Akkor csak a gyári alkatrészek rendelése problémás ennyire? Ez más márkánál is így van?
Hát most attól függ. Német autókból sokkal több fut az utakon, spec a VW konzern ez minimum triplázódik azzal hogy lényegében ugyanazokból az alkatrészekból építik a skodákat, seatokat, fosvágeneket. Ezen alkatrészekből meg simán jobban megéri raktározni alkatrészt, mert gyorsabban pörög a készlet. Toyota esetén ez kevésbé igaz. És hát még ott a Toyota leaning módszere, ami már évtizedek óta működik sikeresen, miszerint nem szabad raktárkészletet semmiből se halmozni, bármit a gyártást követően a lehető legrövidebb időn belül be kell építeni. Ezt a gyártásra eröltetik, de sztem simán kiterjesztik a szervizelésre is valamelyest.
Ugyanilyen bosszantó volt az is, hogy miközben országosan akcióztak tavaly szeptemberben, hogy minden Verso modellbe ajándékba, azaz ingyen adják a navit, aki megrendelte az autót itthoni készletről azt megkapta időben, csak épp a navit kellett még utólag berendelni és beszerelni, ami +2 hét várakozást okozott. Tehát még akkor se rendelnek készletre navi egyséből, holott tudják, hogy fogyni fog a következő hónapban, mert ingyen kell adni minden eladott kocsihoz.
Ez egy ilyen üzletpolitika, nincs mit tenni - akinek ez elfogadhatatlan, ne vegyen Toyotát - kb. ennyi.