Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 490857 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #600 Dátum: 2009.11.11 22:25:17 »
Tudom..., de tenyleg lemertem :-)

Kihagytam meg egyet, a valodi direktszuronel hangosabb a motor, ami ma mar nem trendi (atlagember nem ertekeli), kompenzalasnak jobb zajszigeteles kell, ami tomegnovekedes + fogyasztasnovekedes es meg a koltsegeket is noveli.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #601 Dátum: 2009.11.12 15:00:24 »




Hello!
 Ha már van több levegőd, akkor egy kis plusz benzin se ártana...! A megoldás: Kicsit átverni a vezérlő kompot, és a lambda szonda vezetékébe beforrasztani egy diódát, ez 0,7 Voltal lecsökkenti a szonda jeleit, amit a vezérlő "túl" jó oxigén szintnek értékel, és ad egy kis plusz benzint. Na így már lesz több lóerő! Bemérve Bosch padon: +10 LE!
 ÜDV!
Ja! :-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #602 Dátum: 2009.11.12 15:19:08 »
Hello!
 Ha már van több levegőd, akkor egy kis plusz benzin se ártana...! A megoldás: Kicsit átverni a vezérlő kompot, és a lambda szonda vezetékébe beforrasztani egy diódát, ez 0,7 Voltal lecsökkenti a szonda jeleit, amit a vezérlő "túl" jó oxigén szintnek értékel, és ad egy kis plusz benzint. Na így már lesz több lóerő! Bemérve Bosch padon: +10 LE!
 ÜDV!

Ha az elso lambda szonda 0-1 volt kozotti jelet te konstans 0.7volt-al csokkented, akkor annak csak egy vegeredmenye lesz: check engine lampa, megpedig ket fajta: oxygen sensor slow response es bank1 sensor1 stuck lean. Raadasul a 14.7:1-es keverekaranyodat el is felejtheted, mert az pont 0.45volt-ra esik, amit a gyari max 1 voltos feszultseg 0.7voltos csokkentesevel soha nem fogsz elerni -> sokat fog fogyasztani a kocsi.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TUNING
« Válasz #603 Dátum: 2009.11.12 15:23:54 »
Ez így van Mozso, ez lett volna az én megálapításom is.
Viszont van egy másik módszer is... egy ellenállás beforrasztásával érhető el, és az ECU azt fogja érzékelni hogy hideg a motor, ezért tolja üzanyaggal meg levegővel is persze, akkor a check engine nem jelenik meg... viszont iszik a kocsi mint a gödény :)

Diódát akartál mondani biztos? Mivel a dióda az levágja a frekit ( ha jól emléxem... már naon régen volt igaz... ) nem ellenállást?? :)


mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #604 Dátum: 2009.11.12 15:25:37 »
Ez így van Mozso, ez lett volna az én megálapításom is.
Viszont van egy másik módszer is... egy ellenállás beforrasztásával érhető el, és az ECU azt fogja érzékelni hogy hideg a motor, ezért tolja üzanyaggal meg levegővel is persze, akkor a check engine nem jelenik meg... viszont iszik a kocsi mint a gödény :)

Diódát akartál mondani biztos? Mivel a dióda az levágja a frekit ( ha jól emléxem... már naon régen volt igaz... ) nem ellenállást?? :)

Szerintem az eredeti irasban ket hiba is van:
1. dioda helyett ellenallas
2. feszultseg csokkentese 0.7volt-al helyett feszultseg csokkentese maximum 0.7volt-ra (1 volt helyett)

Na igy mar mukodhet. Egyebkent te is ezt irtad le.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TUNING
« Válasz #605 Dátum: 2009.11.12 15:33:01 »
Mozsó Emléxel még a kapcs rajzra? :)
Bevált?


Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #606 Dátum: 2009.11.12 16:54:51 »
Srácok! Én már több éve így használom a Corollát, se hibajelző, se más probléma! Az ISTVÁNKO Bosch Car Service tulajdonában lévő teljesítménymérő padon viszont lemérve! NEM ellenállás, hanem dióda! Szigorúan a második lambdába kötve, ha az elsőbe van. sárga lámpával hálálja meg valóban. Már másnak is megcsináltam, sportlégszűrővel hatásos! Az igaz, hogy összesen 10 lovacska, légszűrővel, titán tuning gyertyával, de tényleg mükszik!
  Jó tuningolást!
                        Üdv!
Ja! :-)

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #607 Dátum: 2009.11.12 17:03:45 »
Azt az elöbb elfelejtettem, hogy hidegen a motorvezérlő úgy is csak átlagolja a jelet, hiszen a szonda csak üzemi hőfokon kezd mükszeni, /MOZSO/
ezért nem is értem amit írtál, mert az ECU nem a lambda szondából érzékeli, hogy hideg a moci...? Üzemi hőfokig (kb 300 C ) nem lehet beleszólni, csak utána.
 A szonda 0,4-és 3,5 között ad jelet, ezt csökkentem 0,7 V-l!
Tényleg rendben van, és kapcsolóval, amivel a diódát rövidrezárom, ki lehet kapcsolni, csak extrém helyzetekben kell használni, így nincs drasztikus túlfogyasztás, bár azt tudjuk, a lóerő nincs ingyen, benzinbe kerül...!
 ÜDV!
Ja! :-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #608 Dátum: 2009.11.12 18:48:59 »
Nem en irtam, hogy a szonda alapjan tudja mikor meleg a motor.....az mas volt.

Az elso lambda szonda 0-1V-os. Csak amerikaban letezik 0-5V-os elso lambda szonda (marmint Toyotaban), de az toltes/aram irany alapu, ugy hivjak afr sensor. Europaban nem letezett, emiatt szivtam meg az egyik motorvezerlo elektronikaval.

Inditaskor 180 masodpercig nincs closed loop - amig felfuti a szondat - ilyenkor valoban figyelmen kivul hagyja az ELSO lambda szonda jelet, de a hatsoet nem.

Ha - ahogy irtad -  a masodik (hatso) lambda szondaba van bekotve a cucc, akkor azzal kizart, hogy benzin levego kevereket allits, mert az csak kornyezetvedelem es a katalizator helyes mukodese miatt van ott. Akar ki is veheted akkor sem lesz semmi, csak egy sarga lampa, de az auto menni fog.

Az sem igaz, hogy uzemi hofokig nem lehet beleszolni, csak nem az ELSO lambdaszondaval, hanem ahhoz mar komolyabb elektronika kell.

Osszefoglalva:
ELSO lambda szonda (leomlo, katalizator elott) -> ECU closed loop keverekkepzes
HATSO lambda szonda (kipufogo, katalizator utan, kocsi alatt) -> ECU ODB-II kornyezetvedelmi parameterek es katalizator allapot figyeles
Mindket szonda 0-1V-os, kiveve 2004+ Egyesult Allamok (az 52 tagallam egyedi kornyezetvedelmi szabalyai miatt), ahol az elso lambda szonda 0-5V-os, a hatso pedig 0-1V-os.

Europai szonda jelek:
0.1volt - 0.4volt -> szegeny keverek
0.45volt -> 14.7:1 keverek
0.6volt - 1volt -> dus keverek
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.12 18:50:39 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #609 Dátum: 2009.11.12 18:50:01 »
Mozsó Emléxel még a kapcs rajzra? :)
Bevált?

Igen bevalt, igaz en csak 910Ohm-os ellenallassal hasznalom, mert az 1 Megas tul lehuzta volna a jelet es check engine lett volna.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #610 Dátum: 2009.11.12 19:04:37 »
Szia!
 Elnézést, valóban nem Te írtad, elnéztem!
 Az írásod korrekt, komoly hozzáértésről tanúskodik!
Viszont akkor nálam miért működik szerinted? Ha hideg motornál bekapcsolom, nálam is sárga lámpa van, meleg motornál hidd el. hatásos...!
Én úgy tudtam, hogy az újfajta szondák több feszt adnak, de ezzel akkor, amikor én beépítettem a diódát, (5 éve) nem is foglalkoztam, de köszönöm a kiegészítést, gondolom Neked van igazad!További sikeres tuningolást!
        Üdv!

Ja! :-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #611 Dátum: 2009.11.12 20:51:33 »
Viszont akkor nálam miért működik szerinted?

Meg kellene nezni pontosan mi es hova van bekotve es hogyan. Meg tudod nezni valamikor konkretan? En is kivancsi vagyok, bar a hideginditasi check engine az sohasem tul jo jel.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #612 Dátum: 2009.11.13 07:58:09 »
Szia mozso!
Azért hálálja meg az ECU a hideg motornál a diódát sárgalámpával, mertamikor a felmelegedés után, ami ugye fűtőszállal gyorsítva is van, és elkezdi az ECU feldolgozni a kapott adatokat, "rájön", képtelenség, hogy ennyire "oxigéndús" legyen a kipufogógáz összetétele hidegközeli állapotban, és ezt látja hibának. Abban igazad van, hogy a hátsó szonda a környezetvédelmi, de az is aktívan befolyásolja a keveréket, másképp hogy is végezhetné a feladatát?
A bekötés pofonegyszerű: 4 vezetékes a szonda.A két fűtőszállal nincs dolgunk, a szondához menő test vezetéket szintén nem bántjuk, csak a szondából érkező jelvezetéket kell elvágni, és oda a diódát rakni, az ECU fele nézzen a +, azaz a csíkkal jelölt rész, mert az engedi át a pozitív jeleket, hiszen a szonda feszültséget gerjeszt, mint ahogy ezt Te is pontosan tudod...!
A diódát egy kapcsolóval kell bekötni, ne legyen mindig a rendszerben! A Budakalászi Boschpadon diódával, és nélküle is megmérték, erről kiadtak egy bizonylatot, de én érzem is a javulást.
 Üdv!
Ja! :-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #613 Dátum: 2009.11.13 09:17:04 »
Kiolvastatok a hibakodot pontosan? Az sok mindent elarulna. A hatso szonda nem csatol vissza semmilyen ertelembe a keverekkepzesbe. Mondom, akar total ki is szerelheted es ugyanolyan lesz a kevereked.

A diodan a + (pozitiv) az anod, a - (negativ) a katod, de csikkal a katod oldalt jelolik (negativ oldal).

Akkor az alabbiak kozul hogy van bekotve? Az ECU E11-es laba konstanv 1V, az a referencia, amit a lambda szonda a keverek alapjan atalakit 0-1V-ra es visszakuld az OX labon, amit az ECU megmer.

Illetve a referencia feszultsegben nem vagyok biztos, vagy 0.45V vagy 1V.

 

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.13 10:50:19 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re: TUNING
« Válasz #614 Dátum: 2009.11.13 13:15:03 »
Szia!
 Az alsó rajz a jó!
Most ezzel a csikkal jól összekeverdtem, de egy biztos: az kell, hogy a szondából érkező pozitív jelet átengedje!
 Hibakódot nem olvastam, de nem ártott volna, igazad van! Úgy tudom, tárolja a kódokat, lehet, el kéna vigyem egy márkaszervízbe?
Vagy kitöröltetem a hibalistát, mesterségesen előidézem a hibát hideg motornál, és újboli kiolvasást kérek, akkor biztos, hogy csak ez az egy kód lesz benne! kár, hogy a Corollán nem mükszik a régi, jól bevált "kivillogtatós" módszer, akkor otthon kiolvashatnám a hibakódokat! Esetleg nem tudsz vmi egyszerű házi megoldást az otthoni kiolvasásra?
Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.13 13:21:31 írta Jaja »
Ja! :-)