Szerző Téma: Mennyit fogyaszt a Yarisod???  (Megtekintve 921665 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2640 Dátum: 2010.05.05 16:16:49 »
meg gondolom (reményeim szerint) a turbokat is áttervezték. Mostani D4D turbok se olyanok mint régen...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2641 Dátum: 2010.05.05 17:20:56 »
Autópályán, belátható szituban mondjuk tényleg nem nagyon lehet belőle gond.
Ezekszerint az autopalya forgalomtol elzart maganut?  :tt2:
Próbáltam tenni egy békülékeny lépést  ... Ha már úgyis én vagyok a mumus, aki folyton szóvá teszi, hogy a fogyasztáscsökkentő trükkök milyen veszélyekkel járnak  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2642 Dátum: 2010.05.05 20:08:50 »
Turbós autó vs. start-stop rendszer: ugyanaz a véleményem erről, mint a ma elterjedőben lévő gyári 0 W-20 olaj-előírásról. Ma egyetlen dolog számít: az autó öko legyen, keveset fogyasszon, minél kevésbé szennyezze a környezetet. Ezt várják el a vevők, ezt várja el a sajtó, ezt várja el a kormányzat. Így erre hangolnak mindent. Az, hogy ez hosszú távon milyen hatással van a motor és alkatrészei élettartamára, a kutyát nem érdekli! Vegyél új autót, azzal pár évig nem lesz gond; ha meg csóró vagy és csak használtra van pénzed, akkor így jártál.

Az egy nagyon egyszerű műszaki tény, hogy ha egy turbófeltöltős motort közvetlenül fordulatról állítanak le, akkor az a turbót károsítani fogja. Ezt maximum azzal lehet(ne) kiküszöbölni, ha megoldanánk (pl. egy elektromos szivattyúval) hogy a motorolaj egy ideig keringjen még a motor leállítása után is. De nem tudok róla, hogy akár a felsorolt, akár más sorozatgyártású autókban lenne ilyen technika. Viszont (ahogy az előbb írtam) ez úgy nagyjából senkit nem érdekel. Minderre csak rátesz egy lapáttal az a tendencia, hogy a mai autósokat arra nevelik, hogy ne értsék, csak használják a kocsijaikat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2643 Dátum: 2010.05.05 20:13:03 »
Tudtommal a Volvo újabb motorjaiban van elektromos olajkeringetés leállítás után pár percig.

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2644 Dátum: 2010.05.06 03:03:51 »
Turbós autó vs. start-stop rendszer: ugyanaz a véleményem erről, mint a ma elterjedőben lévő gyári 0 W-20 olaj-előírásról. Ma egyetlen dolog számít: az autó öko legyen, keveset fogyasszon, minél kevésbé szennyezze a környezetet. Ezt várják el a vevők, ezt várja el a sajtó, ezt várja el a kormányzat. Így erre hangolnak mindent. Az, hogy ez hosszú távon milyen hatással van a motor és alkatrészei élettartamára, a kutyát nem érdekli! Vegyél új autót, azzal pár évig nem lesz gond; ha meg csóró vagy és csak használtra van pénzed, akkor így jártál.

Az egy nagyon egyszerű műszaki tény, hogy ha egy turbófeltöltős motort közvetlenül fordulatról állítanak le, akkor az a turbót károsítani fogja. Ezt maximum azzal lehet(ne) kiküszöbölni, ha megoldanánk (pl. egy elektromos szivattyúval) hogy a motorolaj egy ideig keringjen még a motor leállítása után is. De nem tudok róla, hogy akár a felsorolt, akár más sorozatgyártású autókban lenne ilyen technika. Viszont (ahogy az előbb írtam) ez úgy nagyjából senkit nem érdekel. Minderre csak rátesz egy lapáttal az a tendencia, hogy a mai autósokat arra nevelik, hogy ne értsék, csak használják a kocsijaikat.

0W20ról mért rossz a véleményed?
Kevésbé kopik a motor, alacsonyabb fogyasztás. Persze a hűtést megfelelően kell méretezni de itt már konstrukciós hibárnál tartunk ha nem így van és engedélyezett a 0w20.

"Az egy nagyon egyszerű műszaki tény, hogy ha egy turbófeltöltős motort közvetlenül fordulatról állítanak le, akkor az a turbót károsítani fogja."
vs
"Ezt maximum azzal lehet(ne) kiküszöbölni, ha megoldanánk (pl. egy elektromos szivattyúval) hogy a motorolaj egy ideig keringjen még a motor leállítása után is."
Akkor szerinted is konstrukciós kérdés és legalább egy módszer van arra, hogy ne menjen szét "idő elött"?  :clap:


A japán kis ccm fikázók jutnak eszembe, mert, hogy pörgetni kell és, hogy emiatt nem lesz tartós és ez fizikai tény. És tényleg az és mégis 500.000km+okat elrohangálnak megbontás nélkül. Oké ez rossz plda V8ak meg 1misi+ kmet is...  :D  
(Amúgy meg inkább egyen 6lt és 500.000kmután kelljen lecserélni mint, hogy egyen 16l és 1.000.000km után, 500.000km után sporolt nekem 15misit abból veszek egy újat....  :otlet: Huh csak sikerült kihozni, hogy a kis ccmes rossz konstrukció valójában a jobb.  [rohog] )
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 03:06:11 írta Fade »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2645 Dátum: 2010.05.06 08:01:24 »
0W20ról mért rossz a véleményed?
Kevésbé kopik a motor, alacsonyabb fogyasztás. Persze a hűtést megfelelően kell méretezni de itt már konstrukciós hibárnál tartunk ha nem így van és engedélyezett a 0w20.
Nem hinném hogy ilyen egyszerű lenne. Ha valaki takarékos, kímélő stílusban vezet, annak valóban jó lehet a 0 W-20. De hogy egy tartós, nagy sebességű autópályázást, vagy egy taposós-pörgetős vezetési stílust nem köszön meg a motor ezzel a víz-híg olajjal, az biztos. Hogy miért írják mégis elő, annak nagyon egyszerű oka van: hogy kevesebbet fogyasszon az autó. Hogy (átlagos felhasználás mellett) így százezer km-rel hamarabb elkopik, az nem számít. Ne érts félre, nem azt mondom, hogy a 0 W-20 rossz. Csak azt, hogy nem való általános felhasználásra (ugyanúgy, ahogy mondjuk a másik véglet, a 10 W-60 sem). Na persze egy újautó-tulajnak ez elég mindegy lehet, 100-150 ezer km-t valszeg ezzel is el fog futni a motor baj nélkül, akkor is, ha kitapossa a belét.

A japán kis ccm fikázók jutnak eszembe, mert, hogy pörgetni kell és, hogy emiatt nem lesz tartós és ez fizikai tény. És tényleg az és mégis 500.000km+okat elrohangálnak megbontás nélkül. Oké ez rossz plda V8ak meg 1misi+ kmet is...  :D  
(Amúgy meg inkább egyen 6lt és 500.000kmután kelljen lecserélni mint, hogy egyen 16l és 1.000.000km után, 500.000km után sporolt nekem 15misit abból veszek egy újat....  :otlet: Huh csak sikerült kihozni, hogy a kis ccmes rossz konstrukció valójában a jobb.  [rohog] )
Ilyen futásokat csak olyan motorok produkálnak, amelyekre nagyon vigyáznak. Annak, amit írtál, maximum a fele tekinthető átlagosnak. Az 500 ezer már meglehetősen kivételes; az egymillió ritka, mint a fehér holló. Volt ezalól pár kivétel (néhány régi Merci dízel, például), de nagy átlagban a legtöbb motor nem fut el 500 ezret megbontás nélkül; mondjuk, nem is erre tervezték őket.

A pörgetéstől meg hamarabb elkopik a motor, csak ugye az a tévhit, hogy a kis köbcentis autókkal nem lehet közlekedni pörgetés nélkül. Dehogynem lehet, egy 1.6-os Avensissel, 1.4-es Corollával 1.0-ás Yarissal stb. is el lehet úgy járni, hogy 2000-nél elváltogatsz. Így meg persze hogy nem fog hamarabb elkopni  :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 08:02:58 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2646 Dátum: 2010.05.06 10:21:20 »
Turbós autó vs. start-stop rendszer: ugyanaz a véleményem erről, mint a ma elterjedőben lévő gyári 0 W-20 olaj-előírásról. Ma egyetlen dolog számít: az autó öko legyen, keveset fogyasszon, minél kevésbé szennyezze a környezetet. Ezt várják el a vevők, ezt várja el a sajtó, ezt várja el a kormányzat. Így erre hangolnak mindent. Az, hogy ez hosszú távon milyen hatással van a motor és alkatrészei élettartamára, a kutyát nem érdekli! Vegyél új autót, azzal pár évig nem lesz gond; ha meg csóró vagy és csak használtra van pénzed, akkor így jártál.

Az egy nagyon egyszerű műszaki tény, hogy ha egy turbófeltöltős motort közvetlenül fordulatról állítanak le, akkor az a turbót károsítani fogja. Ezt maximum azzal lehet(ne) kiküszöbölni, ha megoldanánk (pl. egy elektromos szivattyúval) hogy a motorolaj egy ideig keringjen még a motor leállítása után is. De nem tudok róla, hogy akár a felsorolt, akár más sorozatgyártású autókban lenne ilyen technika. Viszont (ahogy az előbb írtam) ez úgy nagyjából senkit nem érdekel. Minderre csak rátesz egy lapáttal az a tendencia, hogy a mai autósokat arra nevelik, hogy ne értsék, csak használják a kocsijaikat.
teljesen egyetértünk de nem tudom, hogy keveredik ide a 20-as olaj. Ne válaszolj, nem akarok ezeregyedszer is arról vitázni, ami mára már ténnyé vált.
Van amibe az a legjobb választás (48 fokban padló autópályához is) és van amibe nem. A nemnél lehet vitázni, hogy ekkor meg akkor, amúgy nem.
a többi (turbo-stop-go) az sajnos tényleg így működik manapság.


Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2647 Dátum: 2010.05.06 11:46:44 »
Idézet
Nem hinném hogy ilyen egyszerű lenne. Ha valaki takarékos, kímélő stílusban vezet, annak valóban jó lehet a 0 W-20. De hogy egy tartós, nagy sebességű autópályázást, vagy egy taposós-pörgetős vezetési stílust nem köszön meg a motor ezzel a víz-híg olajjal, az biztos.
De mért?
Értem én, hogy egy 0w20 elöbb ~140-150Cn megszakad míg egy 5W40 csak 160-170Cn DE ha megfelelően van méretezve a hűtés a 110Ct se érheti el, legyen kint 50C és menjünk pályán padlógázzal 170el. Konstrukciós kérdés. Ha a motor illesztései... megengedik, ha  hűtőkör megengedi mi miatt lenne rosszabb egy 0w20?

Zénoka: uez. Ha folyamatos a kenés. Ha.... akkor mi bajt okoz ha akár 10kmenként leállítom a turbot és újraindítom??? D4D szar konstrukciós turbot kapott. rengeteg elhalálozott 150.000km környékén. Most meg (ha jól tudom) semmi baj nincs már vele és nem mert jobban figyelnének rá.

vvtik is hajamosak voltak anno enni az olajat. Nem a VVTi technika volt a szar hanem a konstrukció. Megcsinálták most már jó. vagy a régi malac passat aminél.... és ezeregy plda van.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2648 Dátum: 2010.05.06 12:44:30 »
...nem tudom, hogy keveredik ide a 20-as olaj. Ne válaszolj, nem akarok ezeregyedszer is arról vitázni, ami mára már ténnyé vált.
Van amibe az a legjobb választás (48 fokban padló autópályához is)...
Biztos nem lep meg, de ebben nem értünk egyet  :szemez: ... Persze érvelni már valóban felesleges, mindkettőnknek. Annyi biztos, hogy a te autódba, a te használatoddal tényleg jó a 20-as olaj  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2649 Dátum: 2010.05.06 12:49:48 »
Értem én, hogy egy 0w20 elöbb ~140-150Cn megszakad míg egy 5W40 csak 160-170Cn DE ha megfelelően van méretezve a hűtés a 110Ct se érheti el, legyen kint 50C és menjünk pályán padlógázzal 170el.
De eléri, sőt túl is haladja ezt a hőmérsékletet. Normálisan működő rendszerek mellett is.

Zénoka: uez. Ha folyamatos a kenés. Ha.... akkor mi bajt okoz ha akár 10kmenként leállítom a turbot és újraindítom??? D4D szar konstrukciós turbot kapott. rengeteg elhalálozott 150.000km környékén. Most meg (ha jól tudom) semmi baj nincs már vele és nem mert jobban figyelnének rá.
HA folyamatos a kenés. Ezt viszont csak a már említett, álló motor mellett is működő szivattyúval lehet megoldani. Persze nyilván van szórás abban is, hogy melyik autótípus turbója bírja jobban az ilyesmit és melyik kevésbé. De ártani mindegyiknek árt, ha még pörög, mikor megszűnik a kenés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2650 Dátum: 2010.05.06 12:56:19 »
Fade: persze, ha folyamatos a kenés, pl elektromos olajozással akkor nem okoz semmi problémát a leállítás.

Olaj: Nem állja meg az igazság próbáját, hogy a 20-as olaj nem bírná úgy a meleget. A lobbanáspont és forráspont tekintetében sokkal jobban bírja egy 20-as olaj a meleget, mint egy 50-60-as melegoldali viszkozitású. Az egyetlen különbség, hogy M Á S lesz egy 20-as olaj viszkozitása melegen mint egy  50-es olajé.  Van motor aminek ez a jó, van aminek az. Még egy apró tévedés a közhiedelemből. Teljesen mindegy egy átlagos motorban 20km után!, hogy -30 fok van kint vagy +40. Egy megfelelő viszkozitású olaj megválasztása a motorban sok mindentől függhet, pl illesztések, felületi megmunkálások, de semmi képpen sem a külső hőmérséklettől.

Részemről vitazárásnak annyit, hogy a yarisomba 30-as melegoldali viszkozitás a gyári előírás, én 20-ast használok benne, ebben a motorban felmerülhet a gyári előírástól való eltérés miatti "nem normális használati mód" kérdése, viszont egy 20-as előírású pl 1.6 vvt L i motorban teljesen mindegy a használat módja, abba a 20-as a legjobb választás.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2651 Dátum: 2010.05.06 13:10:44 »
Nemtom. Nagyon bizonytalan vagyok ezzel kapcsolatosan. Őszintén nem tudom, hogy mit tennék, ha most ilyen autóm lenne. Sanszos, hogy 30-as olajat tennék bele... Na mindegy, tényleg nem tom. Az érveket ismerem, szóval tényleg ne fáradjon senki azzal, hogy újra leírja őket. 
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2652 Dátum: 2010.05.06 13:59:50 »
Palaczk: azért én különbséget teszek egy fiat gyári előírás (elgondolás) ugye, hogy állítsuk le így meg úgy, meg egy toyota gyári előírás (olaj ) között.

Számomra sok mindent elárul az, ahogyan anno a multijetet bereklámozták a köztudatba miszerint" a vezérműlánc lényege, hogy a motor teljes tervezett élettartamára ami 250.000 km !!!!!  (na itt a felkiáltójelet ők máshogy gondolják mint én  :lol: ) kiszolgálja a feladatát.  Nem félreírás volt, számos szaksajtóban megjelent akkoriban. No nekem itt véget is ért a (fiat)mese mára  ;) :hug: :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 14:22:16 írta Zénóka »


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2653 Dátum: 2010.05.06 15:09:15 »
Palaczk: azért én különbséget teszek egy fiat gyári előírás (elgondolás) ugye, hogy állítsuk le így meg úgy, meg egy toyota gyári előírás (olaj ) között.
Ezt most hogy érted, hogy "állítsuk le így meg úgy"  :?: ?

Ami a 250 ezer km-t illeti... Elég kétélű dolog ilyen számokat megadni egy gyártó részéről, de nem nagyon hiszem, hogy más gyártók (akár a Toyota) lényegesen hosszabb távra terveznék a motorjaikat. Nyugaton egy átlagos autó eddigre kb. bontóba is kerül. Az, hogy ezt megfelelő használattal akár meg is lehet többszörözni, egy egészen más dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2654 Dátum: 2010.05.06 17:23:06 »
En mindig szerenyen kezelem a Fiat mese temat. Legalabbis a csaladon beluli 1.9JTD motor a 250ezer km-t hagyta el, es mindezt ugy, hogy gyari a turbo, az osszes befecskendezo, es nem eszi az olajat :excl:, gyakorlatilag veszermuszijon, gorgokon, olajon es olajszuron kivul semmit nem kellett cserelni benne. Bar nezhetem ugyis, hogy igazak a mendemondak, akkor holnap kell kipurcanjon.  :)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/