1AD-FTV motorral. Ha jol tudom lancos vezerlesu, de sehol nem talalok lanc szettet, barhol nezem mindenhol vezermu szijat hozz fel a kereso. Ugy tudom, hogy az 1AD es a 2AD (2.2 D4D) motor kozott nincs tul sok kulonbseg. Lehetseges, hogy ugyanazt hasznalna a ket motor? Peldaul itt ( http://www.timingkit.com.tw/product-detail.php?id=719&sid=21 ) egy fajta van harom fele motorhoz, csak ez tajvani ceg.
Masik problemam, ha szelepeknel van egy kis szelephang mit illik cserelni? A szelep emeloket, vagy a himbakat? A ketto egyutt kicsit huzos lenne.
Es vegul amiert ezt a sok kerdest feltettem, mobdhatnank a kerdesek kerdese.
Szoval tok jo a kocsi, elso dizelem, de nagyon meg vagyok vele elegedve. Jo a merete (meriva utan  ;) ), elege takarekos (6liter varosban). Egy dolog nem tetszik, egyetlen egy. Hidegen, amig fel nem melegszik, kopog 1200 es 1600 kozott. Nem fustol, jo a fogyasztas, minden oke, csak kopog. Nem femesen, nem allandoan, de kopog. Minden ki lett cserelve vasarlas utan. Olajok, szurok, szij, gorgok, vizpumpa. Sok rezonalast megszuntettem peldaul a legszuronel a beomloet. A srac akitol vettem eskuszik, hogy a himbakat kell cserelni, mert a lancot kicsereltek nem regen. A gond, hogy olyan mint Gaben, "-Nekem ne. En is ebbol elek.". A szerelom szerint a lanc feszito, jo szerelo, de Toyotakat ritkan szerel, annyira nem ismeri oket, plusz nala mindig meleg a motor mikor elmegyek hozza. De van egy harmadik jelenseg amit megfigyeltem. Nagyon fugg a kulso levego homerseklettol. Peldaul szombat hajnalban 3-4 fok volt, ejszaka valoszinuleg fagyott is kicsit. Videkre mentem autopalyan es hiaba melegedet fel a motor kopogott vegig oda-vissza. Ma delutan 20-21 fok volt, szep napos ido, indulas utan par perccel, meg se melegedett a motor, elmult, alig lehetett eszre venni. Meg egy dolog. Igazan terhelesnel jelentkezik, menetkozben. Allohelyben, uresben nem igazan. lehet, hogy valami levego homerseklet szenzor a ludas?

Koszonettel varom a hozzaszolasokat.
Attila

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2307 Dátum: 2014.05.05 19:33:24 »
Üdv!

Nekem csak 1CD-FTV leírásom van, az szíjas. Az alkatreszek.hu az 1AD-FTV-hez is szíjat hoz.
Az 1CD-FTV hézagolólapkás, nincsenek himbák; az 1AD-FTV is ilyen lehet szerintem, nem himbás. A hangoskodó szelepeknél a hézagokat kell valószínűleg beállítani a megfelelő lapkák cseréjével. Az enyémen hidegen kell ezt elvégezni, dízeleken nem tudom, mi a módi. Hézagolólapkát szerencsés esetben lehet motoron belül is cserélgetni, de nem nagy összeg, a Szakálmetálnál <800Ft darabja, méret alapján hozzák. 0,05mm-es lépésekben változik a vastagsága.
De ilyet (szelephang) adott esetben nem megfelelő motorolaj is tud csinálni  :hmmmm:

toyodiy.com-on ha rákeresel a kocsidra, akár alvázszám alapján, egyértelműen kiderül, hogy lapkás-e, vagy himbás, láncos-e, vagy szíjas.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.05 19:36:18 írta vd1234 »

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2308 Dátum: 2014.05.05 19:49:24 »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2309 Dátum: 2014.05.05 20:05:34 »