Ez tiszta sor. Ezért (is) szimpatikus nekem a dízel. Nemtom, olvastátok-e (mármint te és Zénóka) a fogyasztási rekord-kísérletemet az Avensissel; az "Avensis, mi más?" topikban írtam róla, még vmikor decemberben. Na, a lényeg az, hogy kíváncsi voltam, le tudom-e vinni 5 liter alá. Hát, levittem; 4.9-et produkáltam egy Pécs-Szentlőrinc-Pécs menetben; de horror volt, tempomat 60, szóval tényleg vánszorgás, mindenki engem előzött, a seggemben jöttek, óriási sor alakult ki mögöttem, gyűlöltem a szitut, soha többet. És mindez 4.9-hez volt elég, ami persze marha jó egy kétliteres benzinestől - de whis pl. fogná magát a kétliteres dízel Avéjával, és szerintem úgy cirka 40 kmh-val magasabb tempóval simán összehozná ugyanezt a fogyit. 60-al meg szerintem 4 alatt lenne. Ahogy mondod, a benzinessel igazán spórolni tényleg nehéz.
A többit pedig viccnek szántam - én is sejtettem kb., hogy aránylag miért magasabb a te fogyid.
Amúgy nem semmi, hogy nagy átlagban tényleg csak 3 decivel eszik többet az 1.3-as... Nagyon nem semmi! Városban mekkora lehet a különbség? Gondolom, nagyobb. Fél liter?
- tök jó dolog,h kipróbáltad a "hatvanozást", csak a megközelítésed nem jó.
nem az a lényeg,h 60-nal KELL közlekedni, hanem a 110-130as országúti tempó HELYETT 75. falukban meg 75 HELYETT 50. autópályán meg 150-160 HELYETT kamion szélárnyékban 90-95.
és ilyen tempó megválasztásával nem 8-9litert fog enni a 2.0 ave, hanem 6-6,5litert...mint a dízel, miközben nem adtál ki egy fillért sem a dízel felárért "csak" óvatosabban vezetsz.
"durvuláshoz" tényleg érdemesebb kihaltabb területet (mint pl ahol októberben megszerveztük a fogyiversenyt) keresni, és oda meg már sok a 60
- dízel ave3 helyett prius3. próbáltam mind a kettőt. nem kérdés
jó az ave3, de abból is inkább az 1.8dualvvti, mint a 2.0d
- értem én a viccet
csak 3deci lehet,h másnak vicc, nekem nem az
nekem kihívás
- 1.0-1.3 közötti különbség városban 4dl a gyári adatok szerint:
http://www.toyotaclub.hu/egyeb/yaris_pr/24.jpgamit a fogyiversenyen ki is jött anno: Zénóka: 2,1 nekem meg: 2,6.
ha levonjuk a 2 gumi közötti különbséget, akkor látszik,h a 2-3decis előny megnövekszik 4-5decire. bár ez elég extrém helyzet
(nomeg az 1.0 rövidebb áttétele miatt tud ötödikben 30-cal menni, az 1,3-nál ez 35)
ettől függetlenül volt már,h 3,0 átlaggal tudtam keresztüljönni a városon péntek éjjel
de ez megint egy extrém eset.