Na megoldottam tegnap végül nagy-nehezen.
Elsőként érdeklődtem márkaszervízben, hogy melyik mennyi. Mondták, hogy a mechanika 44 + ÁFA, de ez nem tartalmazza a kis kart az utolsó gömbcsuklóval, ami a motorra megy rá. Természetesen ezt a motorral együtt bármikor meg lehet venni további 75 ezer + ÁFA áron...
Mondtam nekik, hogy még megnézem a pénztárcámat, vane benne 150.000.- Ft, vagy el kell ugranom egy automatához...
Szóval egy húsz éves használt Civic árát inkább nem toltam volna bele a projektbe. Maradt a bontó. Igen ám, csakhogy a rudazatok az enyémmel azonos korúak és állapotúak.... Meg kéne próbálni japánra átépíteni. A bontós szerint
elméletileg át lehet építeni. Ebből arra következtettem, hogy még ő sem látott ilyet élőben... No nem attól féltem, hogy totál más rendszer, csak attól, hogy van benne egy kicsi apró csavar, olyasmi, mint például a lámpamotoroknál, hogy egymáshoz képest fordítva működik a Valeo és a Denso...
A helyzetet tovább bonyolította, hogy aznap délután háromra cirkusz volt, másnap pedig utazás, tehát mindenképpen kész kellett hogy legyen. Eleve szerszámokkal felszerelkezve mentem a bontóba... Volt egy darab japán, egy darab angol rudazatuk, meg volt japán motorjuk is. Ja, abban egyeztem meg a bontóssal, hogy ha jó a kocsiba a japán cucc, akkor az angol motort ott hagyom. Így 15.000.-et mondtak rá, motorral huszat.
Na kezembe nyomják a motort. Kicsit elkeseredek, látom, hogy van rajta egy külön testvezeték, ez nem volt az enyémen. Kiderült, hogy az egy Starlet motorja..... Huhh, ezt megúsztam. Kaptam egy másik motort, ez kinézetre is ismerős volt. Igen ám, de ezen meg nem volt kis kar a dióval.... Anélkül meg akár hagyhatok is mindent a régiben.... Nézem-forgatom a Stalet motorját. Kezembe veszek egy szétkopott diós tengelyt.... Jé, mintha ez azonos lenne méretre.... Meg illik is a Cori japó rudazatába.... Tegyünk egy próbát no.
A gumiharangok alatt még a gyári zsírzás volt, a perselyek-diók sérülésmentesek. Öröm-boldogság.... lenne, de igen ám, nem mozdul az egyik forgatótengely az alu ötvényben. Anyád....
Itt állok a cuccal, még azt se tudom, hogy jó-e a kocsiba, de ha jó, akkor jó lenne, erre össze van rohadva az egyik kartengely. És nem tudom hogy csinálták a kisjapánok, de ez nem zégergyűrűs, nem bontható.... még csak szét se tudom szedni, hogy kitakarítsam.... Most milegyen.... Elkeseredésemben, elkezdtem kapaláccsal ütögetni, na nagy nehezen elkezdett megmozdulni. További kb. 20 perc járatás után (zsírozni nem lehetett) úgy ítéltem meg, hogy nem terheli már túl a motort. Persze próbáltam zsírozni, valami át is mehetett, mert picit még könnyebb lett. Beépíthetőnek ítéltetett. Persze előtte mindent újra zsíroztam.
Aztán a motoron is meg kellett találni a ricnis tengelyen a holtponti helyzetet, és már el is kezdhettem kiszerelni a sajátomat, és kipróbálni a másikat. Persze az enyém sem adta könnyen magát, a karok tövén a csavarokat kocogtatni kellett vagy tíz percig, mire megadták magukat. Aztán kiszereltem végre. Be a japán, összerak, próba.
Hát rohaggyonmeg nem fordítva működtek a lapátok...? Amikor az egyik felfelé indult el, a másik lefelé.... Mondom ilyen nincs.... Az egyik kar megakadt a motorháztető peremében. Basszus mondom kikapcsolkikapcsolkikapcsol, mert a motornak végálláskapcsólója van, amíg oda nem tér vissza, addig jár(ni akarna, ha tudnak mozdulni). MH-tető nyit, azaz csak nyitna, hiszen a lapátkartól nem nyílik....
Végül engedett annyit minden, hogy annyira ki tudtam nyitni, hogy lehúzzam a motorról a csatit, nehogy leégjen. Jól sejtettem, kiszerelve amikor áramot kapott, megtette a kis körét, pedig még csak gyújtás sem volt rajta.....
Nézem a fordított mozgást, kesergek, erre jön a bontós, ránéz, mondom neki, hogy mi van, erre csak annyit mond, hogy ja, azt könnyű kijavítani.... Ez szöget ütött a fejembe, hogy lehet, hogy csak tekergetni kell az állásukon egy kicsit...? No mindegy egy szó mint száz némi helyzetállítást követően már szinkronban mentek.
Eddig úgy tűnik, minden oké.
A bontósnak leadtam a komplett régi szerkezetet. Végül 13.000.- Ft-ot kellett fizetnem.
Ja bontós. Nem tudom, valaki felfigyelt-e rá, de én mindezt úgy csináltam, hogy a bontó előtt, anélkül, hogy a bontósnak kifizettem volna a cuccot. Mondtam, hogy megnézném, jó-e bele, ő meg bólintott, hogy jóvan. Nem járt a nyakamra, nem cseszegetett, nem nézegette, hogy elteszek-e egy 13-as csavart vajon közben.... Hagyta, hadd dolgozzak a problémán, pedig nem tudhatta, hogy megveszem-e végül...
Egyszóval ha valakinek jó bontós kell, rugalmas hozzáállással, akkor
Kerepes bontó. Nagyon jóleső volt, hogy a nyomorom közepette nem piszkálnak, hogy ez meg az. És a végén még engedett is az árból. Nem mondta miért, lehet, hogy meglátta bennem a rokon lelket, mikor előbújtam a motortérből vigyorogva nyakig sz.rosan....
De nagy pirospont nekik, és ha engem kéredztek, én mindenképpen ajánlom őket.