a valós átlagfogyasztás méréséhez feltétel, hogy az akku töltöttsége a mérés elején és végén megegyezzen.
A
spritmonitoron elég sok km-es átlagokat lehet már találni, aminél a kezdeti töltöttség (átvételkor csontra lemerült, átl fogyi 16l)
nem oszt és nem szoroz.
Teljesen autómata a rendszer, igyekszik a veszteség energiákból visszatölteni, nem pedig lemerül-visszatölt-lemerül üzemállapotok követik egymást.
Ez 1500 km-ig működik így. Nekem úgy tűnt van 1 bejárató programja, és mintha formázgatná az aksit. Kezdetben csak full fel, full le. Mind1 volt a gázpedál állás.
1500 km felett teljesen megváltozott, általában az elektromos hajtásra törekszik.
Az üzemmódokat a következőképpen csoportosítanám:
1. bemelegítésél először csak a katalizátor melegedéséig üzemel, ezt követően látszólag random beindítja a motort akár álló autónál is;
2. városi közlekedésnél (70 alatt) amint megfelelőek a körülmények elektromosan közlekedik, majd elkezd visszatölteni, kis töltés után ismét elektromosan hajt. Ebben az esetben a gázpedál állásának változtatásával lehet befolyásolni az üzemmódokat.
3. országúton (70-től) először feltölti az aksikat, majd főleg a benzinmotor üzemel, az elektromos rásegítés/ visszatáplálás a terhelés függvényében változik. Itt elég szépen látszik az Atkinson hatékonysága és az áttételezés tempomat 90 3,7-4.0 .
Arra kíváncsi lennék, hogy ugyanez a motor hosszabb áttétellel hogyan boldogulna, és a hajtóműbe fizikailag a hosszabb áttételezés belefér-e?