Jó ötlet, ha az embernek nincs végtelen sok ideje és egy komplett autóhifi beszerelő műhelye. Így ugyanis az alapvető dolgokat legalább kézben lehet tartani. A szettekhez adott gyári keresztváltók ugyanis univerzális jószágok, sosem optimálisak, igen messze vannak attól, amit aktív módban el lehet érni. A passzív váltókba az igazán jó alaktrészek nagyok, drágák és sokba kerülnek, ráadásul egy szint után csak próba-szerencse alapon lehet hangolni őket. Tényleg megéri egy komplett Mundorf tekercs és konikészeletet berendelni ehhez?
Az első, komolyan vett Alpine-ok, a 7939. a 7944 mind-mind a hozzájuk tartozó, akkoriban igen komoly teljesítményt nyújtú DSP-kel váltak igazán naggyá. A Nakamichik jó része pedig igazi állatovosi ló. Otthon a laborasztalon, a garázsban OK, de rendszeres napi használatra
Szóval ha nem egészen alapokról beszélünk, akkor egy aktív rendszer olcsóbb, mint egy jó passzív.
Eddig azt gondoltam, hogy az aktív rendszer a haladó kategória, nem a kezdő. Erre kiderül, hogy jobb, ha mindenki ezzel indul, hiszen ha nem, akkor kell csak igazán profinak lenni....
Nem tudok vitatkozni a tárgyi tudásoddal, amit respektálok, de szabadjon megjegyeznem, hogy nem egészen azonos nézőpontból látjuk a dolgokat. Autóhifiről van szó még mindig, ugye?
Hmmm
autóhifi. Autó. Közlekedési eszköz. Nem stúdió, nem bemutatóterem, hanem jármű, amivel egyik pontból a másikba kell eljutni, ez az elsődleges célja. Persze van olyan jármű, ami múzeumban áll, de az most nem áll rajthoz, hiszen azt nem vágjuk tönkre még high enddel sem....
Szóval maradnak a közlekedési eszközök. Annyira kíváncsi lennék, miben tud egy DSP-s aktív rendszer nyújtani egy használati tárgyat használónak, miközben 130-cal megy autópályán, vagy kátyúkat kerülget Budapesten inkább kevesebb, mint több sikerrel....
Elméletben igazad van, megfelelő tudás híján igazat kell hogy adjak, ami a passzív komponensek saját hangját, illetve a hangzásra gyakorolt hatását illeti. Ezzel vitatkozni nem tudok. De ha arra gondolok, hogy beülök a kocsiba a családommal, bepakoljuk a csomagtartóba a szub mellé az utazótáskákat, a passzív komponenseket illető kérdés, illetve az aktív kontra passzív rendszer kérdése akadémikussá válik. Nem tudom elképzelni, hogy egy jóval drágábban (és annyit azért fogadjunk el, hogy egy aktív rendszer ugyanazokkal a szintű komponensekkel jóval drágább, mint egy passzív) kiépített aktív rendszer a
gyakorlati életben annyival többet tud nyújtani.
Vagy ha igen, hát leballagok a verdába, és a fejet megtanítom ugatni (kap egy fél liter benzint, gyufát és VUUU...)
Majd elballagok, és veszek egy Crown monoblokkot a P99 mellé marketing ide vagy oda....