Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....
Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...
Attol fugg, hogy milyen markat veszel. A Tungsram altalaban elegge sokaig szokta birni, mig az Elring, meg teszkos markak viszonylag hamar meghalnak.
Olyan izzo kell, ami kb 1 centi hosszu, 3 mm atmeroju, kor keresztmetszetu. A foglalata keses, azaz az uveg laposra van vekonyitva, a csatlakozok pedig az uveg ket oldala ki vannak hajtva. Hosszu laba nincsen, a keses labon van 1-1 rezdrot csak.
Lehet venni 1,2 es 2 W-osat ebbol. Szerintem a kisebb eleg, mert azzal is kelloen eros a kozepkonzol vilagitasa, cserebe nem termel annyi hot, illetve az izzo elettartama is nagyobb nemileg. Erdemes ilyen 1,2 W-os izzobol venni 6-8 darabot, mert elegge sok helyre kell belole: 2 a kozepkonzolba, 1 a szivargyujtoba, 1 a hamutartoba. Meg meg 1-et eltorsz, meg meg 1 gyarilag rossz...
A nyomogombok mas fajta izzoval mennek. Oda a rizsszem izzo kell, az izzok merete is a riszzsemmel azonos kb. Ezeknek hosszu laba van, amit egy muanyag pocokre kell terekni, a muanyag pockot pedig bajonettzaras megoldassal tudod rogziteni a nyomogomb foglalataba.
A lampamagassag-allito is izzos megoldasu, szeret az is kiegni. Ennek a csereje maceras, mert az egeszet szet kell szedni, a regi izzot ki kell belole forrasztani, majd egy uja szines izzot bele kell forrasztani. Ide is rizsizzo kell, viszont itt a szint nem a folia adja, hanem az izzon a gumisapka, vagy az uveg festese. A kozepkonzol nyomogombjainak a szinet is a zold gumisapka adja, mig a kozepkonzolet a folia, ami a tekerok mogott van.