Reggel összeraktuk a gépet, bekerült az Element szett, egyelőre gyári kábelekkel, keresztváltóval, fejről hajtva. Amíg meg nem jönnek a kábelek (RCA-k + a Stinger hangszóró-kábelek), addig már nem nyúlok a kocsihoz. Bejáratásra úgyis kell szánni némi időt, arra tökéletes lesz a mostani helyzet.
Azt már írtam tegnap, hogy magának a hangszigetelésnek milyen hatása van akkor is, ha a zenét még be sem kapcsolja az ember. Ma bekapcsoltam, és hallom a különbséget: nem rezonál az ajtó, sem a kárpit! Szuper. Mélyládára semmi szükség nem lesz, ez azonnal hallatszott: az Elementek a nulladik perctől energikusabbak, mint a gyári hangszórók. Még hallatszik, hogy nyers a hangjuk, nincs színpad, nincs tér, csak tisztaság, energia és sebesség. Idővel előjönnek majd a finomságok, legalábbis remélem. Egyelőre mindent alaphelyzetbe állítottam, kikapcsoltam a DSP-t, flat helyzetben az EQ, mindenféle megabass, loudness, izébizé kiiktatva, és így is ígéretes, amit hallok.
Csoda egy dolog ez az autóhifi. Azt hittem, hogy majd bedobok egy fejet meg egy pár hangszórót a kocsiba, és autókázom, ahogy eddig - francokat.
Már azon agyalok, hogyan fogom rávenni a cimborámat, hogy nyáron szedjük szét a verdát, és szigeteljük ki a tetőt és a tűzfalat is.
Tapasztaltabbakat, esetlegesen E12-ben jártasabbakat kérdezem: zenétől elvonatkoztatva, hol lehet a leghatásosabban javítani az autó zajkomfortját? Vagy inkább vegyek egy Avensist?