A HSD nem a fogyasztásra van optimalizálva...
Hát, azért de, arra is
Akkor átfogalmazom.-) A HSD-t lehetne jobban fogyasztásra optimalizálni, de nem teszik, mert így kevésbé különbözik a vezetése a legtöbb automata autótól, és ezért könnyebben eladható.
Meg lehetett volna egyszerűen programozással oldani a Wartburg szerű "szabadonfutást", azaz hogy gázelvételkor nincs motorfék (ez esetben visszatáplálás), és mondjuk ez csak az első fékpedál pöccintéskor kapcsolna be, és a következő gázpedál nyomáskor ismét szabadonfutás. Ez azonban az átlagos vezetői szokásoktól nagyon eltérő magatartást igényelne, ezért a nagyobb megszokási igény miatt kevésbé lenne értékesíthető (ettől függetlenül többszörös figyelmeztetéssel ellátott menüből elérhetővé tehetnék opcionálisan).
Az Atkinson motor hatékonyságát alacsony sebességnél kevésbé lehet kihasználni, mert néha úgy tűnik gyakran törekszik az akku töltésére. Sokszor hatékonyabb lenne lakott területen egyenletesen 50-el csordogálni, mint tölteni az akkut, majd elektromosan haladni (ami ugye veszteség nélkül nem oldható meg). A múltkor 12l/100km felett volt egy etapon a benzinmotor fogyasztása, de a sok elektromos hajtás miatt az össz. 4,6 volt. Ezt ezzel a sebességgel egyenletes gázpedál állással az 1,4 benyás Cori-is tudja nagyjából. A jóval hatékonyabb Atkinsonnal önmagában (akku töltés-merítés nélkül) bőven 4 alatt lehetett volna menni.
Ebben a programozásban a lakott területen történő károsanyag kibocsátás csökkentése, és az Atkinson erejét pótló elektromos hajtás rendelkezésre állásának biztosítása játszhat szerepet. Egy rugalmas, erős hajtásrendszer növeli a vezetési komfortot és az eladhatóságot is.
Miért ne vásárolna? Nomeg utasként is beülhetnek magas emberek. ... Inkább fogyasszon akkor már icipicivel többet, de legyen ott az a hely
Ebben igazad van, de meglehetősen ritkán hajtogatják be magukat magas, testes emberek alsó kategóriás autóba.
Nekem szimpatikus az új Auris magasságának csökkentése, úgy, hogy valójában a helykínálat nem csökkent.
A Yaris III-nál is alkalmazhatták volna ezeket. A hátsó üléssor tologatására is kitalálhattak volna kisebb helyet foglaló mechanikát, maradt még alatta hely bőven a HSD-ben is. Kicsivel több hátsó túlnyúlást is jobban értékelnék mint a felfelét.
Szóval meghagyták a továbbfejlesztés lehetőségét.-)