minél rövidebb a váltóáttétel annál jobban tudsz vele lendületből autózni. Kevesebbet is fogyaszt városban az 1.0 mint az 1.3. Hiába nyomatékosabb az 1.3 motorja, a hoszú váltó megöli az egész autó dinamikáját.
Nem hiszem, hogy megölné a dinamikáját, mert minden paraméterében (gyorsulás, rugalmasság, végsebesség) jobb az 1.3, a hosszabb váltó ellenére is. Én pedig gyűlölöm a magas fordulatszámot, viszont szeretek országúton 110-120-al, pályán 130-140-el közlekedni, és a leírtak alapján főleg utóbbi esetben az 1.0 már nagyon sokat pörög, ergo -a méretéhez képest- fogyaszt is. Egy alacsonyabb fordulatszámért és kisebb városon kívüli fogyasztásért szívesen bevállalnék egy pár decivel magasabb városi fogyit
...
Eddig tényleg abban a hitben voltam, hogy az 1.3 ugyanannyit pörög, és úgy voltam vele, hogy ha úgyis ugyanannyit pörög, akkor mégis inkább az 1.3, mert az ugyan kevésbé megy, de kevesebbet is fogyaszt - viszont ha mindehhez kisebb fordulatszám tartozik (ergo kisebb zajszint és kisebb lelkifurdalás, nekem ugyanis fáj, ha a motor pörög), úgy már más a leányzó fekvése.