Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887422 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8610 Dátum: 2012.07.01 17:48:27 »
kicsi8304!

Utánakérdeztem neked, ezt az ötletet adták:

Szia!

 

Nem Toyota, de hátha...

Néhány alkalommal javítottam Reno, Volvo variaszelepes motort, állítókerék, meg vezérlőszelep gondokkal küzdöttek,

Ezek a motorok szijjasak, mégis inditáskor ilyen kerregést produkáltak. (a Volvó alapjáraton is )

Minden  esetben a VVT olajellátása volt a gond. Vagy a vezérlőszelep kokszosodott (olajcsere elhanyagolása) vagy az állítókerék átengedte az olajat.

Természetesen ettől még bőven lehet lácfeszítő probléma.


Mindenképpen ird meg a megoldást, ha megvan a hiba oka!
Most bogarat ültettél a fülembe ezzel az OCV szeleppel!
De elolvasva ezt : http://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/5.16.pdf
én úgy gondolom indításkor nem játszik az OCV.
Főleg ebből gondolom :
"A motorindítást követően a felépülő kenőolajnyomás képes a rögzítőcsapot oldani. Ezzel lehetőséget
teremt arra, hogy ha az ECU úgy ítéli meg, az OCV megfelelő vezérlésével állíthasson a szelepvezérlésen."
Vélemény?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8611 Dátum: 2012.07.01 18:06:23 »
Viszont szemben állva a hengerfej bal oldalán van egy csavar alatt egy szűrője az OCV-nek. Arra azért még nézz rá.
Xanyi

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8612 Dátum: 2012.07.01 19:43:55 »
Tudtommal csak a belsőn van, hogy ne legyen olyan egyszerű, de nem vennék mérget rá.
 :wacko:
Külső belsőn, ez tuti.
Legalábbis ezen, gondolom a gyári betét.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8613 Dátum: 2012.07.01 19:56:57 »
Viszont szemben állva a hengerfej bal oldalán van egy csavar alatt egy szűrője az OCV-nek. Arra azért még nézz rá.
Kivettem,meg magát az OCV-t is.
Mechanikusan nincs baja az OCV-nek,nincs beragadva,könnyen mozog.A szűrő is tiszta volt.
Mindenesetre elmostam tiszta benzinben mindkettőt,és a szűrőt kompresszorral is átfújattam.
Próbáltam beindítani úgy hogy nem adtam rá az OCV vezérlést,ekkor is kerrent.
Szerintem szimplán csak annyi lesz hogy a lánc nem feszül fel egyből.:(

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8614 Dátum: 2012.07.02 07:30:01 »
Külső belsőn, ez tuti.
Legalábbis ezen, gondolom a gyári betét.
Gyári betétnek van valami szine? ( mármint a fémnek) ez kékes .

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8615 Dátum: 2012.07.02 08:23:41 »
Kék szokott lenni a gyári...de tudtommal csak egy-egy fül van egy oldalon, ami a kopást jelzi...a dugattyú oldalt.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

banevi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8616 Dátum: 2012.07.02 08:40:58 »
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki mankókerék ügyben? Gázos a '99 corollám és mivel pótkeréktartályos, ezért nincs pótkerekem :no:........tudok valahonnan szerezni mankókereket? Hogyan állapíthatom meg, hogy melyik lehet jó hozzá?

Köszi

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8617 Dátum: 2012.07.02 20:07:03 »
Kék szokott lenni a gyári...de tudtommal csak egy-egy fül van egy oldalon, ami a kopást jelzi...a dugattyú oldalt.
Igen ez is kék, lehet azért van két fül egy oldalon, mert a másikon egy sincs, valaki így rakta bele.
Én is csodálkoztam.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8618 Dátum: 2012.07.02 20:43:16 »
Igen ez is kék, lehet azért van két fül egy oldalon, mert a másikon egy sincs, valaki így rakta bele.
Én is csodálkoztam.
Betétpáronként egy kopásérzékelő van, az is a belső oldalon

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8619 Dátum: 2012.07.03 12:17:34 »
Sziasztok!

Nektek a motorindítás után mennyi ideig világít még az olajnyomás lámpa a műszerfalon?
1.4 VVT-i Corolla
Nekem 3 másodpercig!

Köszi!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8620 Dátum: 2012.07.03 13:16:56 »
Nekem már akkor elalszik,amikor elforditom a kulcsot és indítok.
Seatom volt olyan,h már beindult a moci,de még világitott a piros olajoscsodalámpa!;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8621 Dátum: 2012.07.03 13:28:13 »
Sziasztok!

Nektek a motorindítás után mennyi ideig világít még az olajnyomás lámpa a műszerfalon?
1.4 VVT-i Corolla
Nekem 3 másodpercig!

Köszi!
Szia.
Kb. 1-2 másodperc.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8622 Dátum: 2012.07.03 18:22:21 »
Nekem már akkor elalszik,amikor elforditom a kulcsot és indítok.

Nekem is így van, még be sem röffen a motor, de már kialszik a visszajelző... :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8623 Dátum: 2012.07.03 18:27:30 »
:-):-)
Mert az öninditó elszivja az áramot az egész istennyiláról is:-)
Amugy tényleg 1ből elalszik az olajnyomáslámpám.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8624 Dátum: 2012.07.03 20:15:15 »
:-):-)
Mert az öninditó elszivja az áramot az egész istennyiláról is:-)
Amugy tényleg 1ből elalszik az olajnyomáslámpám.

Sztem ez akkufüggő is  :hug: Milyen gyorsan tekeri az indítómotort. Amúgy nálam kell kb 1 s, de majd megfigyelem. Az biztos, hogy indítózásra nem alszik ki(5W30 sustina van benne japanparts szűrővel). vagyis, míg nem indul. Nyilván nem másodpercekig kell tekernie.