.... Hillarnak köszönöm az Avensis tesztvezetést. Szerintem jó, kiforrott autó, de kell bele a 2.0 motor, azzal biztos kellemesebb! Adott esetben azt is kipróbálnám!
Trotter!
Meg sem merem kérdezni: pörgetted egy kicsit, úgy 4000 felett?? :twisted:...... ÁÁ
Húha ... Az azért nem a legszerencsésebb , ha pont egy nyugis , hétköznapi autózásra szánt családi autót kell eszement , benzinfaló módon pörgetni (szerintem a 4000 fölötti tartomány ennek számít , én oda csak vészhelyzetben pörgetem a motort) ahhoz , hogy menjen is :? ... Egyébként a legutóbbi talin volt alkalmam kipróbálni egy ilyen új 1.6-os Avensist , és úgy tapasztaltam , hogy a normális , 2-3000 közötti fordulatszám-tartományban is megfelelően megy - többen is mondták korábban , hogy az új Avensis béna az 1.6-os motorral , ezért nagyon kíváncsi voltam , mit is jelenthet ez , mert ugye papíron pl. nem lassúbb számottevően például az 1.6-os Carina E-nél . Nos , szerintem az embereket az autó kimagasló csendessége tréfálja meg , attól érzik úgy , hogy nem történik semmi - valójában csakugyan nem lomhább a Carinánál :idea:
Tod, Palaczk, asszem félreérted a dógot. A 2L-es benzines mocival ti. nem csak nagy családi autó, hanem sportautós tulajdonságai IS :!:
vannak ... a ritka élvezet és megbízható használhatóság között pedig van különbség, de hidd el, egy bizonyos szegmensben - egy jó autónál - ez összeér.
Ha pedig te máshogy élvezed a gurulást :roll: , az nem jelenti azt, hogy a többi mód elítlélendő, motorgyilkos, vagy épp benzinfaló. :wink: Tudod, Tortterrel egyszerűen másról beszéltünk, mit amit írsz. Eszement , benzinfaló módon: 4 - 5000 :!: között pörgetni!!! Na neeee! Ráadásul néha direkt KELL :idea: a motornak. Már, tod, ezeknek az új, szar, pörgős motoroknak....
ÁÁ
No , kezdjük elölről a dolgot , mielőtt belebonyolódunk a félreértések hálózatába :wink: ...
Trotter írta , ugye , hogy próbálta az új Avensist , és arra jutott , hogy "kell bele" a kétliteres motor .
Erre te válaszodban kérdezted , hogy pörgette-e 4000 fölött ? Mert "ott kezd élni" .
Ez volt az alapállás , ez a kijelentés késztetett válaszra .
Lehet , hogy amit (és ahogy) reagáltam , az félreérthető volt , kötekedőnek vagy mit tudom én milyennek tűnt
...
Akkor megpróbálom higgadtabban
Azt egyáltalán nem vitatom , hogy kétliteres motorral élvezetesebb az Avensis . Minden autó élvezetesebb nagyobb motorral
...
Viszont ! Az én véleményem szerint nem normális helyzet az , ha egy családi autónak 4000 fölötti fordulatszámokra van szüksége ahhoz , hogy "élni kezdjen" . Ez a fordulatszám-tartomány szerintem a sportautók birodalma már ; egy "hétköznapi" autóban nem tartozik bele alapesetben abba a szegmensbe , amit az ember rendszeresen használ , miközben eljut A-ból B-be . Tehát ha egy ilyen kategóriájú autó mégis olyan motorkarakterisztikával van "megáldva" , hogy ezt igényli , az - baj , mert az autó rendeltetésével ellenkezik . Persze LEHET ilyen autót is sportosan vezetni - de az már nem stimmel , ha úgy van megcsinálva , hogy így KELLJEN vezetni ahhoz , hogy valami számottevő gyorsulást produkáljon .
Ez az alapállás . Na mármost . Én biztos vagyok benne , hogy ez a kocsi (az 1.6-os Avensis) NEM IS ÍGY van megkonstruálva , mert a föntieket nyilván figyelembe vették a tervezésénél . Ezért említettem , hogy mire jutottam a kipróbálása során - az autó a hétköznapi vezetés során általában használt , 2-3000 közötti (tartós autópálya-haladás természetesen kivétel , de most nem is erről beszélünk , hanem városi üzemről!) fsz-tartományban is megfelelően gyorsul , nincs az az érzése az embernek , hogy jobban kéne ahhoz nyomni , hogy menjen . LEHET persze , mert ahogy nagyon helyesen írtad , mindenkinek szíve joga eldönteni , hogy hogyan szeret vezetni
- de nem okvetlenül KELL , és ez így is van rendjén . Ha jól sejtem , pont a VVT-i technika is azt a célt szolgálja , hogy az autó teljesítmény- és nyomatékleadása egyenletesebb , harmonikusabb legyen a teljes fordulatszám-tartományban . Nem egy 70-es évekbeli Alfa Romeo ez , hogy minimum 4000 kelljen neki ahhoz , hogy felébredjen :wink: ...
Még néhány dologról konkrétan .
Kicsit leegyszerűsítve : minél nagyobb a fordulatszám , annál nagyobb a fogyasztás , és annál nagyobb a motor kopása . Szerintem ez nem vitatható . A különféle "intelligens" automaták (mint amilyen az MMT is) sem véletlenül igyekeznek minél alacsonyabban tartani a fordulatszámot , ha a gazdaságos program van épp bekapcsolva .
Azt nem vitatom , hogy az autónak időnként jót tesz , ha meg van pörgetve . Ez egyébként már egy 3-4000 közötti tartós (mondjuk , országúti) haladással is tökéletesen megvalósul , egyáltalán nem kell hozzá 5-6000 ! És a tartósságon van a hangsúly - nem azzal lehet elérni ezt az eredményt , hogy minden egyes sebességváltás előtt 4-5-6 ezerig pörgetem a motort . Szóval ez csakugyan kell néha - de az biztos , hogy aki napi rendszerességgel hajtja a kocsiját a fordulatszám-tartomány leszabályozás előtti felső harmadában-negyedében , az többet fizet a benzinkútnál , és hamarabb elkoptatja a motorját . Persze belátom , hogy annak , aki a kocsiját legkésőbb négy-ötéves korában eladja , ez úgysem szempont :|