Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 480373 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Dátum: 2004.08.03 08:08:53 »
96'-os Efi E10 1.4 16 v motor chip-es -e!?

Arra gondolok, hogy chip van-e benne, amit felül lehet irni vagy nyomtatott áramkör, amit nem!
Köszi! :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
TUNING
« Válasz #1 Dátum: 2004.08.03 11:10:45 »
Idézetet írta: "Zolika lxi"
Arra gondolok, hogy chip van-e benne, amit felül lehet irni vagy nyomtatott áramkör, amit nem! Köszi! :D

Magyarul szeretnél chiptuningot, csak nem tudod, hogy van-e benne chip, amit tuningolni lehet?
music     

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Válasz #2 Dátum: 2004.08.03 17:56:10 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Zolika lxi"
Arra gondolok, hogy chip van-e benne, amit felül lehet irni vagy nyomtatott áramkör, amit nem! Köszi! :D

Magyarul szeretnél chiptuningot, csak nem tudod, hogy van-e benne chip, amit tuningolni lehet?


Igen! :D  Még csak goldolkozom rajta... azt tudom, hogy az új 1.4-es vvti-ben nincs, de azt nem, hogy az enyémben van-e... :shock:
szerinted érdemes...!? 45ezerért csinálnának optimalizálást, ha van benne!
Vettem hozzá direktszűrőt és kipufogót, ezekhez kellene beállítani!
Köszi! 8)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
TUNING
« Válasz #3 Dátum: 2004.08.03 18:20:26 »
Idézetet írta: "Zolika lxi"
szerinted érdemes...!? 45ezerért csinálnának optimalizálást, ha van benne! Vettem hozzá direktszűrőt és kipufogót, ezekhez kellene beállítani! Köszi! 8)

Ha már vettél, akkor mindegy, szerintem ezeknek a dolgoknak nagyobb a füstje, mint a lángja, az a néhány lóerő nem nagyon érződik.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
TUNING
« Válasz #4 Dátum: 2004.08.03 21:56:38 »
Minden elektronikus befecskendezésű autót lehet chiptuningolni.... A vvt-i-t is... Kérdés, hogy megéri-e. Ha engem kérdezel: csak akkor, ha nagyon sokat nyersz vele (min. +20%).  Miért nem vettél inkább 1.6-ost?  :roll:  Sokkal többet értél volna azzal :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
TUNING
« Válasz #5 Dátum: 2004.08.04 01:25:00 »
Idézetet írta: "Szeke"
Minden elektronikus befecskendezésű autót lehet chiptuningolni.... A vvt-i-t is... :)

Szerintem ez még nem az, hanem a "csak" 16v motor.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
TUNING
« Válasz #6 Dátum: 2004.08.04 07:17:16 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szeke"
Minden elektronikus befecskendezésű autót lehet chiptuningolni.... A vvt-i-t is... :)

Szerintem ez még nem az, hanem a "csak" 16v motor.

Olvasd el az előző hozzászólásokat, és rájössz, hogy mire irtam a vvti-t  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
TUNING
« Válasz #7 Dátum: 2004.08.04 09:42:23 »
Idézetet írta: "Szeke"
Olvasd el az előző hozzászólásokat, és rájössz, hogy mire irtam a vvti-t  :wink:

jogos  :!:  :oops:  :wink:
music     

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Válasz #8 Dátum: 2004.08.06 15:07:48 »
Sziasztok!

Az enyém még nem vvt-i, hanem Efi 16v heng. bef. doch 1.4 88 ló
Akkor úgy közelítem meg a kérdést, hogy felül lehet-e írni a gyári progit, vagy nem...!?
A Hondánál pl. 98-tól nem, a vvt-iknél az 1.4 és 2000-nél nem, az 1.6 és 1.8 nál igen...
Az enyémnél passz... :roll:
azt mondjátok nem érdemes tuningolni!? :cry:
Tudom, hogy csak kb 5 lovat dobbot rajta, de én a chiptől várom az áttörést...  :lol:
Köszi mindenkinek! :wink:

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Válasz #9 Dátum: 2004.08.06 15:08:47 »
különben mennyi a club-tagsági? :?:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
TUNING
« Válasz #10 Dátum: 2004.08.06 16:46:39 »
Idézetet írta: "Zolika lxi"
különben mennyi a club-tagsági? :?:

1500 Ft /félév
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
TUNING
« Válasz #11 Dátum: 2004.08.13 13:50:32 »
Idézetet írta: "Zolika lxi"
Sziasztok!

Az enyém még nem vvt-i, hanem Efi 16v heng. bef. doch 1.4 88 ló
Akkor úgy közelítem meg a kérdést, hogy felül lehet-e írni a gyári progit, vagy nem...!?
A Hondánál pl. 98-tól nem, a vvt-iknél az 1.4 és 2000-nél nem, az 1.6 és 1.8 nál igen...
Az enyémnél passz... :roll:
azt mondjátok nem érdemes tuningolni!? :cry:
Tudom, hogy csak kb 5 lovat dobbot rajta, de én a chiptől várom az áttörést...  :lol:
Köszi mindenkinek! :wink:


Amondó vagyok, ha valaki erős autóban akar ülni, akkor vegyen eleve azt. A sok chip meg nyúlka piszka elég szépen le tudja rövidíteni az életciklust vagy hogy mondjam futásteljesítményt. Persze nagyon meg lehet csinálni autókat és marha sok rohangál az utakon belőle. Amikor lát egy ilyet az ember, akkor azt mondja, hogy hú de jó neki, mert szép, meg gyors, de különben zabálnak meg hamar kimúlnak és a ráfordított pénz soha nem térül meg. Persze az építőknek ez soha nem is céljuk. Tehát erről nem akarok vitát nyitni. Remélem nem is sértettem meg senkit ezzel.

Tehát, ha van egy 88 pacis corolla, akkor abból tegyük fel, ki lehet hozni 110-120 lovat,  aminek max 2-3 éve van hátra. DE ha egyből mondjuk veszel egy jó kis fenevadat 150-180 lóval, mert van ilyen, akkor arra még teszel egy szűrőt meg egy kipuf rendszert és már is jobb a hang (ez gondolom fontos neked) és még plussz pacik is vannak. Mind emelett a futás teljesítményed sem csökken sokkal.

Mind emelett az építéssel egy csomó gondot veszel a nyakadba, pláne, ha a saját kis garázsodba csinálod egyedül és semmi tapasztalat. Azért a plussz 20 paciért annyi pénzt dobsz ki és annyi hibalehetőséget teremtesz magadnak, hogy az valami embertelen. Ha nem elég a 88 paci, akkor szerintem valami sportautót kell keresned Celica-t, Camry-t (na ennek páran örülni fognak). Civicet. Mitudomén. Biztosan segítenek még a társak a hozzászólásom kikerekítéséhez.

Akkor építs, ha kedvtelésből teszed és egyedivé akarod tenni, mind belül, mind kívül. Ha igazi erőművet akarsz és sűrűn gumit cserélni, akkor cserélj nagyobb autóra szerintem.
Üdv: Kishaver 74

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Válasz #12 Dátum: 2004.08.18 09:59:24 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Zolika lxi"
Sziasztok!

Az enyém még nem vvt-i, hanem Efi 16v heng. bef. doch 1.4 88 ló
Akkor úgy közelítem meg a kérdést, hogy felül lehet-e írni a gyári progit, vagy nem...!?
A Hondánál pl. 98-tól nem, a vvt-iknél az 1.4 és 2000-nél nem, az 1.6 és 1.8 nál igen...
Az enyémnél passz... :roll:
azt mondjátok nem érdemes tuningolni!? :cry:
Tudom, hogy csak kb 5 lovat dobbot rajta, de én a chiptől várom az áttörést...  :lol:
Köszi mindenkinek! :wink:


Amondó vagyok, ha valaki erős autóban akar ülni, akkor vegyen eleve azt. A sok chip meg nyúlka piszka elég szépen le tudja rövidíteni az életciklust vagy hogy mondjam futásteljesítményt. Persze nagyon meg lehet csinálni autókat és marha sok rohangál az utakon belőle. Amikor lát egy ilyet az ember, akkor azt mondja, hogy hú de jó neki, mert szép, meg gyors, de különben zabálnak meg hamar kimúlnak és a ráfordított pénz soha nem térül meg. Persze az építőknek ez soha nem is céljuk. Tehát erről nem akarok vitát nyitni. Remélem nem is sértettem meg senkit ezzel.

Tehát, ha van egy 88 pacis corolla, akkor abból tegyük fel, ki lehet hozni 110-120 lovat,  aminek max 2-3 éve van hátra. DE ha egyből mondjuk veszel egy jó kis fenevadat 150-180 lóval, mert van ilyen, akkor arra még teszel egy szűrőt meg egy kipuf rendszert és már is jobb a hang (ez gondolom fontos neked) és még plussz pacik is vannak. Mind emelett a futás teljesítményed sem csökken sokkal.

Mind emelett az építéssel egy csomó gondot veszel a nyakadba, pláne, ha a saját kis garázsodba csinálod egyedül és semmi tapasztalat. Azért a plussz 20 paciért annyi pénzt dobsz ki és annyi hibalehetőséget teremtesz magadnak, hogy az valami embertelen. Ha nem elég a 88 paci, akkor szerintem valami sportautót kell keresned Celica-t, Camry-t (na ennek páran örülni fognak). Civicet. Mitudomén. Biztosan segítenek még a társak a hozzászólásom kikerekítéséhez.

Akkor építs, ha kedvtelésből teszed és egyedivé akarod tenni, mind belül, mind kívül. Ha igazi erőművet akarsz és sűrűn gumit cserélni, akkor cserélj nagyobb autóra szerintem.


Most elbizonytalanodtam... :!:  :?:
Azt mondjátok, lerövidíti az élettartalmát... :(
én vennék celicát, csak nincs rá pénze! :D
lehet tényleg hagyom a motortuningot!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
TUNING
« Válasz #13 Dátum: 2004.08.18 10:50:38 »
Idézetet írta: "Zolika lxi"

Most elbizonytalanodtam... :!:  :?:
Azt mondjátok, lerövidíti az élettartalmát... :(
én vennék celicát, csak nincs rá pénze! :D
lehet tényleg hagyom a motortuningot!


Figyi!

Mindent úgy írtam le, ahogy én az utánajárásom során hallottam. Persze ha egy kicsit belegondolsz, akkor sokmindent magadtól is kitalálsz.

Egy hidat is úgy terveznek meg, hogy sokkal többet bírjon, mint amit nap mint nap ki kell bírjon. Azonban, ha minden nap a Margit hídon sóderral megrakott kocsik mennének tömött sorokba oda vissza, biztosan hamarrabba Dunába kötne ki a híd, mint így. Arról nem is beszélek, hogy a hidakat üzemeltetőknek is van karbantartási kötelezettsége. Biztos, hogy egy ilyen kamion túltengéses használatban a karbantartások besűrűsödnének. Persze ettől még nem szakad le a híd csak sokkal jobban használódik minden. A felhasznált anyagok minnél többet érik el a teljesítőképességük határát, annál hamarabb várható a tönkremenetel, mivel a felhasznált anyagok teljesítőképessége romlik.

Most miért akarod te ezt a teljesítőképesség határt mindig elérni. Persze, ha olyan megszállott vagy, mint 1-2 ember a Yarisos topicokon, akkor nem hátráltatlak, de szerintem te nem olyan ember vagy. Nézd meg ott (Yaris tuning) mikről beszélgetünk. Nekik meg sem említem azt hogy szétpörgetik a verdájukat, mert őket nem ez érdekli, hanem a tuning. Teljesen más autóhasználói kategóriába soroltalak téged. Ezért vélekedek máshogy a két oldalon. Nekik hiába mondanám azt, hogy vegyenek erős autót. Nem érdekli őket. Ők Yarist akarnak tuningolni. Te pedig egy erős autót akarsz. :wink:  Ha te is tuningolni akarsz, az más. De a aki megkérdezi, hogy érdemes-e tuningolni az nem akar csak szeretne és mikor szembesül a dolgokkal, akkor lemond az egészről.

Egyébként óvatos dolgokat megcsinálhatsz a gépesen, amik nem ilyen durva behatások, mint a chip csere vagy upgrade, de nem érsz el vele olyan hatásfokú javulást, mint amilyen pénztárca szűkülést. Szűrő, gyertyák, kipuf csere, mitudomén.....ehhez jobban értenek a Yarisos topicon. Ott szívesen segítenek neked a lehetőségek felkutatásában.
Üdv: Kishaver 74

Zolika lxi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
TUNING
« Válasz #14 Dátum: 2004.08.18 15:37:15 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Zolika lxi"

Most elbizonytalanodtam... :!:  :?:
Azt mondjátok, lerövidíti az élettartalmát... :(
én vennék celicát, csak nincs rá pénze! :D
lehet tényleg hagyom a motortuningot!


Figyi!

Mindent úgy írtam le, ahogy én az utánajárásom során hallottam. Persze ha egy kicsit belegondolsz, akkor sokmindent magadtól is kitalálsz.

Egy hidat is úgy terveznek meg, hogy sokkal többet bírjon, mint amit nap mint nap ki kell bírjon. Azonban, ha minden nap a Margit hídon sóderral megrakott kocsik mennének tömött sorokba oda vissza, biztosan hamarrabba Dunába kötne ki a híd, mint így. Arról nem is beszélek, hogy a hidakat üzemeltetőknek is van karbantartási kötelezettsége. Biztos, hogy egy ilyen kamion túltengéses használatban a karbantartások besűrűsödnének. Persze ettől még nem szakad le a híd csak sokkal jobban használódik minden. A felhasznált anyagok minnél többet érik el a teljesítőképességük határát, annál hamarabb várható a tönkremenetel, mivel a felhasznált anyagok teljesítőképessége romlik.

Most miért akarod te ezt a teljesítőképesség határt mindig elérni. Persze, ha olyan megszállott vagy, mint 1-2 ember a Yarisos topicokon, akkor nem hátráltatlak, de szerintem te nem olyan ember vagy. Nézd meg ott (Yaris tuning) mikről beszélgetünk. Nekik meg sem említem azt hogy szétpörgetik a verdájukat, mert őket nem ez érdekli, hanem a tuning. Teljesen más autóhasználói kategóriába soroltalak téged. Ezért vélekedek máshogy a két oldalon. Nekik hiába mondanám azt, hogy vegyenek erős autót. Nem érdekli őket. Ők Yarist akarnak tuningolni. Te pedig egy erős autót akarsz. :wink:  Ha te is tuningolni akarsz, az más. De a aki megkérdezi, hogy érdemes-e tuningolni az nem akar csak szeretne és mikor szembesül a dolgokkal, akkor lemond az egészről.

Egyébként óvatos dolgokat megcsinálhatsz a gépesen, amik nem ilyen durva behatások, mint a chip csere vagy upgrade, de nem érsz el vele olyan hatásfokú javulást, mint amilyen pénztárca szűkülést. Szűrő, gyertyák, kipuf csere, mitudomén.....ehhez jobban értenek a Yarisos topicon. Ott szívesen segítenek neked a lehetőségek felkutatásában.


Szűrő és kipufogó van rajta, de nem ér túl sokat, sőt lehet visszarakom a gyári szűrőt, mert asszem, hogy meleg levegőt kap és így rosszabb, mint agyári.. :(
a gyertyához nem nyúlok, mert az szerintem jó :roll:
Egyébként köszi, majd benézek a Yaris topicba!
Nem akarok erőművet, csak addig szeretném húzni, amíg nem károsítja a többi alkatrészt!
Köszi még 1szer! :wink: