Fölöttébb disszonáns, hogy minden hordónkénti 1$ áresésre jutott ~ 2 Ft végtermék árcsökkenés, a 459 Ft/L benzinárhoz viszonyítva!!
Egy hordó 200 liter. Literre leosztva a nyersolaj áresése kb 1.5 cent, ami kb. 4 forint. Itt jön be az, hogy a nyersolajnak csak egy részéből lesz üzemanyag(mondjuk a maradék elmegy aszfaltnak meg hajóüzemanyagnak, de nézzük azt is, hogy a MOL profitorientált cég és nem jótékonysági szervezet), ill. hogy az előállítás pénzbe kerül. Sokkal disszonánsabbnak tartom azt, hogy valójában kb. 110 forintot fizetünk üzemanyagért, a többi az adó rajta. Közben meg fizessünk KGFB után 30%-os adót, matricát amiért elkerüljük a várost, dugódíjat amiért bemegyünk a városba, illetéket amiért a házunk előtt parkolunk, stb. Egy büdös szót nem szólnék, ha arra költenék az utolsó fillérig, hogy piaci áron német minőségű utakat építenek belőle.
Mondjuk a múltkor láttam képet amit a totalcaros újságírók lőttek délolaszországban a majdnem 2€/literes benzinárakról.