Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887059 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9825 Dátum: 2013.03.06 16:02:53 »
működik tutié is 1ZZE szívósoros, illetve Celica leömlős:)
Bár azt nem tudom a te esetedben dobna-e hibakódot.
Konrád

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9826 Dátum: 2013.03.06 23:32:37 »
EGR és OCV tisztítás...

EGR ? Benzinesnél ?
Látom értesz hozzá....

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9827 Dátum: 2013.03.07 06:52:08 »
pcv & ocv? hm?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9828 Dátum: 2013.03.07 08:28:13 »
EGR ? Benzinesnél ?
Látom értesz hozzá....
Lehet, hogy jobban ért hozzá, mint Te, vagy én, vagy sokan mások a fórumon... Elírta, most MI LESZ?  :1eye:  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9829 Dátum: 2013.03.07 08:56:44 »
EGR ? Benzinesnél ?
Látom értesz hozzá....
A Jazz forumot olvasva gyakori mutatvány a tisztítása. :yes:

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9830 Dátum: 2013.03.07 14:22:28 »
pcv & ocv? hm?
pcv = kartergáz visszavezető szelep ami a kartargázt vezeti vissza a szívócsőbe(szellőzteti)
             ocv=ez egy olajáramlás kapcsoló ami a vvti rendszer működteti az ecu küld jelet neki hogy mikor nyissa a az olajcsatornát ezáltal működésbe hozva a vvti-t :)

saját szavakkal leírva :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9831 Dátum: 2013.03.07 14:31:14 »
pcv = kartergáz visszavezető szelep ami a kartargázt vezeti vissza a szívócsőbe(szellőzteti)
             ocv=ez egy olajáramlás kapcsoló ami a vvti rendszer működteti az ecu küld jelet neki hogy mikor nyissa a az olajcsatornát ezáltal működésbe hozva a vvti-t :)

saját szavakkal leírva :)
:clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9832 Dátum: 2013.03.07 16:55:05 »
Igen elírtam...PCV-t akartam..de ránéznék, hogy VSV nyit-e és a vákumcsővei rendben vannak-e...
Alapjárat nem ingadozik?
De egy kis olvasmány az EGR-ről, az nem dízel kiváltság...pl. opel benzines saját benzines motorjaiban az összesben van...

http://members.chello.hu/halis/Almenuk/egrszelep.html

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220418-kipufogogaz-rendszer-tomitesei/185309-egr-szelep-tomites-opel-benzines

for wikipédia:
AZ EGR szelep működési elve

Az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócső és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét. Amikor a kipufogógáz egyes összetevőit visszavezetjük a friss, beszívott levegőhöz, az égési hőmérséklet csökken az égéstérben (benzinmotoroknál ≈650 C°-ra, dízelmotoroknál ≈450 C°-ra). Az alacsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogénoxidok kialakulását. EGR rendszer használatával a csökkent NOx emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelőanyag fogyasztás is, dízelmotoroknál pedig mérséklődik a zajszint.

De abban igazad van a 1.4 vvt-i-ben nem így van megoldva...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9833 Dátum: 2013.03.07 18:21:25 »
alapjárat full üzemmelegen ingadozik... vsv sztem működik rendesen mivel kattog ami normális :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9834 Dátum: 2013.03.07 18:23:28 »
Lehet, hogy jobban ért hozzá, mint Te, vagy én, vagy sokan mások a fórumon... Elírta, most MI LESZ?  :1eye:  :szemez:

Semmi gond, felejtsük el, SEMMI SE LESZ. :)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9835 Dátum: 2013.03.07 18:45:07 »
alapjárat full üzemmelegen ingadozik... vsv sztem működik rendesen mivel kattog ami normális :)

Akkor is nézzétek át a vákumcsőveket, ill. az ISC és a pillangószelepház tisztítás se árt.
De okozhatja, nem megfelelő üzemi hőmérsékletű motor is...(termosztát).
És az AC pumpa kezdeti halódása vagy ECU hiba is, de ezek nem jellemzőek a corollákra...

De elsőnek próbáld meg az mol 99-esét és kiégetni az egész rendszert...mert eltömődött katalizátor is csodákat művel :(


------------------------------------------------------------------

A többieknek, mielőtt az írják, hogy nem értek az autóvillmassághoz...én ebből élek, márkafüggetlen szervizben dolgozom, ami egyben szgk, tgk, és busz vizsgaállomás is, meg még jönnek a traktorok is :D

Ma egy Q7-es Audi-t keltettem életre...

Nem kötekedni akarok, hanem segíteni másoknak  :flowers:...de sokszor nincs más út, mint a szerelőre bízni a hiba feltárását...de sokszor a szerelő is segítséget kér, mert annyira el szaladt technika, hogy olyan villamosságis nem létezik, aki mindenhez ért, vagy néha nem kér segítséget telefonon, vagy googlizik  ::)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9836 Dátum: 2013.03.07 19:41:46 »
termosztát (1hetes kb gyári toyota) alapjárati motor fémtisztára pucolva összes tömítés gyárira cserélve :) az isc az nem tudom mi az isc nem a gázállásszenzor? mert ha az én eddig azt csak tps-nek hallottam :) jah és apillangószelep is full fémtiszta és fel lett polírozva ékszerpolírral a pillangóház ;) viszatérve a szerelőkhöz voltam márkaszervízben is gyári toyota obd teszteren teszteltük kilómétereken át de semmi... (Bosch ecu szerintem nagyon buta...)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 19:53:27 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9837 Dátum: 2013.03.07 21:21:20 »
EGR ? Benzinesnél ?
Látom értesz hozzá....
biztos jobban,mint te!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9838 Dátum: 2013.03.07 21:22:14 »
pcv = kartergáz visszavezető szelep ami a kartargázt vezeti vissza a szívócsőbe(szellőzteti)
             ocv=ez egy olajáramlás kapcsoló ami a vvti rendszer működteti az ecu küld jelet neki hogy mikor nyissa a az olajcsatornát ezáltal működésbe hozva a vvti-t :)

saját szavakkal leírva :)
tudom,h melyik mit jelent,csak irtam,h azokat kéne megpiszkálni,ha vmi nem jó.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9839 Dátum: 2013.03.07 21:30:50 »
termosztát (1hetes kb gyári toyota) alapjárati motor fémtisztára pucolva összes tömítés gyárira cserélve :) az isc az nem tudom mi az isc nem a gázállásszenzor? mert ha az én eddig azt csak tps-nek hallottam :) jah és apillangószelep is full fémtiszta és fel lett polírozva ékszerpolírral a pillangóház ;) viszatérve a szerelőkhöz voltam márkaszervízben is gyári toyota obd teszteren teszteltük kilómétereken át de semmi... (Bosch ecu szerintem nagyon buta...)

ISC az alapjárati motor neve.
Még a pillangószelep állás érzékelő kopására tudok gondolni...
De még a katalizátor vagy kipufogó dobra gondolok.
Valami mechanikus gond lehet, vagy kopás (pl a potméternél)
Máskülönben égne a sárga motorlámpa...

Fiúk, köszönöm, hogy megvédtek, de béke van  :flowers:
Én se tudhatok mindent és tévedhetek...
totya11 fórumtárs is tévedett, de abban nem, hogy toyota másképp oldotta meg a káros anyag kibocsátás  mérséklését (környezetvédelmi besorolás)
Ha a TS motorja nem lenne euro3-as, olcsóbb lenne behozni és tovább gyártották volna...de akkor ismertebb lenne...így meg tök jó alázó autó  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 21:36:53 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.