Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887351 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12030 Dátum: 2014.09.27 21:18:46 »
Én már találtam Valeo készletet 45 és 69e között!

Annyiból a kinyomócsapágy nem jön ki :flowers:

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12031 Dátum: 2014.09.27 21:19:07 »
Valeo nem rossz, nem ertem miert fikazod. Gyarilag luk volt a cimban majd valeo es most aisin kerult bele. 22 k volt cakil pakli a szett:) bardiban a kedvezmenyemmel
 szoval ezert az osszegert azert ne varj mar akkora minoseget. Teszi a dolgat es kesz.
De annak ellenere, h a kinyomocsapagy adta meg a avaleoban magat, nem neveznem szarnak semikepp.
Hisz egyik legnagyobb autipari beszallito.
Ha biztosra akarsz menni, olyat rendelsz ami gyarilag volt benne.
Konrád

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12032 Dátum: 2014.09.27 21:22:00 »
Semmiképp nem a legalja a Valeo, nem tudom honnan szedi. Épp tegnap dobtam be az egyéb autókba képeket, Clio 1.5dci-n cseréltem, 340e km-t bírt....

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12033 Dátum: 2014.09.27 21:23:58 »
Annyiból a kinyomócsapágy nem jön ki :flowers:

Hogy mi készült ki, azt nem tudom, csak az van, hogy a kupplung a legvégén "fog"...(szerintem csúszik.)
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12034 Dátum: 2014.09.27 21:27:36 »
Kuplungszettet kell cserélni, ez tartalmazza a tárcsát, szerkezetet, kinyomócsapágyat.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12035 Dátum: 2014.09.27 21:30:39 »
Semmiképp nem a legalja a Valeo, nem tudom honnan szedi. Épp tegnap dobtam be az egyéb autókba képeket, Clio 1.5dci-n cseréltem, 340e km-t bírt....
jó, persze, vállaható, de a LUK meg a Sachs jobb nála szerintem, vagy tévedek? Az AISIN sem a csúcs, de picivel talán jobb a valeo-nál.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12036 Dátum: 2014.09.27 21:34:00 »
Valeo nem rossz, nem ertem miert fikazod. Gyarilag luk volt a cimban majd valeo es most aisin kerult bele. 22 k volt cakil pakli a szett:) bardiban a kedvezmenyemmel
 szoval ezert az osszegert azert ne varj mar akkora minoseget. Teszi a dolgat es kesz.
De annak ellenere, h a kinyomocsapagy adta meg a avaleoban magat, nem neveznem szarnak semikepp.
Hisz egyik legnagyobb autipari beszallito.
Ha biztosra akarsz menni, olyat rendelsz ami gyarilag volt benne.
Nem te voltál, aki Valeo-t rakatott a kocsijába, majd 40ezer múlva megint kellett cserélnie? valaki itt írta nem tudom.... én azért választottam az AISIN-t a Valeo helyett, mert szinte egy árban vannak, az aisin japán, és a valeo-t nem dicsérte mindenki. Ettől függetlenül simán jó a valeo, és valóban sok mindent gyárt, pl. az indítókulcs is valeo a kocsimhoz... de az aisin meg komplett váltókat gyárt, több félét a toyota-nak is, pl. a világ első 8fokozatú autómatája is aisin a Lexus Ls-be ment pár éve..

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12037 Dátum: 2014.09.27 21:41:02 »
jó, persze, vállaható, de a LUK meg a Sachs jobb nála szerintem, vagy tévedek? Az AISIN sem a csúcs, de picivel talán jobb a valeo-nál.

Ezek mind gyári beszállítók, nem lősz mellé közülük egyikkel sem, a Luk és a Sachs viszont általában drágább, bár attól is függ hogy mihez kell.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12038 Dátum: 2014.09.27 21:41:27 »
ismertem már korábbról a műszaki vizsgán leeresztett kerekek történeteket, de egy 160ezret futott városban ütött-vert kulcsos futkosóautón elképzelhető hogy feladja a gátló..
tudom, nyilván cserélni kellett, csak már hallottam elég durva rémtörténeteket.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12039 Dátum: 2014.09.27 21:43:13 »
Ettől függetlenül simán jó a valeo, és valóban sok mindent gyárt, pl. az indítókulcs is valeo a kocsimhoz...
És még biztos csomó minden más is Valeo a kocsidba.
Szerintem egyébként európában a legnagyobb autógyár a Valeo. Szinte mindent gyárt, majd minden típushoz. Bármilyen autót össze lehetne legózni a kínálatukból.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12040 Dátum: 2014.09.28 08:56:51 »
Nem professzinális szemlélet, de:
Nem elég az elkopott tárcsát és szerkezetet cserélni, a hidraulikus kinyomócsapágy pedig marad?
A csapágy is csak 5 év/45e km-t bír?

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12041 Dátum: 2014.09.28 15:36:05 »
En kompletten csereltem, a kinyomocsapágy volt rossz, kerreget azt zavart.
De a gumikat is cseréltem, újakra pedig csak 3 éve voltak fenn, szóval én azért más kategória vagyok.

Épp fősuliban találkoztam egy audis managerrel és meglátta a corimat és jó érzés volt amikor dícsérte pedig neki 190 pacis A4e van és új szinte...
Mondta is, ha már ennyit költöttél rá nehogy eladd.

most meg együtt nyomjuk az ismkolapadot beiratkoztam MSC-re Logisztikai management szak szóval azt hiszem fórumon egyre ritkábban leszek fenn,, kezdődik a tanulás:)
Konrád

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12042 Dátum: 2014.09.28 20:57:40 »
Nem professzinális szemlélet, de:
Nem elég az elkopott tárcsát és szerkezetet cserélni, a hidraulikus kinyomócsapágy pedig marad?
A csapágy is csak 5 év/45e km-t bír?
Szerintem sokkal inkább arról van szó, hogy ha már szétszedik akkor érdemes mindent cserélni, mert ha tönkremegy a csapágy is, akkor sokkal többe kerül újra szétbombázni az egészet.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12043 Dátum: 2014.09.28 22:23:14 »

Szerintem sokkal inkább arról van szó, hogy ha már szétszedik akkor érdemes mindent cserélni, mert ha tönkremegy a csapágy is, akkor sokkal többe kerül újra szétbombázni az egészet.
Vagyis, gyakorlatilag egy új szettet kétszeres munkadíjért csináltat meg az illető.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12044 Dátum: 2014.09.29 20:52:25 »
Mérlegelni kell, hogy mennyibe fáj a váltó le fel szerelés annál a típusnál, és összevetni az új csapágy árával. Lehet, érdemes vállalni ennyi kockázatot, mert kihúz még egy szettet. Azt is lehet: berendelni az alkatrészt, hogy ott legyen 2 órán belül, ha kell és bontás után szakember eldönti, indokolt-e a régi cseréje.