Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1396040 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Balzsi80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1260 Dátum: 2011.04.23 13:53:35 »
Sziasztok!

Nekem egy 2004-es D4D (1CD-FTV) 2000 Avensisem van.
A gondom az, hogy meleg motornál leállítom az autót és kb 10 perc után mennék tovább az autó nem indul el(érdekes az izzítás lámpája világít és nem alszik el). Ezután motorháztető felnyit várok 5 percet (izzító lámpa nem ég) az autó indul bár az alapjárat ingadozik (nem tudja tartani a 800-at) majd le áll. Várok még öt percet a hiba eltűnt mehetek tovább. Hidegen ez a probléma nincs meg. Üzemanyagszűrőre gyanakodva frissen cserélve, de a hiba maradt. Hibakiolvasás eredménytelen (nincs tárolt hiba).
Gondolom ez nem egyedi eset mert a fórumon már láttam feltéve a  kérdést, csak konkrét választ nem nagyon találtam meg.
Tud esetleg valaki segíteni?

Előre is köszönöm.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1261 Dátum: 2011.04.23 14:06:14 »
EGR szelep tisztítás volt már esetleg? Vissza kéne olvasni, többször volt már ilyen hiba ezzel a típussal, csak nem emlékszem a megoldásra.
         

Balzsi80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1262 Dátum: 2011.04.23 17:01:02 »
Olvastam a forum régebbi írásait, és meg is találtam, hogy másoknak is volt már hasonló problémája, de sajna még senki nem írt le konkrét megoldást.
EGR szelep tisztítást meg fogom próbálni, hisz ez is egy lehetőség.
Kösz az ötletet.

dikri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1263 Dátum: 2011.04.27 14:48:25 »
Sziasztok!

Eddig egy 2literes D4-D Avensisem volt 126le. Le kellett cserélnem egy másikra de csak a 177le D-cat változatot kaptam. Egyébként használtan vettem ezt, míg az előző 0km-es volt.
Fogyasztásban lényegesen többet eszik, persze jobban is megy. A kérdésem az lenne, le lehet-e butitani, hogy csökenjen a fogyasztása, a teljesitmény nem érdekel, mivel a sima 126le-s is bőven elég volt. Pl arra gondoltam, hogy a vezérlőelektronikát ha kicserélem a 126le-s változatéra, mi fog történni? Esetleg van valami járható ut?

Még annyi, lehet érdekel valakit. Hétvégén nyiregyháza-budapest autópályán. Lefele 160Km/h 8,5l. Visszafelé 120km/h 6l. Az biztos más a váltó áttételezése, gondolom igy érik el a nagyobb sebességet is a 126le változathoz képest, mert gondolom a motor ugyan ott szabályoz. Pl a régin 115-nél pörgött 2000-et ez kb 120-nál. Egyébként pályán nem drasztikus a fogasztás külömbség de városban már szembetűnő nagyon.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.27 14:53:49 írta dikri »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1264 Dátum: 2011.04.27 16:58:13 »
Szerintem a D-CAT motorja nagyon más, mint a sima D-4D, szóval vezérlés csere nem fog menni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kocicka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1265 Dátum: 2011.04.28 15:28:29 »
Sziasztok!
Nekem van egy 2004-es évjáratú D4D Rav4-esem, a kéttömegű lendkereket évente cseréltem, ezután egyik haverom ajánlotta az egytömegűvé alakítást, 3 éve járok vele és egyszer tárcsát és kinyomócsapágyat kellett cserélnem de a lendkerék kiválóan működik. Az csak tévhit, hogy az egytömegű lendkerék "letöri a főtengelyt" vagy egyéb kárt okoz. Ennek az alátámasztása lásd. Toyota Avensis Verso amelyet gyárilag egytömegű lendkerékkel szereltek és ugyanez a motor és váltó van azon is. Akinek ilyen problémája van, annak nyugodt szívvel ajánlom, 100%-os eredmény.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1266 Dátum: 2011.04.28 15:36:07 »
a kéttömegű lendkereket évente cseréltem,

ezt miért is?!
>200e-t mész évente?
...vagy elhaltak az idegek a bal lábadban és furcsán kezeled a kuplungot?! :-D

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

kocicka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1267 Dátum: 2011.04.28 16:15:35 »
a kéttömegű lendkereket évente cseréltem,

ezt miért is?!
>200e-t mész évente?
...vagy elhaltak az idegek a bal lábadban és furcsán kezeled a kuplungot?! :-D

Tisztelt városi autós!
 Ez egy terepjáró, és ha terepen elakadsz, ami nem egyszer előfordul akkor megnézném azt a kéttömegűt amelyik ezt sokáig bírja.

kocicka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1268 Dátum: 2011.04.28 16:17:12 »
Amúgy pedig csak segítő szándékkal írtam, mert ez gyakori probléma azoknál akik használják az autót nem csak szövegelnek!

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1269 Dátum: 2011.04.28 18:00:20 »
Tisztelt városi autós!
 Ez egy terepjáró, és ha terepen elakadsz, ami nem egyszer előfordul akkor megnézném azt a kéttömegűt amelyik ezt sokáig bírja.

[No OFFENSE begin]:
a terepjarok: LandRover, UAZ, Unimog, ....  :flowers:
(talán ezert kell évente cserélned  :surrender: )

ha évi 45-50e km-el  városi autós az ember akkor igen!
[No OFFENSE end]

Egy német fórumon olvastam régebben hogy létezik állítólag taxi kivitelű gyári lendkerék, kuplung, stb. az Avékhoz.

Hier die Teilenummern für die Taxiversion.
31210-28071 DRUCKPLATTE/KUPPLU 1.0
90119-08079 SCHRAUBE 2.0
31250-12411 DISC ASSY, CLUTCH 1.0
13405-27010 SCHWUNGSCHEIBE J 1.0
90105-10071 SCHRAUBE 8.0

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Previa-Diesel-Flywheel-Assy-20012008-GENUINE-NEW_W0QQitemZ170623575963QQcategoryZ10428QQrdZ1QQssPageNameZWINQ3aPOST0Q3aRECOQ3aBIDQQcmdZViewItem

Ez pl. itt a 13405-27010 gyári számú fent nevezett példány, bar nekem ez erősen tömörnek néz ki...




« Utoljára szerkesztve: 2011.04.28 20:29:59 írta musspici »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1270 Dátum: 2011.04.28 19:04:07 »
Idézet
Eddig egy 2literes D4-D Avensisem volt 126le. Le kellett cserélnem egy másikra de csak a 177le D-cat változatot kaptam. Egyébként használtan vettem ezt, míg az előző 0km-es volt.
Fogyasztásban lényegesen többet eszik, persze jobban is megy. A kérdésem az lenne, le lehet-e butitani, hogy csökenjen a fogyasztása, a teljesitmény nem érdekel, mivel a sima 126le-s is bőven elég volt. Pl arra gondoltam, hogy a vezérlőelektronikát ha kicserélem a 126le-s változatéra, mi fog történni? Esetleg van valami járható ut?

Lehet nem D-cat-et kellett volna venned hanem egy fiat punto multijet-et :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.28 22:08:00 írta music »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1271 Dátum: 2011.04.28 19:24:30 »
Első körben nem nyomd neki annyira 80-90nnél  4.5  [rohog] [rohog]

werisch

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1272 Dátum: 2011.05.30 09:21:39 »
Sziasztok!

Nekem egy 2004-es D4D (1CD-FTV) 2000 Avensisem van.
A gondom az, hogy meleg motornál leállítom az autót és kb 10 perc után mennék tovább az autó nem indul el(érdekes az izzítás lámpája világít és nem alszik el). Ezután motorháztető felnyit várok 5 percet (izzító lámpa nem ég) az autó indul bár az alapjárat ingadozik (nem tudja tartani a 800-at) majd le áll. Várok még öt percet a hiba eltűnt mehetek tovább. Hidegen ez a probléma nincs meg. Üzemanyagszűrőre gyanakodva frissen cserélve, de a hiba maradt. Hibakiolvasás eredménytelen (nincs tárolt hiba).
Gondolom ez nem egyedi eset mert a fórumon már láttam feltéve a  kérdést, csak konkrét választ nem nagyon találtam meg.
Tud esetleg valaki segíteni?

Előre is köszönöm.

Sziasztok. Nekem is pont ez a bajom az avensisemmel. 4-d4 motor 2004-es évjárat  vélhetöen ugyan olyan a motorja mitn a tied.
És már untam a dolgot é s elkezdtem keresgélni a neten hogy tuti nem egyedi jelenségröl van szó.
Toyota szervizben én már rákérdeztem erre, hogy országos szintem nézzenek utána hogyan oldották meg a problémát.
A következöt mondták nekem.    Hozzam be az autót, mert megoldotta a problémát az hogy kicserélték az önindítót.  Na most mielött bevinnén és kicseréltetem, gondoltam szétnézek a neten, mert ezt igazából nem hiszem el.  Lehet csak póbálkoznak az én pénzemen és ha az sem oldja meg a poblémát, akkor cserélnek majd mást.  én meg fizetek persze.
Szóval meleg motorral nekem sem akar induni idönként. Más félek beleülni és hosszab utakra menni , mert lehet pont ott nem fog indulni és várhatok mig lehül a motor.
 

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1273 Dátum: 2011.05.30 12:13:02 »
EGR szelepet kitisztítottad már?
         

werisch

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1274 Dátum: 2011.05.30 19:42:36 »
EGR szelepet kitisztítottad már?
Én  nem tisztitottam, mert nem értek hozzá, de a szervizben ezt megtették. Az üzemanyag rendszer, üzemanyag ellátás minden tökéletesen müködik. Computer nem jelez hibát nincs kiolvasandó hiba. Vagyis elvileg minde tökéletes, de a hiba továbbra is áll, vagyis melegen nehez indul hidegen meg pöccre.
Egy másik szervizben azt ajánlották, hogy ők ugy kezdenék, hogy software frissités kell, mert a toyota kiadott egy ujabb software-t amiben már a hibát korrigálták, de ha igy van akkor a másik szerviz ahol én voltam épp az erről miért nem tud?  Persze ez megint kérdés, hogy a problémát ez megoldja-e?
Nekem az a gondom , hogy a szervizek, a toyota hungary nem fogja össze a hazai szervizek tapasztalatait. Vagyis lehet valahol már rájöttek a hiba okára, de ezt nem közlik az összes szervizzel akinek hasonlo problémája van , mert a szervizek féltve örzik a titkaikat és nem szeretik átadni a tapasztalatokat a másik szerviznek, hanem hagyják hogy Ő is végigjárja a lépcsöt, és ennek sajnos én az ügyfél issza meg a kárát, mert csak találgatnak és cserélik ezt meg azt az autómban , és persze mindezt az én pénztárcámra.
Hiányolom, hogy nincs egy hazai vagy europai vagy világ viszonytlatban lévő tudástár, tudásbázis ahol publikálják a szervizeknek a tapasztalatokat.  Ez máshol más üzletágakban lézező dolog itt sajos ilyen nincs vagy nem tudok róla.
Kiváncsi lennék , ha a toyota anyavállalathoz irnék egy emilt mi lenne a válasz rá. Sejtem . ... Keressem fel a legközelebbi márkaszervizt....   Köszi szépen .... Elkezdenek találgatni és kicserélnek hatalmas összegekért minden szóbajöhetö alkatrészt sajnos az én költségemre, de ha nem jó az autó továbbra se akkor én igy jártam.
Most ott tartunk éppen hogy az öninditot akarják cserélni ami kb 100 ezebe fájna nekem és egyáltalán nem vagyok meggyözödve arrol hogy utána jó lesz az autó, mondván hogy már más nem lehet a probléma csak ez.   hmmm....  hát egyenlöre nem mentem ebbe bele, mert nem akarom hogy lehúzzanak és közben lehet tudják az okát, csak elötte még lehuznak vagy fél millióra mire közlik velem ,hogy egy érzékelöt kéne cserélni.   
Vagy tényleg a levegöben tapogatóznak és szó szerint fogalmuk sincs mi lehet a hiba oka.   
Megjegyzem .....ha az én szakmámban is igy müködne az egész dolog, már régen éhen halltam volna!!!!