Üdv mindenkinek!
Egy 2002-es, Toyota Avensis 2.0 d-4d /110 LE-s/ autóm van. Néhány nappal ezelőtt a következő hibát tapasztaltam:
Reggel 3-4 tekerés után beindult az autó, kb. 5 km-es út megtétele után egy benzinkútnál megálltam egy kávé erejéig. 5-10 perc után indítanám az autót, de nem indult. Még kétszer indítottam, amikor ismét beindult. Hosszabb távot utaztam aznap, ami kb. 200 km-t jelent. Ez azért érdekes, mert ekkor még nem vettem észre, hogy a motor milyen hibákat produkál. Másnap reggel remekül indult, üzemi hőmérsékleten leállítottam, majd néhány perc múlva már nem indult be 5 próbálkozás után sem! Szerelőhöz vittem, gyári gázolaj szűrőt cseréltettem, a tank üzemanyag szűrőjét is kicserélte. A hiba továbbra is ismétlődik! Hidegen beindul, melegen nem. A probléma tovább fokozódott, mivel menet közben időközönként a CHEK ENGINE visszajelző világít, azzal a motor csak alapjáraton jár és 4-5 mp múlva leáll! Hosszas önindítózás után ismét beindul, de 3-4 km megtétele után ismét C E lámpa, alapjárat, majd a motor leáll!
A szerelő elmondása alapján a tank és a gázolajszűrő között nincs dugulás. Viszont a gázolajszűrőben elfogy a gázolaj! A hibakód kiolvasása alapján: 1. Üzemanyag nyomás csökkenése, 2. nem megfelelő üzemanyag áramlás a csövekben.
A márka szervízben megnyugtattak, hogy ismételt hibakód olvasás, nagynyomású szivattyú, vezérlőszelepek, esetleg porlasztó csúcsok cseréje szükséges! Na ezek ha valaki ismeri az árakat, több százezerbe kerülnek munkadíjjal együtt.
Tud-e valaki egy szűkített hibaeredőt mondani a fentiek alapján? Ha igen, kérem a segítséget, amit előre is megköszönök!
Mert nem kifizetődő, ha a pénztárcámon találgatnak a márka szervízben!