Sziasztok fórum tagok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Egy 10 éves álom megvalósításán fáradozom, ami egy corolla t-sportot takar. Nagyon nehéz jó állapotút találni sajnos. Vagy sok a km-bennük, (ha egyáltalán a 150-190 ezer km. annak számít.) illetve mindegyiknél bedobott egy hibakódot (narancssárga led kivillant.) Van egy amit néztem jó állapotú a korához képest, 6200-fölött szépen húz... Viszont sajnálatos módon ennél a járgánynál már alapból világít a motormeghibásodást jelző sárga led a műszerfalon. Annyi még, hogy egy celica ts motorját kapta meg a corolla kasztni, mivel az előző tulaj olaj nélkül használta és csapágyas lett neki a motor, illetve az alapjárata is 1200rmp körüli.Azt mondták a toyota szervizben a tulajnak, hogy a pillangó szelepet kell csak kitakarítani. Szerintetek mennyire reális ez a dolog? Illetve a a motormeghibásodást jelző lednek köze lehet a magas alapjárathoz?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Ákos
Elég sok dolgot leírsz így egyszerre de nézzük sorban.
1, a motorcsere nem gond , mert a 2ZZ motort szerelték E12 Coriba meg T23 Celikába is. Még Lotusba is meg sokminden másba.
Éppen csereszabatosak.
2. Sok km: nem az számit, az számít azalatt amíg ment megkapta e az olajat rendesen.
A Toyotás taxisok is elmennek 4-500 ezer km-eket és még csak a motornak sincs semmi baja.
3,Hibakód: tudjuk már meg MIÉRT jön elő. Addig csak vaklárma. Akár még világíthat is, ha tudod MIÉRT világít.
Pl. egy P0420-as miatt világíthat de ha a CO kibocsátása amúgy jó nem is kell vele foglalkozni. A Toyota ECU-k gyakran dobják a P0420-at de ettől még semmi baja nem lesz a motornak és lehet használni. Ki kéne olvasni tehát a kódot, hogy mi is.
Nálam néha előjön, kiütöm aztán 1 év múlva megint előjön. Teljesen rendszertelenül. Nem kell foglalkozni vele, mert nem fogod tudni megcsinálni.
CSerélheted a szondákat újra a katalizátort is újra még úgy is előjöhet. Sajnos elő is jön.
4., Lehet, hogy elszállt az olajpumpa és nem kapott olajat. Azért olaj nélkül biztos nem használták azt.
Ez egy 2ZZ hiba bár pl. Szuti, aki sokat pályázott egy ilyennel neki pl. SOSE volt olajpumpa hibája.
Venni kell bele egy gyárit vagy attól jobbat van belőle japán vagy USA minőségi utángyártás ami a gyárinál erősebb nem olcsó de biztonságot ad.
5. Alapjárat: Meg kell nézni mi okozza. Egy rutinos szerelő 30 perc alatt megoldja , ha olyan a hiba. TPS ( gázpedál pozició Szenzor hibára gyanakszom, nincs lenullázva vagy lehet alapjárati motor, ami megszorulhatott ) . De ezeket szerelő nézze meg. Alapjárati motor 20 ezer bontottan ki kell cserélni és no problem. Nekem is ez volt régebben.
Ezeket át kell nézni és le kell tisztázni és amit lehet alkudni kell. Pl. az említett olajpumpa 500 USD .De nem kell vészesen elhatárolódni sem a dologtól. Ezeket a költségeket + szerelést engedje el az árból, ennyi.
Minden javítható egy határig , ameddig nekünk megéri. Mi döntjük el hol ez a határ annak tudatában mit is szeretnénk. De mivel a kínálat azért elég behatárolt , kompromisszumokat kell kötnünk.