volt itt gyökerezés
pffff, meg motoros halála a másik lassúsága miatt...
csak pár cikket másolgatnék ide a lassúsággal kapcsolatban:
A Grazban bevezetett 30 km/h sebességszabályozás első tapasztalatai"a személysérüléses balesetek száma 24%-kal csökkent"
Legfeljebb 30 kilométerrel óránként - Néhány közkeletű tévhit eloszlatása"Belgiumi adatok azt mutatják, hogy azoknak a gyalogosoknak a 45 százaléka meghal, akiket egy óránként 50 kilométeres sebességgel haladó gépkocsi üt el. Ha viszont a gázoló gépkocsi sebessége 30 kilométer, 5 százalékuk szenved halálos balesetet, és az összes balesetek száma mintegy 20 százalékkal csökken. A súlyos balesetek száma még inkább mérséklődik. A közúti balesetekben súlyos sérülést szenvedett emberek száma például 72 százalékkal esett vissza Münster német városban, amikor 30 km/órás korlátozást vezettek be. Csupán 10 százalékos sebességcsökkenés is 30 százalékkal kevesebb közlekedési balesetből származó halálesetet eredményez. "
"Tévhit: A 30 km/órás városi sebességi korlát több közlekedési dugót okoz majd, és így nagyobb forgalmi torlódási költségeket."
"Tévhit: A 30 km/órás városi sebességi korlát nagyobb szennyezőanyag-kibocsátást eredményez"
"Tévhit: A sebességi korlát 30 km/órára való csökkentése korlátozná a személyi szabadságot."
A 30 km/h-s sebességkorlátozás és várható hatása a közlekedésbiztonságra"Nézzünk még egy példát: Még 1983-ban (!) írta Kullik a "30 km/h a belső területeken — erőltetett dolog, vagy reális szükséglet?" című cikkében, hogy "... eljöttek hozzánk
a japán közlekedési szakemberek, megvizsgálták a német közlekedésbiztonság eredményeit, majd hazamentek és olyan rendszert dolgoztak ki, amiről mi még csak beszélni sem merünk." Mit is végeztek a japánok? Korábban,
1970-ben 17 000 ember halt meg Japán útjain. 1980-ban már ennek csak a fele (8500). Ugyanakkor a járműállomány ez idő alatt megkétszereződött, a járművek futásteljesítménye 70 százalékkal megnőtt. A rendkívül kedvező helyzet kialakulását elsősorban a sebesség jelentős csökkentésével érték el.
Autópályákon a megengedett sebesség 100 km/h. A lakott területen belüli úthálózat 80%-án a maximális megengedett sebesség 40 km/h. "
a
KIEMELT RÉSZT érdekes...és még lehetne folytatni.