Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1574738 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Major Tom

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: TS
« Válasz #4785 Dátum: 2009.11.11 14:39:07 »
Megnéztem az Új Stiftbe a kompresszor szett RS 1milla, akkor az LSD 300ezer.... szóval annyit az ócsóságról :(



Hat igen azokat japanban gyartjak (suzuki sport) pedig ha az is itthon keszulne biztos be lehetne gyujteni occsoban igazibol compresszor es lsd minden kocsiba kb. ez az arfekves :(
2000 Black MR2 Roadster - tuned - ELADO

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4786 Dátum: 2009.11.11 14:52:29 »
Megnéztem az Új Stiftbe a kompresszor szett RS 1milla, akkor az LSD 300ezer.... szóval annyit az ócsóságról :(



Hat igen azokat japanban gyartjak (suzuki sport) pedig ha az is itthon keszulne biztos be lehetne gyujteni occsoban igazibol compresszor es lsd minden kocsiba kb. ez az arfekves :(
Meg ha itthon gyártanák, akkor a minősége is biztos sz.rabb lenne... Azért ennyire nem kell siratni a Toyotát, meg itt előjönni a buzukival.

Ott a TS, fel lehet nyomni simán 300 LE fölé turbóval sztem. Csak a motoron is kellene módosítani a dugókat, a vezérművet stb. Persze ehhez is pénz kell, de ma nincs semmi ingyen...

Aztán lehet egy IS200-at is tuningolni, az is szerintem eléggé jó alany lehet erre.

Amúgy nem igaz, hogy nincs sportgép, ott az IS-F. Jah, hogy nincs rá cash. Az nem a Toyota baja. Hondából is van izomgép, pl Accura TL tuning és tsai, csak itt ugye nem forgalmazzák.


Eléggé nehéz helyzetben van az autóipar, sztem senki nem engedheti meg, hogy kis tömegek számára egy olyan kocsit fejlesszen ki drágán, aminek a költségei sem biztos, hogy megtérülnek. Lesz itt még sportkocsi, csak kell pár év, mire eljutunk megint oda, hogy foglalkoznak ezzel is.

Amúgy az is benne van a dologban, hogy az emberek is egyre igénytelenebbek, egyre kevésbé érdekli őket bármi is. Csak a maunika show szintű dolgok mennek most világszerte.
Régen sokkal nagyobb tábora volt a rallynak, az F-1-nek mostanra meg már szinte senkit sem érdekel az egész. Kinőttek belőle az emberek egyfelől, másfelől meg uncsivá vált a motorsport, minden csak a pénzről szól. Ma nagyon kevés embert érdekel a versenyzés és a sportkocsi igazán, ma az a lényeg, hogy a szomszéd előtt felvághassanak az új hatásvadász kinézetű, minőséginek tűnő vassal.

Ezek után te a Toyota vagy a Honda helyében mit tennél? Azt gyártanád, amire igény van vagy próbálkoznál minden féle sportgéppel. (Amúgy próbálkoznak, de nem gőzerővel -- ez tény.)

Akinek pénze van a sportkocsikázásra, azoknak ott a Ferrari és tsai, vagy megcsináltatják milliókból a saját utcai gépüket. Én sajnálom, hogy így alakult, de ma erre van igény, ez a tömegfogyasztás kell az embereknek. És egyik autógyár sem jótékonysági intézmény vagy kívánságközpont.

Állítólag a Celica is veszteséges volt a végére, ezért sem gyártották tovább és ezért nincs utódja sem.

Ha nincs pénz, nem kell szégyelni, kell egy tuningzsiguli, azzal lehet csapatni, a családnak meg jó az Avensis...

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TS
« Válasz #4787 Dátum: 2009.11.11 15:15:02 »
:) Érdekes levezetés.... :)
Csak kis megjegyzés, hogy milyen viszonyítási alapokra gondoltam, én szem szerint. Tomi is sztem hasonló.
 - Eu forgalmazásról
 - Közép/alsó kategóriás gépről van szó:
     Focus RS
     Focus St
     3 MPS
     Nissan 350Z
     Peugeot RC
     HOnda Type-r
     Imprezza stb...
    
 -TS ünk van mind2őnkenk... tisztában vagyunk a lehetőségekkel. Tuning milla körül ( de én nem akarok szem szerint.. nekem elég ez a teljesítmény)
 - nem tuning, elsősorban gyári új sportkocsiról beszéltünk

SAjnos a Toyota szinte minden motorsportból kivonult... Jelenleg a vezetés egy teljesen profit orientélt banda lett... akkora marginnal amekkorárol más gyárak álmodni sem mernének.. pl. egy 177Le diesel magasnyomású CR befecskendező rendszer önköltégi áron 60ezer... ezt a szervízben már 350ezerért vesztegetik. Nem hiába a legnyereségesebb cég, aki a külföldi (főleg ) németországból lopott technológiát használja már ( ezt is tapasztaltam... ) mivel a fejlesztésben hadd ne mondjam milyen emberek vettek részt...
Szóval a megbízhatósági toplistáról már rég lekerültek a Toyota modelljei, mert reggel felkell a kis csíkszemű, és azt álmodta hogy amilyen alkatrészt eddig x ért vett ezután lehetne x-30% al venni, akkor a beszállítóit rákényszeríti, erre a beszállító más ( gyengébb minőségű ) alapanyagot fogadtat el, és gyártja a kvázi szart, amit el is mond a Toyotának, mire ő, fogyasztói társadalom van, sz** rá... Ezelőtt 10 éve a toyota slogenje volt a Quality first... Most már a Cost first... De ezt a végfelhasználó nem érzi...

Nézzünk csak egy példát:
Japán Jen és Euro árfolyam drasztikus változása ( Jen amikor beerősödött tavaly .... ) HOnda mit is lépett.... Srácok nekünk elég az x% haszon vágjuk le az árfolyam nyereséget adjuk 15% olcsóbban az áruinkat....
Toyota? Fel sem fogta mi történik ( vissza is esett a toyota értékesítés a vállság hatására, bent van a top3ban... mármint akik buktak :))

ÉN nagyon mérges vagyok ezekre, mert abszolút egy nem e-világra való csapat vezeti, és nem tudnak harmonizálni más kultúra igényeivel... Auris - Eu trendben a vonalai már 2éve lecsengtek...

Szóval ennyi...

Bocs ha valaki személyesen érintett és felzaklatott ez az iromány.. de legfeljebb majd meghívom egy Tonicra :) :tt2:

« Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 15:37:08 írta zorits »

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4788 Dátum: 2009.11.11 15:33:06 »
Igazad van, ugyan arról beszélünk szerintem. Én is így gondolom, csak én azt az oldalát fogtam meg a dolognak, hogy a kereslet is hatalmas hatással van a kínálatra, nem csak a gyártó kapzsisága az egyedüli tényező.

A Toyota tényleg egy profitorientált cég lett, amely nem foglalkozik már tényleg a minőséggel annyira, mint 10 évvel ezelőtt vagy még korábban. Azonban ez a fogyasztói társadalomra vezethető vissza. Ugyanis miért ne gyártson sz-rt, ha az emberek úgy sem veszik észre a különbséget és nem is foglalkoznak ezzel.

Végülis ha te a sz.rt is ugyan annyiért el tudod adni, mint a jót, akkor miért költenél te 2x annyit a jóra. Én ezt akarom csak kihozni. Ha az emberek nem lennének ennyire sügérek és odafigyelnének a dolgokra és megkövetelnének bizonyos dolgokat, akkor a gyártó kénytelen lenne szemléletet váltani. Abból lehet ugyanis hülyét csinálni, aki hagyja magát.

Ha az emberek megmondanák pl a kereskedőnek, hogy nem kell a sz.r Corolla terra, mert nincs benne ESP, ennyiért legyen má' benne, akkor előbb-utóbb belekerülne, különben nem lehetne eladni a kocsit. És nem feltétlen terhelné ez sem a fogyasztót, mert ha drágább, akkor sem veszik meg.

Amúgy az egész válság az autóiparban erről szól ám, hogy az emberek megunták az állandó vásárlást-kidobást-újravásárlást, nem akarnak kocsit cserélni 3 évente. És nem kell az új kocsi.

Amúgy nekem sem kell az új kocsi, mert tényleg műszakilag silányabbak és brutál drágák. Pl egy alap Corolla fekete tükörrel, kilinccsel jön ki és belülről olyan, mint egy első szériás Skoda Fabia. Ezt én sem venném meg. A magasabb szintű meg sokkal drágább, arra meg nincs pénz. Azért egy Corolláért kevesen adnak ki több, mint 5 millát, még a 4 is érte sztem, mikor egy lakást kapni 10M-ért...

Én nem is veszek új kocsit mostanában, mert tényleg egyre sz.rabbak, az a baj, hogy ez mindegyikre igaz. A Suzi is egyre ócskább lesz, úgy, ahogyan a Toyota is. A végén az összes kocsi egyforma sz.r lesz. Ez van. De erről a fogyasztók is tehetnek. Nem kell megvenni a drága kocsit, aztán egyből válság és el lehet gondolkodni.

Amúgy a válsággal csak az a baj, hogy mi isszuk meg a levét, pedig az autógyáraknak kellene. A f.ostalicska gyártókat hagyni kéne megdögleni: GM, Saab, etc. Ha én vállalkozó vagyok és szart árulok rossz üzletpolitikával, aminek következtében csődbe megyek, akkor nekem sem segíts az állam milliárdokkal...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: TS
« Válasz #4789 Dátum: 2009.11.11 15:39:03 »
Hat igen azokat japanban gyartjak (suzuki sport) pedig ha az is itthon keszulne biztos be lehetne gyujteni occsoban igazibol compresszor es lsd minden kocsiba kb. ez az arfekves :(
most a kompresszorra gondolsz? mert a Swift Sportot Esztergomban gyártják! Az Ignis Sport készült a delfin és bálnaölők földjén.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: TS
« Válasz #4790 Dátum: 2009.11.11 15:49:04 »
SAjnos a Toyota szinte minden motorsportból kivonult... Jelenleg a vezetés egy teljesen profit orientélt banda lett.... Ezelőtt 10 éve a toyota slogenje volt a Quality first... Most már a Cost first... De ezt a végfelhasználó nem érzi...
Figyeld meg, hogy nem engedheti meg magának a Toyota azt, hogy teljesen leállt a sportos modellekkel, mivel ezek közvetve hoznak hasznot. A Golf GTI, de főleg az R32 nem hiszem hogy rengeteg hasznot hozott, viszont image-et növelt az 1,4 75lovasra vetítve, nameg tapasztalatot és műszaki alapot szolgáltatott a scirocco-nak.
A minőség meg esik évről évre a Toyota-nál, nem hiába volt pár hónapja a hír, hogy a Toyota vezérkara a jövőben a minőséget helyezi a középpontba (ismét).
Auris-t említed. 4-4,5milla az 1,4-es 100lovas  Auris, sportos verzió egyáltalán nincs. Vess egy pillantást az új Megane-ra, kapásból van 5,4milláért 2literes benzines 180lovas turbója sport futóművel stb.


barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4791 Dátum: 2009.11.11 15:57:35 »
Amit mondasz, azt értem, átjött, igazad van. Nincs megfelelő kínálat és magasak az árak is, stb...

A VW most nagyon izomból nyomja a TSI-t, ezzel sok vevőt át fog csábítani szerintem a japánoktól. Maga a turbo is egy jó marketing-eszköz, mert sokan vágynak rá, hogy töltsön, meg süvítsen. Én is mondjuk, bár sokba lenne a javítása is, ha gond lenne vele...

A japókat viszont meg kell dicsérni, hogy a kocsik súlya nem nőtt az utóbbi időkben annyira. Egy Avensis nincs 1,5 T, míg egy Insignia több mint 1,8 T. Azért a súlyt is kell nézni, mert hiába az izom motor, ha a súly elviszi a kajakot...


reagálva a példára: Azért egy rönót még nem tennék egy Toyota mellé. Megnézem, hogy a francia turbo-motor hány km után hullik szét...

Szerintem a citroen a világ leggagyibb autója, utána jön a rözsó (renault és peugeot gyűjtőneve nálam). Persze ezzel sokan nem így vannak, de én így gondolom. Ezen nem szeretnék vitatkozni.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: TS
« Válasz #4792 Dátum: 2009.11.11 16:07:44 »
reagálva a példára: Azért egy rönót még nem tennék egy Toyota mellé. Megnézem, hogy a francia turbo-motor hány km után hullik szét...
Az új Kombi Megane3 180Le 2.0benzines 5,4milla mellé milyen Toyota-t tudsz rakni? Ez a baj. Annyiba kerül az 1,6 sol Auris, de az nem kombi és nem 180lovas.
Egyébként én sem rajongok a francia kocsikért, de számolni kell a konkurenciával. Mondjuk Renault-ot még esetleg vennék is, de Citroent PUG-ot nem.

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TS
« Válasz #4793 Dátum: 2009.11.11 16:10:35 »
TSI TFsI motorok élettartama nagyon rövid... teszteltük mi is anno... ;)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: TS
« Válasz #4794 Dátum: 2009.11.11 16:18:02 »
TSI TFsI motorok élettartama nagyon rövid... teszteltük mi is anno... ;)
Bar nagyon off, de errol lehetne bovebben?  :szemez:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4795 Dátum: 2009.11.11 16:21:09 »
TSI TFsI motorok élettartama nagyon rövid... teszteltük mi is anno... ;)
Bar nagyon off, de errol lehetne bovebben?  :szemez:
Engem is érdekelne, hogy mi műszakilag a pontos oka a dolgoknak. Turbó, gyűrű, hőterhelés?

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TS
« Válasz #4796 Dátum: 2009.11.11 16:22:44 »
Sztem ennyi legyen elég, nem akarok ilyenekbe belemenni :innocent:
Elég az, hogy a motor agyon van töltve, és  a termék tervezésnél tizstában voltak a mérnökök a motor várhatóan alacsony km futásával...
( basszusz bocs ezért a sok javításért, csak közben másra is figyelek.. )
NAh TS topic :) kéretik TSezni :D

« Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 16:26:32 írta zorits »

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4797 Dátum: 2009.11.11 16:24:49 »
Sztem ennyi legyen elég, nem akarok ilyenekbe belemenni :innocent:
Elég az, hogy a motor agyon van töltve, és  a termék tervezésnél tizstában voltak a mérnökök a motor km futásával...

NAh TS topic :) kéretik TSezni :D


Akkor privátban írd meg lécci részletesen, ha van időd rá...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: TS
« Válasz #4798 Dátum: 2009.11.11 16:26:09 »
Nekem is lecci lecci  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: TS
« Válasz #4799 Dátum: 2009.11.11 16:39:16 »
TSI TFsI motorok élettartama nagyon rövid... teszteltük mi is anno... ;)
OFF
Ja értem, levezettetek vele 300ezer Km-t, amikor is elromlott. Ebben kicsit azt érzem, hogy valamiben jobb a konkurencia, és egyszerűbb egy legyintéssel elintézni.
ON
UI:
kizártnak tartom, hogy egy 122lovas 1,4 TSI hamarabb tönkremenjen, mint egy 1,4d4d toyota, vagy egy 1,25Mjet fiat-opel.