Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902010 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11250 Dátum: 2013.12.03 21:26:55 »
Ja hogy ezek sajátok voltak ? Azt hittem szervizes ügyfeleké :)

Szervizben is elég sok vízpumpát cserélek, szerintem nincs elég kenés a fagyállókban mostanság...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11251 Dátum: 2013.12.03 21:54:58 »
A tömszelence szokott tönkremenni bennük, nem szereti ahogy a szíj feszíti a tengelyt. A Priusban nekem már kettőt kellett cserélni.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11252 Dátum: 2013.12.04 11:22:11 »
Megerősítem Yautja által írtakat, enyém is kb 100000km-nél hullott szét, átkos dolog, mert csak lassan folyik, és olyan mint a vízkő, rárakódik...
A következő szíjcserénél fogom is cserélni újra, mert most már 165 ezernél járok. kb 15e múlva, görgőkkel,szíjjal de akkor már a termosztátot is cserélem preventív szándékkal....
Konrád

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11253 Dátum: 2013.12.04 11:46:10 »
Megerősítem Yautja által írtakat, enyém is kb 100000km-nél hullott szét, átkos dolog, mert csak lassan folyik, és olyan mint a vízkő, rárakódik...
A következő szíjcserénél fogom is cserélni újra, mert most már 165 ezernél járok. kb 15e múlva, görgőkkel,szíjjal de akkor már a termosztátot is cserélem preventív szándékkal....

 :hmmmm: Na akkor majd ránézek az enyémre is. Én most 113e-nél járok.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11254 Dátum: 2013.12.04 13:28:11 »
Szervizben is elég sok vízpumpát cserélek, szerintem nincs elég kenés a fagyállókban mostanság...
Azt lehet tudni pontosan, hogy az általad cserélt vízpumpás autókban pontosan milyen fagyálló volt? Gondolom, költői csak a kérdésem, de arra lennék kíváncsi, hogy:
1. cseréltek benne, de a lehető legolcsóbbat rakták bele és ezért ment tönkre, vagy
2. nem cseréltek benne és még 8-10 évesen is agyári fagyálló van benne, vagy
3. cseréltek benne megfelelő időközönként, a gyárival egyenértékű (pl. Eneos) lötty ment bele, csak valamiért a jobb márkák sem olyan kenő képességűek már, mint, amilyennek lenniük kéne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11255 Dátum: 2013.12.04 14:18:12 »
Ez engem is érdekelne!
Vízpumpát kellett cserélni pár hete, de bekeverőset tettem bele, mert Eneos drága elfolyatni, ha elrontok valamit.
Jó, nem a legolcsóbb volt, 5 évig bírja a címkéje szerint...Szakálmetálnál valami Yeti (?).

Legfeljebb cserélek megint  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 14:21:02 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11256 Dátum: 2013.12.04 15:16:00 »
Már legalább 2-en várjuk a választ!

Y.          A.              U.           TJA! Y.          A.              U.           TJA! Y.          A.              U.           TJA! Y.          A.              U.           TJA! Y.          A.              U.           TJA! :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11257 Dátum: 2013.12.04 15:39:33 »
Azt lehet tudni pontosan, hogy az általad cserélt vízpumpás autókban pontosan milyen fagyálló volt? Gondolom, költői csak a kérdésem, de arra lennék kíváncsi, hogy:
1. cseréltek benne, de a lehető legolcsóbbat rakták bele és ezért ment tönkre, vagy
2. nem cseréltek benne és még 8-10 évesen is agyári fagyálló van benne, vagy
3. cseréltek benne megfelelő időközönként, a gyárival egyenértékű (pl. Eneos) lötty ment bele, csak valamiért a jobb márkák sem olyan kenő képességűek már, mint, amilyennek lenniük kéne.

Esetleg még a szíjcserével is összefügghet  :hmmmm:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11258 Dátum: 2013.12.04 17:35:06 »
Szisztok! Az én E12-em motorhàztetöjének belsö részén van egy cimke, ami szerint a hütöfolyadékot 160.000 km utàn kell cserélni... Nàlatok nem ezt irja? Vagy azért mégis illik kicserélni hamarabb is?

Nàlam rozsaszinü folyadék van benne, gondolom még a gyàri (most van 92.500 km közelében). Vagy màsfél éve volt utoljàra Toyotànàl egy olajcserén meg àtnézésen, és mintha ök töltöttek volna rà akkor egy keveset (nekem nem is szoltak rola), de cseréröl szo sem volt...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11259 Dátum: 2013.12.04 17:42:06 »
Én is több benzines E12-n cseréltem már vízpumpát, 45e és 120e km-t futott autókon is valamint Auris 2.0 dízelen  57e km-nél.  Ócska a "gyári" Aisin vízpumpa...ennyi...


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11260 Dátum: 2013.12.04 19:03:58 »
Én is több benzines E12-n cseréltem már vízpumpát, 45e és 120e km-t futott autókon is valamint Auris 2.0 dízelen  57e km-nél.  Ócska a "gyári" Aisin vízpumpa...ennyi...

Évjárat halmozódás sincs ? :)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11261 Dátum: 2013.12.04 19:20:13 »
Szisztok! Az én E12-em motorhàztetöjének belsö részén van egy cimke, ami szerint a hütöfolyadékot 160.000 km utàn kell cserélni... Nàlatok nem ezt irja? Vagy azért mégis illik kicserélni hamarabb is?

Nàlam rozsaszinü folyadék van benne, gondolom még a gyàri (most van 92.500 km közelében). Vagy màsfél éve volt utoljàra Toyotànàl egy olajcserén meg àtnézésen, és mintha ök töltöttek volna rà akkor egy keveset (nekem nem is szoltak rola), de cseréröl szo sem volt...
Toyota Super Long Life Coolant van benne, röviden SLLC. 92ezerrel messzi vagy a 160tól... 2004től mindegyikben ez van gyárilag. Nem emlékszem, hogy év van e oda írva, vagy csak km.......... de ha jól rémlik, csak a km.
Én mondjuk nem vagyok normális, mert korábban kicseréltem, de ezt ne vedd alapul.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11262 Dátum: 2013.12.04 19:24:03 »
Gyerekek, nem bonyolult dolog...
Ha csereled a szijat, az uj szij jobban feszit, emiatt csere a vizpumpa is, mivel a beigazodott csapagyat, szelencet elhuzza, uez a helyzet, ha a gorgoket, patront csereled.
Hogy mi hogyan ken, az mas kerdes, illetve fontos a tisztasag a vizkorben.
Ergo milyen tisztasagot irtak elo a motorgyarban, mert ha megmunkalaskor sorja volt stb az ontvenyben, az csinalja ki, illetve a huto tombositesekor mennyi szennyezodes volt benne.
Rendszerben gondolkodjatok:)
Maga a vizpumpa nem egy bonyolult szerkezet, ontveny, gorgo, tengely, tomitesek, rozsdamentes kerek.
Itt a lapatkikepzes fugg, mivel nem minden utangyartottnak uolyan a vizhozama.
Pl a gorgon csillapitas sincs.
Pl en sil olcso kategoriasat raktam be 10ezer volt, eddig teszi a dolgat, vizhofok normalis, hutobol meg bardisat rakatm bele.
Konrád

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11263 Dátum: 2013.12.04 19:34:30 »
Illetve meg egy dolog a mostani hutok altalaban csak lemez fem hutok horganyozva pl c5, nem hiszem h a belseje rez cso lenne, vagyis a hutofolyadeknak itt van szerepe ne lepjen reakcioba a femmel.
 Illetve az ionok miatt ha jol emlekszem anno kemiabol alu es vas es sav ***a galvanelemt csinalsz.
Ergo amikor elsavasodik a fagyallod phja eltoldik kesz a galvanelm es ugye elkezdenek az ionok vandorolni.
A cserevel ezt kuszobolod ki szerintem... :whistling: Maknics Gyuszi bacsi valamit tanitott anno
Konrád

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11264 Dátum: 2013.12.04 19:58:03 »
A vizpumpàt ugye akkor kell cserélni, ha folyik, ereszt, vagy ha csùnyàn szol? Vagy màs esetben is ajànlott?

A szerelöm egyszer àtforgatta a vizpumpàt és nem pörög (ùgy, mint példàul a vezetögörgö), hanem inkàbb "àtbukdàcsol" a különbözö poziciokba ha kézzel tekeri az ember. Rendben van ez igy?

Azért kérdezem, mert a màrkaszervizben valamilyen okbol a vizpumpàt akartak cserélni annak a zajnak a kiküszöbölésére, amit végül is a vezetögörgö okozott...

Tehàt lehet a vizpumpàt se àrtana kicserélnem, mert ùgy làtom, hogy végül is nem egy nagy tétel maga az alkatrész (lehet a Toyotànàl is valami gyanùs lehetett nekik...).
 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos