Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1697863 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4935 Dátum: 2010.10.01 08:10:26 »
Ogen a magasak nálam is le vannak véve -6dB-re de így jó a dolog, márcsak a hangszórókábel csere segítene még de az aszem odébb lesz. Először begyűjtök mindent aztán egyszerre mehet be minden. Egy jó első szett az dukál :yes: pláne a kis powernek :D Én most arra jöttem rá hogy jobb a mélyközépre teljes sávszélességet ráengedni. Így is elég mély van, a mélyláda egyre kevésbé hiányzik :D bár azért a hangnyomást azt jobban tudja kelteni és dinamikusabbak a mélyek egy 30-as hangszóróval :D De kell egy plusz erősítő akkor célba érek végre :D

Tuti, hogy jó ötlet ez az aktív rendszer...? Dupla tápolás, plusz kábelezés, plusz RCA-k, beépítés stb. Ráadásul ugyanannyi pénzből sokkal jobb hangú rendszert lehet építeni passzívban. Sőt, én arra törekednék, hogy a fejen ne kelljen digitális időkorrekcióval mókolni. Ami Neked van, az érdekes módon iskoláktól, ízlésektől függetlenül elismerten jó készülék, de nem attól jó, hogy van benne időkorrekció és vágás, hanem attól, ahogyan lejátszik, ahogyan a zenét visszaadja. Gondolj csak bele, az igazán legendás készülékeken (régi Alpine-ok, Nakamicik) sincs digitális anyámkínja, sőt, sokuk még MP3-at sem olvas...
   Annyi pénzből, amit egy aktív rendszerre fordítasz, minőségibb passzív rendszert tudsz összehozni. Nem mondom, hogy rossz a GTO, sőt, ár-érték arányban jó. De némi ráfordítással nem ár-érték-arányban jó készüléket kapsz, hanem készüléket.

Az első szett mindenképpen cserés lesz, és az sajnos egy olyan tényező, amit akkor tudok megvenni, amikor találok olcsón. Ajtópanelt bármikor építtethetek-építhetek (mert megfordult ám a fejemben, hogy magam látok neki, "csupán csak" műgyantázni kellene megtanulni....  ::)

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4936 Dátum: 2010.10.01 08:31:10 »

Tuti, hogy jó ötlet ez az aktív rendszer...? Dupla tápolás, plusz kábelezés, plusz RCA-k, beépítés stb. Ráadásul ugyanannyi pénzből sokkal jobb hangú rendszert lehet építeni passzívban. Sőt, én arra törekednék, hogy a fejen ne kelljen digitális időkorrekcióval mókolni. Ami Neked van, az érdekes módon iskoláktól, ízlésektől függetlenül elismerten jó készülék, de nem attól jó, hogy van benne időkorrekció és vágás, hanem attól, ahogyan lejátszik, ahogyan a zenét visszaadja. Gondolj csak bele, az igazán legendás készülékeken (régi Alpine-ok, Nakamicik) sincs digitális anyámkínja, sőt, sokuk még MP3-at sem olvas...
   Annyi pénzből, amit egy aktív rendszerre fordítasz, minőségibb passzív rendszert tudsz összehozni. Nem mondom, hogy rossz a GTO, sőt, ár-érték arányban jó. De némi ráfordítással nem ár-érték-arányban jó készüléket kapsz, hanem készüléket.

Az első szett mindenképpen cserés lesz, és az sajnos egy olyan tényező, amit akkor tudok megvenni, amikor találok olcsón. Ajtópanelt bármikor építtethetek-építhetek (mert megfordult ám a fejemben, hogy magam látok neki, "csupán csak" műgyantázni kellene megtanulni....  ::)

Az a helyzet hogy én sem hittem ebben az aktív rendszerben, egészen addig amíg meg nem hallottam. Az elsőszett sokat javult, ráadásul úgy formálom mind a 4 hangszórót ahogy nekem tetszik :yes: Igaz hogy az elsőszettet összehangolják, de így akkor is jobb hangzás érhető el. És amúgy stabilabb ha a szettet és a subot külön erősítő hajtja meg, szóval így is úgy is kellene még egy erősítő. Az aktív rendszer mindenképen jobb hidd el. Még a nagy JBL Tamás is azt mondta hogy jobb :D Ez csak akkor derül ki ha kipróbálod.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4937 Dátum: 2010.10.01 08:42:55 »

Tuti, hogy jó ötlet ez az aktív rendszer...? Dupla tápolás, plusz kábelezés, plusz RCA-k, beépítés stb. Ráadásul ugyanannyi pénzből sokkal jobb hangú rendszert lehet építeni passzívban. Sőt, én arra törekednék, hogy a fejen ne kelljen digitális időkorrekcióval mókolni. Ami Neked van, az érdekes módon iskoláktól, ízlésektől függetlenül elismerten jó készülék, de nem attól jó, hogy van benne időkorrekció és vágás, hanem attól, ahogyan lejátszik, ahogyan a zenét visszaadja. Gondolj csak bele, az igazán legendás készülékeken (régi Alpine-ok, Nakamicik) sincs digitális anyámkínja, sőt, sokuk még MP3-at sem olvas...
   Annyi pénzből, amit egy aktív rendszerre fordítasz, minőségibb passzív rendszert tudsz összehozni. Nem mondom, hogy rossz a GTO, sőt, ár-érték arányban jó. De némi ráfordítással nem ár-érték-arányban jó készüléket kapsz, hanem készüléket.

Az első szett mindenképpen cserés lesz, és az sajnos egy olyan tényező, amit akkor tudok megvenni, amikor találok olcsón. Ajtópanelt bármikor építtethetek-építhetek (mert megfordult ám a fejemben, hogy magam látok neki, "csupán csak" műgyantázni kellene megtanulni....  ::)

Az a helyzet hogy én sem hittem ebben az aktív rendszerben, egészen addig amíg meg nem hallottam. Az elsőszett sokat javult, ráadásul úgy formálom mind a 4 hangszórót ahogy nekem tetszik :yes: Igaz hogy az elsőszettet összehangolják, de így akkor is jobb hangzás érhető el. És amúgy stabilabb ha a szettet és a subot külön erősítő hajtja meg, szóval így is úgy is kellene még egy erősítő. Az aktív rendszer mindenképen jobb hidd el. Még a nagy JBL Tamás is azt mondta hogy jobb :D Ez csak akkor derül ki ha kipróbálod.

Mondom még egyszer: azonos komponensekből jobb aktív rendszert lehet építeni, mint passzívat. Azonos összegből pedig jó eséllyel jobb passzív rendszert, mert egyszerűen több pénz marad minőségibb komponensekre, jobb előkészítésre stb.

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4938 Dátum: 2010.10.01 09:58:23 »
Kábé 20 ronggyal került többe az aktív felállás annál, mintha maradtam volna a hagyományosabb rendszernél. Ennyiből jobb szett ill. jobb fejegység nem jött volna ki, a kábelezésben mint megváltásban nem hiszek, a beépítés így is rendben van, marad két komponens: erősítő, szub. Az erősítőt így is bagóért vettem, ha nem az ebayen szerzem be, ennyivel többe került volna. Egy jobb szubot lehet, hogy találhattam volna. Hozzáteszem, a fejen és a kábeleken (illetve a korábbi, az autóból már kiszerelt első szetten) kívül mindent használtan vettem, a fejet sem hivatalos helyről. Ugyanez a rendszer új árakon tuti, hogy nem fért volna bele.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4939 Dátum: 2010.10.01 10:22:23 »

Tuti, hogy jó ötlet ez az aktív rendszer...? Dupla tápolás, plusz kábelezés, plusz RCA-k, beépítés stb. Ráadásul ugyanannyi pénzből sokkal jobb hangú rendszert lehet építeni passzívban.

Gondolj csak bele, az igazán legendás készülékeken (régi Alpine-ok, Nakamicik) sincs digitális anyámkínja, sőt, sokuk még MP3-at sem olvas...
   Annyi pénzből, amit egy aktív rendszerre fordítasz, minőségibb passzív rendszert tudsz összehozni.

Jó ötlet, ha az embernek nincs végtelen sok ideje és egy komplett autóhifi beszerelő műhelye. Így ugyanis az alapvető dolgokat legalább kézben lehet tartani. A szettekhez adott gyári keresztváltók ugyanis univerzális jószágok, sosem optimálisak, igen messze vannak attól, amit  aktív módban el lehet érni. A passzív váltókba az igazán jó alaktrészek nagyok, drágák és sokba kerülnek, ráadásul egy szint után csak próba-szerencse alapon lehet hangolni őket. Tényleg megéri egy komplett Mundorf tekercs és konikészeletet berendelni ehhez?

Az első, komolyan vett Alpine-ok, a 7939. a 7944 mind-mind a hozzájuk tartozó, akkoriban igen komoly teljesítményt nyújtú DSP-kel váltak igazán naggyá. A Nakamichik jó része pedig igazi állatovosi ló. Otthon a laborasztalon, a garázsban OK, de rendszeres napi használatra  :nono:

Szóval ha nem egészen alapokról beszélünk, akkor egy aktív rendszer olcsóbb, mint egy jó passzív.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4940 Dátum: 2010.10.01 10:41:26 »
Sziasztok!

Felüláteresztő szűrőt akarok építeni az első komponens szetthez a gépben, ebben kérnék segítséget!

A cél az, hogy az első hangszórók csak a kb 60-70 Hz feletti tartományt kapják, mivel van mélyláda a vasban, ami ezt a tartományt prezentálja, nem akarom terhelni a mélyközepeket ezzel...  :innocent:

Meglestem pár kalkulátort keresztváltó témában, de ilyen keresztezési frekinél érdekes kondenzátor értékek jöttek ki - 3-400uF közöttiek.  :hmmmm:

Szóval kérnék ajánlót hogy honnan lehet ilyeneket beszerezni!  :helpsmilie:

Előre is köszi,

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4941 Dátum: 2010.10.01 10:58:13 »
Kábé 20 ronggyal került többe az aktív felállás annál, mintha maradtam volna a hagyományosabb rendszernél. Ennyiből jobb szett ill. jobb fejegység nem jött volna ki, a kábelezésben mint megváltásban nem hiszek, a beépítés így is rendben van, marad két komponens: erősítő, szub. Az erősítőt így is bagóért vettem, ha nem az ebayen szerzem be, ennyivel többe került volna. Egy jobb szubot lehet, hogy találhattam volna. Hozzáteszem, a fejen és a kábeleken (illetve a korábbi, az autóból már kiszerelt első szetten) kívül mindent használtan vettem, a fejet sem hivatalos helyről. Ugyanez a rendszer új árakon tuti, hogy nem fért volna bele.

Hát, ez az, amivel nem lehet versenyezni.... Nyilván új árban nézve mondtam azt, amit. Ha az ember hájend rendszert kap ajándékba (nyilván ez ritka eset, sarkított a példa), és 500 Ft-ért kell, hogy vegyen egy csomag kábelkötegelőt, az nem azt jelenti, hogy a rendszere 500 Ft-os.....  :D Ha Te bagóért vetted az erősítőid, az nem azt jelenti, hogy bagóért lehet megkapni (hanem hogy annyiért is lehet kapni), attól még megvan annak a rendes ára...
Megjegyzem, könnyű úgy a kábelezésben nemhinni, hogy az embernek Stingerek vannak bent....  :whistling: Vagy ha nem hiszel benne, ugorj be a Media Marktba, vegyél három pár Hama RCA-t, meg az autóhifi részlegről tekerj le a nagy dobról vagy tíz méter kéteres kábelt....  :devil:
 :D

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4942 Dátum: 2010.10.01 11:17:49 »
Jó ötlet, ha az embernek nincs végtelen sok ideje és egy komplett autóhifi beszerelő műhelye. Így ugyanis az alapvető dolgokat legalább kézben lehet tartani. A szettekhez adott gyári keresztváltók ugyanis univerzális jószágok, sosem optimálisak, igen messze vannak attól, amit  aktív módban el lehet érni. A passzív váltókba az igazán jó alaktrészek nagyok, drágák és sokba kerülnek, ráadásul egy szint után csak próba-szerencse alapon lehet hangolni őket. Tényleg megéri egy komplett Mundorf tekercs és konikészeletet berendelni ehhez?

Az első, komolyan vett Alpine-ok, a 7939. a 7944 mind-mind a hozzájuk tartozó, akkoriban igen komoly teljesítményt nyújtú DSP-kel váltak igazán naggyá. A Nakamichik jó része pedig igazi állatovosi ló. Otthon a laborasztalon, a garázsban OK, de rendszeres napi használatra  :nono:

Szóval ha nem egészen alapokról beszélünk, akkor egy aktív rendszer olcsóbb, mint egy jó passzív.

 :eek:
Eddig azt gondoltam, hogy az aktív rendszer a haladó kategória, nem a kezdő. Erre kiderül, hogy jobb, ha mindenki ezzel indul, hiszen ha nem, akkor kell csak igazán profinak lenni....

Nem tudok vitatkozni a tárgyi tudásoddal, amit respektálok, de szabadjon megjegyeznem, hogy nem egészen azonos nézőpontból látjuk a dolgokat. Autóhifiről van szó még mindig, ugye?
Hmmm autóhifi. Autó. Közlekedési eszköz. Nem stúdió, nem bemutatóterem, hanem jármű, amivel egyik pontból a másikba kell eljutni, ez az elsődleges célja. Persze van olyan jármű, ami múzeumban áll, de az most nem áll rajthoz, hiszen azt nem vágjuk tönkre még high enddel sem....

Szóval maradnak a közlekedési eszközök. Annyira kíváncsi lennék, miben tud egy DSP-s aktív rendszer nyújtani egy használati tárgyat használónak, miközben 130-cal megy autópályán, vagy kátyúkat kerülget Budapesten inkább kevesebb, mint több sikerrel....  :devil:

Elméletben igazad van, megfelelő tudás híján igazat kell hogy adjak, ami a passzív komponensek saját hangját, illetve a hangzásra gyakorolt hatását illeti. Ezzel vitatkozni nem tudok. De ha arra gondolok, hogy beülök a kocsiba a családommal, bepakoljuk a csomagtartóba a szub mellé az utazótáskákat, a passzív komponenseket illető kérdés, illetve az aktív kontra passzív rendszer kérdése akadémikussá válik. Nem tudom elképzelni, hogy egy jóval drágábban (és annyit azért fogadjunk el, hogy egy aktív rendszer ugyanazokkal a szintű komponensekkel jóval drágább, mint egy passzív) kiépített aktív rendszer a gyakorlati életben annyival többet tud nyújtani.

Vagy ha igen, hát leballagok a verdába, és a fejet megtanítom ugatni (kap egy fél liter benzint, gyufát és VUUU...)   :D Majd elballagok, és veszek egy Crown monoblokkot a P99 mellé marketing ide vagy oda....  :devil:

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4943 Dátum: 2010.10.01 11:34:16 »
...Nem tudom elképzelni, hogy egy jóval drágábban kiépített aktív rendszer a gyakorlati életben annyival többet tud nyújtani....

Dehogynem... Mennyivel drágább egy aktív rendszer? Ha magadnak építed, akkor egy második erősítő, plusz 1-2 méter kábel árával. Ha beszerelteted, akkor ezen felül munkadíjjal.

Mit tud ezért? 1. Rugalmasságot. Erre írta Ear, hogy a fontosabb dolgokat kézben tudod tartani: vágási frekvenciák, vágás meredeksége, egyes hangszórók hangereje. Passzív rendszernél az időket sem tudod megfelelően szabályozni. Ahonnan kiindultunk: Petyának aktív feje van, ezt a tudást a passzív keresztváltók beépítésével mind kiherélné a fejből. 2. Jobb dinamikát, tisztább hangzást. Nem kell túlmagyarázni, mit tesz egy olcsó passzív alkatrész, ha beépíted a lánc közepébe: előzékenyen magára vállalja a szűk keresztmetszet szerepét.  :devil: És ezek mind jól hallható, tényleg kézzel fogható dolgok, nem holmi placebo, mint autóban a sportlégszűrő és a virtuális lovak. Szerintem megéri a ráfordítás.

Az autó ráadásul olyan gázos, rugalmatlan, nehezen állítható közeg, hogy a DSP elég sok szívástól kíméli meg az embert. Lehet pozíciókat vadászni DSP nélkül, lehet hosszú idő alatt kikapcsolt procival is fázist találni, hallottam is olyan autót, ahol ez nagyjából összejött. Az is igaz, hogy a proci hangyányit belenyúl a hangba még az RSII-nél is. (DEX-P9-nél már egyáltalán nem. Mondjuk az annyiba is kerül...) Aki akarja, kikapcsolhatja. Nekem nagy segítség volt, az tuti.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4944 Dátum: 2010.10.01 12:07:32 »
Dehogynem... Mennyivel drágább egy aktív rendszer? Ha magadnak építed, akkor egy második erősítő, plusz 1-2 méter kábel árával. Ha beszerelteted, akkor ezen felül munkadíjjal.

Mit tud ezért? 1. Rugalmasságot. Erre írta Ear, hogy a fontosabb dolgokat kézben tudod tartani: vágási frekvenciák, vágás meredeksége, egyes hangszórók hangereje. Passzív rendszernél az időket sem tudod megfelelően szabályozni. Ahonnan kiindultunk: Petyának aktív feje van, ezt a tudást a passzív keresztváltók beépítésével mind kiherélné a fejből. 2. Jobb dinamikát, tisztább hangzást. Nem kell túlmagyarázni, mit tesz egy olcsó passzív alkatrész, ha beépíted a lánc közepébe: előzékenyen magára vállalja a szűk keresztmetszet szerepét.  :devil: És ezek mind jól hallható, tényleg kézzel fogható dolgok, nem holmi placebo, mint autóban a sportlégszűrő és a virtuális lovak. Szerintem megéri a ráfordítás.

Az autó ráadásul olyan gázos, rugalmatlan, nehezen állítható közeg, hogy a DSP elég sok szívástól kíméli meg az embert. Lehet pozíciókat vadászni DSP nélkül, lehet hosszú idő alatt kikapcsolt procival is fázist találni, hallottam is olyan autót, ahol ez nagyjából összejött. Az is igaz, hogy a proci hangyányit belenyúl a hangba még az RSII-nél is. (DEX-P9-nél már egyáltalán nem. Mondjuk az annyiba is kerül...) Aki akarja, kikapcsolhatja. Nekem nagy segítség volt, az tuti.

Dehát éppen ez az. Ha a második erősítő - ami kevésbé ideális esetben egy kétcsatornás, jobb esetben kifejezetten szuberősítő - árát hozzáteszed a négycsatornás, szettet hajtó árához, abból minimum egy szinttel komolyabb erősítőt lehet venni. Persze lehet, hogy mégiscsak rosszul gondolom, és - mondjuk nálam maradva - két GTO árából nem jön ki egy Power....  ::) Egyébként kijön, és még marad is. És nem lehet a kettőt egy lapon említeni, pedig nálam a Power messze nincs kiszolgálva és messze nem az alkalmas hangszórókat hajtja.

Hogy Petyánál maradjunk: figyelembe véve a fej tudását most épp az erősítő a szűk keresztmetszet....

Ja jut eszembe, a kábelek saját hangjában nem hiszel, a passzív keresztváltókéban pedig igen...?   :flowers:

Jól hallható, kézzelfogható dolgok. És otthon, a laborasztalon, vagy ott, ahol a helyük van, a forgalomban?

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4945 Dátum: 2010.10.01 12:09:24 »
Félreértés ne essék, nem akarom az aktív rendszerek létjogosultságát megkérdőjelezni, csak azt mondom, ne tűnjön már úgy, mintha a DSP-s fejeken - és az aktív rendszereken - innen nem lenne élet, és normális, hallgatható, élvezhető autóhifi...

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4946 Dátum: 2010.10.01 12:40:21 »
...Ha a második erősítő - ami kevésbé ideális esetben egy kétcsatornás, jobb esetben kifejezetten szuberősítő - árát hozzáteszed a négycsatornás, szettet hajtó árához, abból minimum egy szinttel komolyabb erősítőt lehet venni.

...és akkor lesz nagyobb erősítőd, viszont a hangszóróidat nem tudod kihajtani. (És különben se agyalj erősítőn, amíg nincs tisztes ajtód.  :winkiss: )

Ja jut eszembe, a kábelek saját hangjában nem hiszel, a passzív keresztváltókéban pedig igen...?   :flowers:

Nem pont ezt írtam... A kábelekről annyit írtam, hogy nem hiszek abban, hogy plusz 20 rongy elköltésével többet tudtam volna hozzátenni a rendszerekhez pusztán drágább kábelekkel annál, mint amennyit a plusz erősítő és az aktív hajtáspajtás hozott. Kapásból: egy milliós kábel sem tisztította volna jobban ki a hangzást, mint a keresztváltó eltávolítása - és akkor nem beszéltünk a pontosabb vágásokról, az időkorrekcióról.

Jól hallható, kézzelfogható dolgok. És otthon, a laborasztalon, vagy ott, ahol a helyük van, a forgalomban?

Nincs is laborom...

Menj át Petyához, vigyél 4*20 centi kábelt, alakítsátok vissza passzívra a rendszerét, majd vegyétek ki a toldást és a keresztváltókat, meg fogod hallani, mennyit jelent az egész.

...ne tűnjön már úgy, mintha a DSP-s fejeken - és az aktív rendszereken - innen nem lenne élet, és normális, hallgatható, élvezhető autóhifi...

Ilyet nem írt senki, csak azt, hogy az autó, mint nem ideális közeg, illetve az olcsó passzív keresztváltó hátrányos hatásait fájdalommentesebben, kevesebb szopással lehet részben kiküszöbölni aktív hajtással. Természetesen a proci sem csinál koncerttermet abból a pár légköbméterből.

Azért gondolj bele csak abba, hogy ha nem találsz fázist fázisfordítással sem, akkor hogyan, mivel tudsz 180 foknál kisebbet mozdítani a hangszóró fázisán. Tudtommal 1. fizikai áthelyezgetéssel (ami egy nappaliban a próbálgatás mellé csak egy mozdulat, az az autóban a hosszas kísérletezésen túl nem kevés építőmunka) 2. időkorrekcióval. Nem szükséges autóba DSP, nem ezt mondom. De ha már ott van a fejben (lásd Petya autója), akkor használja nyugodtan.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4947 Dátum: 2010.10.01 13:06:54 »
Ja jut eszembe, a kábelek saját hangjában nem hiszel, a passzív keresztváltókéban pedig igen...?   :flowers:

Nem pont ezt írtam... A kábelekről annyit írtam, hogy nem hiszek abban, hogy plusz 20 rongy elköltésével többet tudtam volna hozzátenni a rendszerekhez pusztán drágább kábelekkel annál, mint amennyit a plusz erősítő és az aktív hajtáspajtás hozott. Kapásból: egy milliós kábel sem tisztította volna jobban ki a hangzást, mint a keresztváltó eltávolítása - és akkor nem beszéltünk a pontosabb vágásokról, az időkorrekcióról.

Na ezzel egyet tudok érteni. Illetve elhiszem, ha mondod, figyelembe véve azt, hogy alapból nem piskóta kábeleid vannak.



 :eek: Nagyobb erősítőm? Hova már ennél nagyobb? Nem akarok és ennél nagyobb erősítőt, itt asszem megállok. Sokkal komolyabb igényeket is ki tud ez elégíteni, mint amire én vágyom, vagy amit megtehetek.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4948 Dátum: 2010.10.01 13:07:43 »
...te mijazhogy nem találok fázist fázisfordítással sem...?  :?:

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #4949 Dátum: 2010.10.01 13:27:52 »
Ezt csak laikusként tudnám elmondani, ezer éve nem tanulok fizikát, a hullámtanban amúgy sem voltam túl jó. Itt nagyjából össze van szedve:
http://subvoice.hu/hangdobozepites/elmelet/hangvalto1/

A lényeg, hogy a fázisfordítás csak 180 fokos korrekciót eredményez, ha ennél finomabbra lenne szükség, akkor további eszközök (...DSP...) után kell nézni.