Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902112 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8250 Dátum: 2012.05.27 19:58:58 »
No de 10W40-es olajjal mire számítasz? Sürü mint az állat. Páromék Yarisába szintén az van, abba is zakatol a lánc hidegindításkor. Nekem a 0W30-al az ugyanolyan Yarisom nem csinálja, ill. alig észrevehetően egy pillanatra. Sürü olaj és gagyi szürü miatt simán csinálhatja.
Ez nem más, mint hogy későn épül fel az olajnyomás!
Volt ezt megelőzően egy E11-esem ugyanezzel a motorral.Abba is mindig 10W40 ment,sosem csinálta.
Nem tom nehéz elhinni,hogy ennyi a különbség a 2 olaj között.
De lecserélem majd és meglátjuk!És ez a zakatolás amit említesz az ugyanilyen mint nálam a videón?

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8251 Dátum: 2012.05.27 22:18:20 »
No de 10W40-es olajjal mire számítasz? Sürü mint az állat. Páromék Yarisába szintén az van, abba is zakatol a lánc hidegindításkor. Nekem a 0W30-al az ugyanolyan Yarisom nem csinálja, ill. alig észrevehetően egy pillanatra. Sürü olaj és gagyi szürü miatt simán csinálhatja.
Ez nem más, mint hogy későn épül fel az olajnyomás!
Milyen olaj a jó akkor az 1.4 VVT-i-be ??Eneos 5W30as az jó?

Balázs

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8252 Dátum: 2012.05.28 00:33:11 »
Milyen olaj a jó akkor az 1.4 VVT-i-be ??Eneos 5W30as az jó?

Balázs

Írtam: Az LM 5W30 Toptec 4200 és 4300. Utóbbi kifejezetten híg, fogyasztáscsökkentő., Elöbbi sürübb, ha sok benne a km, inkább azt.
De akár jó az Eneos is, bár nekem kétségeim vannak az Eneossal kapcsolatban.

A zakatolás nem pont olyan, de szerintem itt a lényeg az, hogy addig a pillanatig valami nem kap olajat!
Xanyi

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8253 Dátum: 2012.05.28 16:17:31 »
Írtam: Az LM 5W30 Toptec 4200 és 4300. Utóbbi kifejezetten híg, fogyasztáscsökkentő., Elöbbi sürübb, ha sok benne a km, inkább azt.
De akár jó az Eneos is, bár nekem kétségeim vannak az Eneossal kapcsolatban.

A zakatolás nem pont olyan, de szerintem itt a lényeg az, hogy addig a pillanatig valami nem kap olajat!
Köszi!Már meg is rendeltem a 4300ast!
Ugyanott Champion olajszűrőt,remélem akkor ez megoldja a problémát!
Köszi!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8254 Dátum: 2012.05.28 17:30:58 »
Köszi!Már meg is rendeltem a 4300ast!
Ugyanott Champion olajszűrőt,remélem akkor ez megoldja a problémát!
Köszi!

Mondjuk ahhoz képest, hogy írtam gyárit vegyél nem rossz  :D
Xanyi

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8255 Dátum: 2012.05.28 18:19:49 »
Mondjuk ahhoz képest, hogy írtam gyárit vegyél nem rossz  :D
Azt ne mond hogy az olajszűrőn múlik?Akkor tökön rúgom magam.:D

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8256 Dátum: 2012.05.28 18:46:55 »
Azt ne mond hogy az olajszűrőn múlik?Akkor tökön rúgom magam.:D
Milyen az eredeti olajszűrő?Azt csak márkakereskedésben kapni?Vagy jó a Bosch is?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8257 Dátum: 2012.05.28 18:58:17 »
TZoli Unixban szokta venni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8258 Dátum: 2012.05.28 20:42:44 »
Olajszűrőn is múlhat. Van egy szelep az olajszűrőben ami meggátolja az olaj visszafolyását, pont azért, hogy az olajnyomás hamar kiépüljön. Ha rossz minőségü a szűrő, és ez a szelep sem működik tökéletesen, akkor bizony okozhatja.
Ezért mondtam a gyári szürőt, amit egyébként márkakereskedésben, vagy Unixban kapni. De ha ezt semmiképpen sem akarod, akkor lehetett volna mondjuk egy MANN Filter, tehát olyan aminek biztosan jó a minősége.
Championról mondjuk ez nem feltétlenűl mondható el.
Xanyi

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8259 Dátum: 2012.05.29 11:19:36 »
Nekem mélynek tűnik megint a kuplung fogási pontja. Sebességeket szépen veszi, egyes is beklattyan a helyére gond nélkül, rüki olyan mint régen, néha kuplungolni kell előtte, 3-asnál van némi fémes érzés.
2000km alatt csak nem kéne szétesnie egy kuplungnak, még ha valami gond lenne a veztési technikámmal (itt nem a gyalogosok testi épségére gondolok :D).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8260 Dátum: 2012.05.29 11:21:47 »
Pénteken tényleg megyek vele egy kört és megnézem  :cool2: .
Ha a kuplung rossz akkor éppen hogy fent fog.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8261 Dátum: 2012.05.29 11:31:18 »
Pénteken tényleg megyek vele egy kört és megnézem  :cool2: .
Ha a kuplung rossz akkor éppen hogy fent fog.
Kiemelő szerkezet romlott el múltkor is, azért fogott lent, csak akkor hátramenet folyton reccsent, meg egyesbe se ment be elsőre ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8262 Dátum: 2012.05.29 11:53:50 »
Pénteken tényleg megyek vele egy kört és megnézem  :cool2: .
Ha a kuplung rossz akkor éppen hogy fent fog.
Anno nekem is majdnem a padlón fogott a kuplungom, tehát, foghat túlságosan lent és túlságosan fent is. Mindkettő hiba egy Toyotánál.
Régebben a Mégane-omon kb a kuplung út felső 1/4-ében fogott a vadiúj Valeo is... csodálkoztam is rajta, hogy ilyen..  :eek:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8263 Dátum: 2012.05.29 12:03:41 »
Anno nekem is majdnem a padlón fogott a kuplungom, tehát, foghat túlságosan lent és túlságosan fent is. Mindkettő hiba egy Toyotánál.
Régebben a Mégane-omon kb a kuplung út felső 1/4-ében fogott a vadiúj Valeo is... csodálkoztam is rajta, hogy ilyen..  :eek:
Itt az alsó 1/4-ben. Nem rémlik hogy rögtön csere után is ilyen mélyen fogott volna. Másfél ezer km alatt talán kétszer volt olyan hogy előbb kezdett el megindulni az autó, mint ahogy számítottam volna, mostanra állandósult ez az állapot, megnéztem, a szőnyeg sem zavar be.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8264 Dátum: 2012.05.29 12:36:06 »
Te a Valeo-t vetted bele, vagy az Aisint? Nem emlékszem...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i