Na leírom a mai sztorimat Corolla vásárlással kapcsolatban. Elég jól megszívtam. Múlthéten megjelent egy hirdetés a hahu-n, magánszemélytől 2005.07.havi 82ezret futott Corolla HB 1400cm3 vvti benzines 5ajtós Sport Ice ezüst corolla eladó. Először sötétben készült xar képekkel, majd egy két napra rá szép világosban készült képekkel, az ára elsőként 1.990.000.-Ft volt, majd levitte 1.899.000.-Ft-ra. Aztán a hirdetés kiemelt hirdetésként hozta a hahu.Ergo látszott, hogy nagyon el akarja adni.
Felhívtam többször, lényeg: a srác a 2. tulaj, kell a pénz lakásfelújításra bla bla. Tegnap este hívtam, hogy ma délelőtt lemegyek. Mondta hogy ok, de mondta hogy százezreket nem tud engedni az árból. Erre mondtam, hogy én nem vagyok az a nagy alkudozós típus, egy 50esnél többet nem hiszem hogy szeretnék alkudni, erre mondta hogy OK. Beszéltük, hogy van hozzá nyári kerékszett lemezfelnin, az nincs benne az árban.
Ma lemegyek vidékre, odamegyek a lakhelyére. A kocsi kivülről koszos (ebben az időben érthető). Belülről szintén nagyon koszos, az üléskárpit foltos, meg úgy általában egy koszos belterű autó volt. Legjobban az üléskárpitokon látható kosz, foltok, zavartak. Kipróbáltuk, teljesen OK volt az autó. Japán gyártás. Szervizkönyvében van 4pecsét. Az első kettő márkaszervizes, az egyik 15ezernél, a másik két évre rá x ezernél, a másik két pecsét helyi maszek. Szóval ez sem volt 100%, de nem zavart. A srác 40ezerrel vette, és ő 2X vitte szervizre egy helyi maszekhez. Olajat állítólag 5w40-et kapott a gép, feltételezem az első 2 márkaszervizen meg 10w40-et.
Ezek után egyből elvittük a helyi márkaszervizhez átnézetni.
A szervizes srác kiemelte, hogy neki nem tetszik, hogy a bőrkormány lelakottabb, mint az 80ezer alatt lenni szokott. Ezt aztán betudtuk annak, hogy a srác tenyérrel tekeri a kormányt, így leamortizálta. Egyébként a kormány nekem sem tetszett, az enyémben sokkal szebb a bőrkormány, pedig abban 97ezer városi km van. A kormány alapján 200 000km van benne. De ennek ellenére 99%-ra mondom, hogy nem tekert az autó, az első magántulaj egy vidéki idős nő volt, a srác meg nem tekerte, ezt ismétlem 99%-ra mondom.
Láttam a nyári gumikat is - külön kérésemre-, azok 2004 őszi gyártású, a kocsi 2005 júliusi, tehát a gyári gumik, és volt még a gumikon úgy 4mm, ez is alátámasztja, hogy nem tekert.
A szerviz szerint OK az autó állapota, nem volt törve, egyben van, és a km futás is reális. Egyébként az autón téli Koromoran SnowProgumiszett volt lemezfelnin, az is az autó első téli szettje volt.
Kisebb hibák: az anyósülésen apró lyuk az ülőlap kárpitján, a rendszámtáblát kicsit megnyomták vonóhoroggal, és a rendszámtábla alatti színrefújt részen nagyon apró horzsolás nyomok, nameg az 5. ajtón a crorolla felirat mellett egy teniszlabda méretű benyomódás.
A srác nem cserélt rajta fékojat, váltóolajat, meg szerintem gyertyákat sem. Ergo ezek mind a gyáriak voltak. Utángyártott légszűrő volt az autóban. A srác erre az autóra szerintem egyetlen fillért sem költött, csak beletett 40ezer km-t. Ennek ellenére a szervizes átnézés után jött az áralku. Mondtam neki, hogy 1.850.000.-Ft és pluszban viszem a nyári szettet ezen az áron. Erre mondja, hogy nem, ő egyetlen fillért sem enged, és a kerékszettért 50ezret kér külön. Szóval miután látta, hogy lejöttem a kocsiért, és bevizsgáltattam, kicsit megváltozott az álláspontja. Úgy éreztem, hogy megbánta, hogy a korábbi 1,999es árat 1,899re vitte le. Aztán odáig jutottunk, hogy legyen 1,8999 tehát 1.900.000.-ft, nem kell a kerékszett, de elviszi kitakaríttatni a trágyadomb belsejét, és megcsináltatja a 17ezer Ft-os eredetvizsgát. De ennek ellenére húzta a száját a kb 5000Ft-os belső tisztításon, és úgy éreztem, elvitte volna valami 1500Ft-os tessék lássékos mosóba.
Ekkor már elegem volt azért a gyerekből. Mondtam, hogy megbeszélem a tesómmal stb stb és majd hívom. Úgy gondoltuk, 1,85milla fölé nem megyünk. Egy fél órával később visszahívtam a srácot. Mondtam neki, hogy 1,85, erre mondja, hogy a felesége kolleganőjét érdekli az autó, és valószínű mevenné az első hírdetésben szereplő 1,99 vagyis 2millás áron. Most meg már fenn sincs a hirdetés. Szerintem egyébként elállt az eladástól, csak az a baj, hogy engem ezzel jól beszívatott. Az a bajom, hogy ez a 2005ös 82ezret futott manuális klímás 2tulajos vezetett márkaszervizes szk. nélküli kocsi nem ér 1,9millát szerintem, mert irányáron 2.25ért van 2006os LUNA aut. klímás 60ezres futással 1. tulaj és márkaszervizes háttérrel. Ezen a kocsin kapásból gyertya+váltóolaj+motorolaj+fékolaj+ékszíj csere, csomagtérajtó javítása, és ezek után semmilyen gumim sincs, csak egy x éves közepesen kopott Kormoran téli gumi lemezfelnin. A gyári szőnyegek meg elsőként cserések, annyira reket szakadt állapotban vannak, ez is úgy 10ropi. Szóval az 1,9es vételár + Luna alufelnit vennék használtan, gumi, szerviz stb...és ott vagyok hogy 250.000.-Ft. Szóval ennyi a történet...
Arról nem is beszélve, hogy mennyibe került a kb 180 km-es autókázás, a márkaszervizes bevizsgálás, a pályamatrica, és nekem is majdnem egy egész napom ráment.
Külön köszönet Satriani fórumtársnak, aki készségesen segített mindenben. Eljött velem a sráchoz autót nézni, a kapcsolatai segítségével soron kívül mehettünk a márkaszervizbe, ahol végig ott volt, és több órát szentelt az ügyemre az idejéből, illetve autózott miatta, és a tapasztalataival segítette az autó pontos felmérését. Példaértékű volt, amit megtett az ügy érdekében.