juj, nagyon szigorú vagy
Magyarországon lóerőben gondolkodunk, kw-t nem nagyon tudjuk helyi értéken kezelni.. egyből elkezdjük átszámolni.. erre vagyunk ráállva,
így még szép, hogy erről ír... emellett ha a német szaksajtóban kw -s ábrák vannak, akkor mit tegyen
én ebben semmi problémát nem látok....
Bakker, nem mond már, hogy neked mindegy, hogy 71LE-t, vagy 71KW-t írnak egy motor teljesítményére.
Végülis, csak 1,37x-ese az egyik a mársiknak...
De ez részletkérdés. Ott van a cikkben - az egyébként - lényeg, hogy egy-egy ábra alapján megítélni két autó dinamikáját lehetetlen, mert nem ismerjük hozzá a pontos váltóáttételezést, fokozatkiosztást.
Ahogy korábban írtam, az Auris 1,2T-ben rendkívül hosszú fokozatot vannak. Mind (1-2. kivétel). Hosszabb az Avensisénél. Így hiába a turbó motor, nem fog úgy menni, pláne akkor nem, ha sietni akar vele az ember, hirtelen kilőni egy kamion mögül. Kényelmes, stresszmentes vezetéshez, utazáshoz való, lehetőleg nem túl hosszú távokra.
Egy C52-es váltóval (E12 1,6 benzin) valszeg menne, mint a mérgezett egér.