Kipufogós nekem is azt mondta, hogy ha pici baj is van a katalizátorral a toyota rögtön check lámpát villant. Nekem gyanús h kitaposták a belét is! 174.000km van benne és ismerőstől vettem, aki kizárólag márkaszervizbe hordta, még műszakira is.
Nehezen elképzelhető sztem, hogy 1-2000 km alatt egy addig jól működő és karbantartott motort tönkretegyenek. 174000 km-nél, ha még nem javított a blokk, sanszos, hogy kialakulóban van az olajfogyasztás.
Nem emlékszem, írtad-e, hogy az autó kölcsönadásakor mennyi km volt az olajtoltetben? Ha korábban jellemzően kímélő stílusban használtad, majd az ismerősök autópályán mentek vele magasabb sebességgel, akkor nem zárható ki, hogy a kímélő használat során üzemanyag higította fel a motorolajat és részben ezért tűnt úgy, hogy a motor nem fogyasztja azt. Magas, autópályás utazás során az üzemanyag kipárolog a motor olajból, ekkor hirtelen csökkenhet a szintje a nívón. Ezt a lehetőséget növelheti a korosabb motorolaj, ami cseréhez közeledik. Ha fáradni kezd, hajlamosabb lehet a fogyásra. Illetve, ha ezek összeadódnak, jelentős szint csökkenés is jelentkezhet.
Persze, mindez csak feltételezés, de én úgy gondolom, először a legegyszerűbb hibaforrásoktól érdemes elindulni.
Az olajfogyasztás nem egyik pillanatról a másikra alakul ki, ez egy hosszú folyamat eredménye.