Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3783228 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7560 Dátum: 2013.12.20 22:25:02 »


"....Jelenleg a Rail szelepet fogja kicserélni".....

Én tanácstalan vagyok, sajnos nem értek az autókhoz, de nem értem, hogy 2000 fordulat felett, üzemi hőmérsékleten nagyon megy az autó, húz, dinamikus, ha 2000 alá megy : Check Engine, alapjárat és leáll! Ráadásul sokáig kell önindítózni, hogy ismét beinduljon! Hidegen pedig pöccre indul!

Kérdezném, hogy az EGR szelep, ha van egyáltalán ebben az autóban, nem lehetséges, hogy ezt a hibát okozza?

Mert sokat használom városi forgalomban.

Rail szelep alatt a nagynyomású pumpában lévő szelepeket érti? Vagy a rail csőben lévő túlnyomás szelepet? A rail csőben lévő szelepet én szedném ki, mert úgy tömít, hogy meghúzáskor deformálódik. Ha kiveszed, vissza már nem biztos, hogy vissza tudod rakni, akkor sem, ha a szelep jó. (én még nem szedtem ki, de 1000 bar fölötti nyomást nehéz tömíteni hagyományos módszerekkel.)

Amikor a motorod 2000 fölött forog, és terheled, akkor megnő a rail-csőben a nyomás, és a gyengébb porlasztókon is kialakul elfogadtható porlasztási minőség. (Nem tudom, hogy az Avensis I. tudja-e a következőket:Az ECU a fordulat jeladó jelét 4 szegmensre osztja fordulatonként, mégpedig úgy, hogy minden henger munkapontjához (fő dózis befecskendezés pillanata) időben hozzárendeli a saját szegmensét, és abból számít úgynevezett hengerenkénti fordulatszámot. Ennek az adatnak a 4 henger esetében nem lehet nagyobb az eltérése egy előre meghatározott értéknél. Az ECU megpróbálja időzítéssel és adag nagysággal kikompenzálni az eltérést, ha nem sikerül hibajelzésed lesz, ha "gyenge" a csúcsod, a gázolaj nem párolog időben, és nem lesz robbanásképes elegy. Ehhez jön még, hogy kis fordulaton, kis terhelés mellett kicsi a nyomás)

Az SCV-szelep nálam azt csinálta, hogy hidegen sem akart beindulni, csak nagy köszörülések árán, vagy úgy sem, de van, akinek nagyobb terhelés esetén, magyobb fordulaton meg-meg torpan, elmegy az ereje.

Az én olcsó diagnosztikai műszerem is kimutatja az üzemanyag nyomását, alapjáraton 300 bar környékén van, amikor az önindító forgat, akkor is fel kéne mennie 200 körülire. Bocsánat, nem akarok okoskodni, csak magam miatt is próbálok diagnózist felállítani. Ha valakit zavar, kérem szóljon!

üdv.

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7561 Dátum: 2013.12.21 01:44:12 »
Üdv!

Még mindíg türelmesen várva a hiba megtalálására, többször értekeztem a szerelővel és a következőket mondta el:

Új alkatrészeket rakott a hibakód miatt, ez jelenti a főtengely érzékelő-jeladót, a vezérmű tengely jeladóját. A hiba ezek után sem szűnt meg! Jelenleg a Rail szelepet fogja kicserélni  és ha ez után sem javul meg, akkor elektromos hibára gyanakszik! Kérdésemre elmondta azt is, hogy az injektorok jók, a porlasztó csúcsok meg nem ezeket a hibát produkálják!

Én tanácstalan vagyok, sajnos nem értek az autókhoz, de nem értem, hogy 2000 fordulat felett, üzemi hőmérsékleten nagyon megy az autó, húz, dinamikus, ha 2000 alá megy : Check Engine, alapjárat és leáll! Ráadásul sokáig kell önindítózni, hogy ismét beinduljon! Hidegen pedig pöccre indul!

Kérdezném, hogy az EGR szelep, ha van egyáltalán ebben az autóban, nem lehetséges, hogy ezt a hibát okozza?

Mert sokat használom városi forgalomban.

EGR szelep van az autón, érdemes is tisztítani, de annak az elkokszolódása inkább egyenetlen alapjáratot okoz.
Mielőtt egy vagyont ráköltenél, én átmosnám az SCV szelepeket, és kitisztítanám át EGR szelepet is.
Magad is meg tudod csinálni, így ingyen van és kiütöttél két hibalehetőséget. Bár én még mindig a szelepekre gyanakszom :) Én kb. 50.000 km-el ezelőtt mostam ki a szelepeket, üzemanyag nyomás hiba miatt, azóta köszönik, jól vannak :D
És csatlakozom az előttem szólóhoz: én sem okoskodni akarok, csak tapasztalatot megosztani, hátha segítség....
De kötelező érvénye nincs  ;)

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7562 Dátum: 2013.12.21 02:42:55 »
Húha!

Tényleg nagyon köszönöm, hogy többen foglalkoztok a problémámmal és bevallom jó olvasni hozzáértők felvilágosító sorait!

Az igazság az, hogy nem kérdeztem rá a Rail szelep cseréjére, de tudom, cirka 73.000 Ft az ára!

A vezérmü szíjat 2000 km megtétele után kell cseréltetnem, mert 90000 km-nél van a kötelező csere, ha jól tudom. Egyes Ave leírásban olvasgattam, hogy gyakori betegsége a Toyoknak az SCV szelep (zöld és piros csatlakozós), illetve a nagynyomású szivattyú!

Igazatok van, az SCV szelepek és az EGR szelep takarítása pénzt takarítana meg nekem, de egyes véleményekben eltér a fentiek hibajelenségeinek magyarázata. Az én autómnál az alapjárat rendben,nincs "erőtlenség" hirtelen gázadásnál és hidegen indul! Füstölés eleinte előfordult, (kékes füst) de főleg akkor, ha 10-15 percig járt alapjáraton és nagyobb gázadáskor kékes füstöt fújt a kipufogóból. Elkezdett nagyobb olajfogyást mutatni. Ezt kiküszöböltem az üzemanyagba öntött spuri, majd drágább adalék anyagokkal!
Most alábbhagyott a kék füstölés, viszont előjött a fentiekben leírt hiba!

Én általában Shell, Avanti kúton, ritkábban MOL kúton tankolok. Üzemanyag minőséget pedig ennél drágább autókba tankolók sem fikázzák!
Nagyon várom, hogy az autó kész legyen és akkor részletesen írom le az alkatrészeket, ha kell cikkszám alapján! Ha ezt itt a moderátorok engedik!

Még egyszer köszönöm a segítséget és jelentkezem majd!

Üdv: Atyusz   

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7563 Dátum: 2013.12.22 17:37:22 »
Köszi a tippet!

Kipróbáltam a másik kulcsot, az is nehezen ment bele.
Péntek du. már odáig fajult a dolog, hogy be se tudtam dugni egyik kulcsot sem. Pont indulóban voltam, így elég bosszantó volt a dolog, és eléggé meg is ijedtem. Akárhogy forgattam, billentettem, mozgattam nem akart bemenni. :S Aztán eszembe jutott, hogy van a kesztyűtartóban zárjégoldó spray. A leírása szerint olajoz is, kontakt hibát nem okoz, így fújtam bele. És láss csodát 3-4 próbára már olyan könnyen bele csúszott a kulcs, mintha új lenne. Fogalmam sincs, mi lehetett a hiba oka, de remélem ez megoldotta végleg. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7564 Dátum: 2013.12.22 17:39:53 »
Pomk:
Örülök, hogy javulás van :yes:
Ha nem is WD-40, de valami hasonló  ;)

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7565 Dátum: 2013.12.23 09:21:26 »
Pomk:
Örülök, hogy javulás van :yes:
Ha nem is WD-40, de valami hasonló  ;)

Köszönöm! :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7566 Dátum: 2013.12.23 13:16:37 »
Sziasztok. Talán keveseket érdekel, de csináltam egy kis grafikon halmazt a saját kocsimról, ami szerintem szemléletesen megmutatja, hogy mi is történik egy mai dízel motorral különféle üzemállapotokban. Az EGR- hibáját ábrázoló grafikon hiányzik, pedig az is jól szemlélteti, hogy az EGR mennyire reagál jól.
Az én járgányomban nincs semmiféle hiba, vagy tapasztalt rendellensség, így feltételezem, hogy a látható adatok egy hibátlan jármű adatai.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7567 Dátum: 2013.12.23 13:44:29 »
Sziasztok!

3 napja vettem meg életem első (saját) autóját. Avenisis T25 2003, 1,8 benzin Sol technic. Toyota szalonban vettem, és imádom ha ez számít valamit:)
Tegnap kivillant menet közben a check engine lámpa. Egyből leállítottam ijedtemben és hívtam szervíztechnikust, aki írta az adatlapot róla vásárláskor. Ő azt mondta ne féljek, akkor is megy az Avensis, ha világít a műszerfal, mint a karácsonyfa. Ettől azért nem nyugodtam meg annyira. Az autó tökéletesen húz, nem érzek semmi teljesítményvesztést, nem fogyaszt többet számítógép szerint, de az a fránya lámpa világít. Kiolvastatnám hibát ,de ünnepek miatt sehol sem fogadnak. Van valakinek ötlet, hogy mi lehet a baja?
Szabad így használni? Bocs ha hosszú lett. Segítséget előre is köszönöm.

üdv: Gábor

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7568 Dátum: 2013.12.23 14:00:33 »
Sziasztok!

3 napja vettem meg életem első (saját) autóját. Avenisis T25 2003, 1,8 benzin Sol technic. Toyota szalonban vettem, és imádom ha ez számít valamit:)
Tegnap kivillant menet közben a check engine lámpa. Egyből leállítottam ijedtemben és hívtam szervíztechnikust, aki írta az adatlapot róla vásárláskor. Ő azt mondta ne féljek, akkor is megy az Avensis, ha világít a műszerfal, mint a karácsonyfa. Ettől azért nem nyugodtam meg annyira. Az autó tökéletesen húz, nem érzek semmi teljesítményvesztést, nem fogyaszt többet számítógép szerint, de az a fránya lámpa világít. Kiolvastatnám hibát ,de ünnepek miatt sehol sem fogadnak. Van valakinek ötlet, hogy mi lehet a baja?
Szabad így használni? Bocs ha hosszú lett. Segítséget előre is köszönöm.
üdv: Gábor
Szia. nehéz ezt így rámondani, hogy mehetsz-e vele; a hibától függ, de igazából az a lámpa nem véletlenül világít (emisszióval kapcsolatos hiba, szóval bármi lehet). A hibakiolvasásban tudok segíteni, írj privátban, ha érdekel.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.23 14:01:03 írta kleingy »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7569 Dátum: 2013.12.23 14:01:32 »
Sziasztok!
...
 Van valakinek ötlet, hogy mi lehet a baja?
Szabad így használni? Bocs ha hosszú lett. Segítséget előre is köszönöm.

üdv: Gábor

Üdv!

Esetleg üzemanyagtól. Hol és mit tankoltál?  :hmmmm:

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7570 Dátum: 2013.12.23 14:54:07 »
Sziasztok köszi a gyors választ. 95-ös benzint egy közeli mobil petrol benzinkúton. Olvastam korábbi bejegyzések közt, hogy amelyik auto kereskedésben állt, lehet a sok hidegindítástól jött elő ez a dolog. És ki kell égetni a katalizátort.  Mindegy akkor nem nagyon autózok dec 27-ig, mert akkor ki tudják olvasni, mi lehet a probléma.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7571 Dátum: 2013.12.23 23:31:07 »
Próbáld meg, hogy kiveszed az ECU biztosítékát 2-3 percre. Ez törli a hiba kódot. (Esetleg az akkuról levenni az egyik sarut.) Ha indításkor nem jön vissza, de egy idő után igen, akkor én oxigén szenzorra tippelnék.
Ettől még nyugodtan megy az autó.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7572 Dátum: 2013.12.25 10:27:57 »
Sziasztok!

3 napja vettem meg életem első (saját) autóját. Avenisis T25 2003, 1,8 benzin Sol technic. Toyota szalonban vettem, és imádom ha ez számít valamit:)
Tegnap kivillant menet közben a check engine lámpa. Egyből leállítottam ijedtemben és hívtam szervíztechnikust, aki írta az adatlapot róla vásárláskor. Ő azt mondta ne féljek, akkor is megy az Avensis, ha világít a műszerfal, mint a karácsonyfa. Ettől azért nem nyugodtam meg annyira. Az autó tökéletesen húz, nem érzek semmi teljesítményvesztést, nem fogyaszt többet számítógép szerint, de az a fránya lámpa világít. Kiolvastatnám hibát ,de ünnepek miatt sehol sem fogadnak. Van valakinek ötlet, hogy mi lehet a baja?
Szabad így használni? Bocs ha hosszú lett. Segítséget előre is köszönöm.

üdv: Gábor
Nekem is világított pár százezer(!) kilométert. A végleges megoldást a katalizátor cseréje hozta meg, mivel teljesen összeomlott az 500valahány ezredik km után, és eltömítette a kiáramló kipufogógáz útját. Nem biztos, hogy ez lesz a hiba, de nekem emiatt világított. Ha ki akarod altatni azt a lámpát, akkor vedd le az akkusarut, kapcsold fel a világítást, (hogy ne maradjon benne az esetleges kóborló áram) és ezután már nem kell(ene) világítania annak a check lápának. Vigyázz arra, hogy a világító check lámpa esetén (nálam legalábbis) az ave kikapcsolja a menetstabilizátort!!! Ez elég kellemetlen lehet a havas úton, ha nem számítasz rá, de korábban már hozzászoktál a beavatkozásaihoz. (Havon igen szép piruetteket lehet bemutatni a kikapcsolÓDOTT menetstabival!)

xfx295

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7573 Dátum: 2013.12.25 13:53:49 »
Sziasztok es Boldog Karacsonyi unnepeket kivanok!
Bocsanat, de nem tudok ekezettel irni!

Par honapja vettem egy Avensist itt Angliaban, es 1-2 hete egy eleg furcsa problemaba utkozok.
Miutan felmelegszik a motor, tehat par kilometeren belul, az auto ilyen 2000 fordulaton elveszti a teljes erejet, elkezd rangatni es ha kinyomom a kuplungot szerintem meg is hal a motor. Ha padlogazzal folytatom, semmi ero nelkul felkuzdi magat 3000-ig es ott mintha egy dugulas lett volna, visszater az ereje es huz mint allat. Probaltam kikormolni, tehat felporgettem 5000ig parszor gondolvan tenyleg valami dugulas az ok es helyrejott. Az az erdekes hogy semmi jelzest nem kapok a muszerfalon hogy motorhiba lenne. Az angol forumon azt mondtak hogy biztos az EGR  a hiba es meg kell tisztitani, ami logikus is lenne ha mindig csinalna ezt a bizonyos problemat de hidegen meg soha nem csinalta, es melegen sem mindig. A masik problema hogy talaltam a motorban egy vekony gumicsovet, az EGR mellett, ami nem tudom hova tartozik mert az egyik vege sehova nincs bedugva es nem is talalom hova mehetne. Kepet mutatok vele, hatha valaki megtudna mondani hova tartozik es mi a szerepe. Elore is koszonom!

xfx295

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7574 Dátum: 2013.12.25 13:54:55 »
Csatolok egy nagyobb kepet, jobban latszik.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.25 13:57:18 írta xfx295 »