Nyilván ez csak a saját véleményem, de úgy gondolom igen. Veszélyes egy olyan autó kerekeit 3 Bar körüli értékre felfújni, ahol a gyár teljes terhelésre 2.3 körüli értéket ad meg ( ha tévedtem volna, erről az oldalról van az infó http://www.paulsen-automobile.de/2011/01/30/autoreifen/luftdrucktabellen-autoreifen/luftdrucktabelle-toyota/ ). Igen, ezt mindenféleképpen felvállalom, hogy veszélyes.
Az A2(3L) konkrét gyári abroncsait nem ismerem, de nagyon könnyen lehet, hogy spéci megerősített abroncsok direkt nagyobb levegőnyomásra készítve, meg még lehet kis millió egyéb változtatás azon az autón.
Csak ismételni tudom, a nehezebb, erősebb 1.4TDI-re nem adnak meg olyan brutál értékeket még csak véletlenül se. Szerintem a belinkelt toyota táblázat igen beszédes, én minden bizonnyal ahhoz tartanám magam. Mindezek alapján, én általánosítva kimerem jelenteni, hogy veszélyes lehet a 3 Bar körüli extrém nyomás egy tonnás (amúgy is kitörésre hajlamos) kisautóban , ellenben nem merem kijelenteni, hogy az extrém magas nyomás nem veszélyes.
Jó, szóval megtűzdelted kivételekkel, megjegyzésekkel, "saját véleményem"-ekkel stb
... Erre így már azt mondom, hogy OK
Az 1.4 TDI-re a KOMFORT miatt adnak meg alacsonyabb értékeket. Mert az egy "allrounder" autó, ellentétben az 1.2-essel, ahogy a fogyasztás über alles. De ha VESZÉLYES lenne a 2.9 (mindez egy 145-ös virsli abroncsban!), akkor egymillió százalék, hogy az Audi gyár nem adna meg ilyen értéket.
Szóval ott vagyunk szerintem, ahonnan elindultunk: a fogyasztásnak jó az emelt nyomás, a komfortnak rossz; biztonság szempontjából (az itt felmerült értékeken belül, értsd: maximum 3 bar környéke) irreleváns.
De ettől függetlenül én is azt mondom: biztosan semmit nem csinál rosszul az, aki nem fúj többet a kerekeibe, mint amennyi a gyár által megadott maximális (!) érték. Aki nem akar kísérletezni, az járjon el így. Ez a 100 %-osan biztonságos megoldás
----------------------------
Megnéztem amúgy a Yaris gumijait: a télieken 300 kPa a limit, a nyáriakon 360 kPa. Úgyhogy a téliekben lesz elöl 2.8, hátul 2.6; a nyáriakban marad a 3.0/2.8.
----------------------------
Viszont, még egy kérdés, de erre a választ már inkább írd a gumis topikba, hogy itt befejezzük az offolást: láthatod (pl. a Volvotok vs. az 1.2-es TDI A2 esetében), hogy nem igazán van összefüggés az autó tömege, és a keréknyomások között. Jellemzően nincs nagyságrendi eltérés könnyebb és nehezebb autók között, mert ezt az abroncsok paraméterei (főleg a szélességük) kompenzálják. Akkor miből gondolod, hogy a Yarison részben azért lenne rossz ötlet nagyobb nyomással autózni, mert könnyű?