"....Jelenleg a Rail szelepet fogja kicserélni".....
Én tanácstalan vagyok, sajnos nem értek az autókhoz, de nem értem, hogy 2000 fordulat felett, üzemi hőmérsékleten nagyon megy az autó, húz, dinamikus, ha 2000 alá megy : Check Engine, alapjárat és leáll! Ráadásul sokáig kell önindítózni, hogy ismét beinduljon! Hidegen pedig pöccre indul!
Kérdezném, hogy az EGR szelep, ha van egyáltalán ebben az autóban, nem lehetséges, hogy ezt a hibát okozza?
Mert sokat használom városi forgalomban.
Rail szelep alatt a nagynyomású pumpában lévő szelepeket érti? Vagy a rail csőben lévő túlnyomás szelepet? A rail csőben lévő szelepet én szedném ki, mert úgy tömít, hogy meghúzáskor deformálódik. Ha kiveszed, vissza már nem biztos, hogy vissza tudod rakni, akkor sem, ha a szelep jó. (én még nem szedtem ki, de 1000 bar fölötti nyomást nehéz tömíteni hagyományos módszerekkel.)
Amikor a motorod 2000 fölött forog, és terheled, akkor megnő a rail-csőben a nyomás, és a gyengébb porlasztókon is kialakul elfogadtható porlasztási minőség. (Nem tudom, hogy az Avensis I. tudja-e a következőket:Az ECU a fordulat jeladó jelét 4 szegmensre osztja fordulatonként, mégpedig úgy, hogy minden henger munkapontjához (fő dózis befecskendezés pillanata) időben hozzárendeli a saját szegmensét, és abból számít úgynevezett hengerenkénti fordulatszámot. Ennek az adatnak a 4 henger esetében nem lehet nagyobb az eltérése egy előre meghatározott értéknél. Az ECU megpróbálja időzítéssel és adag nagysággal kikompenzálni az eltérést, ha nem sikerül hibajelzésed lesz, ha "gyenge" a csúcsod, a gázolaj nem párolog időben, és nem lesz robbanásképes elegy. Ehhez jön még, hogy kis fordulaton, kis terhelés mellett kicsi a nyomás)
Az SCV-szelep nálam azt csinálta, hogy hidegen sem akart beindulni, csak nagy köszörülések árán, vagy úgy sem, de van, akinek nagyobb terhelés esetén, magyobb fordulaton meg-meg torpan, elmegy az ereje.
Az én olcsó diagnosztikai műszerem is kimutatja az üzemanyag nyomását, alapjáraton 300 bar környékén van, amikor az önindító forgat, akkor is fel kéne mennie 200 körülire. Bocsánat, nem akarok okoskodni, csak magam miatt is próbálok diagnózist felállítani. Ha valakit zavar, kérem szóljon!
üdv.