Na mondjuk nem biztos, hogy szívesen hordanám olyanhoz a kocsimat, aki azt se tudja, hol az üzemanyagszűrő, ill nem tudja megtalálni.
A VVTi-ben nincsen ü.a. szűrő
És amit te cseréltél a tanknál? Ami a hátsó ülés alatt van? Bár elvileg max 200 ezrenként vagy hogy kéne ellenőrizni, nem is cserélni azt a szűrőt. Azt tudom, hogy vvt-iben nincs a motortérben üa.szűrő.
Egyébként lehet tudni, hogy miért akar az új, szimpatikus hangnemet képviselő fórumtárs üaszűrőt cserélni?
A tankban csak egy kis szita van a szivattyú alján, ami tulajdonképpen csak a falevelek és a nagyobb dolgok ellen véd. Az üzemanyagot nem tisztítja, csupán csak a dugulástól védi a csőrendszert és a szivattyút.
A szűrőt cserélni sosem kell, nálam 100e km után sem volt semmi szennyeződés benne, de a tank aljában sem, amin csodálkoztam is. Úgyhogy a szűrős kérdést ezzel megoldottnak is lehet nyilvánítani, kb 300e km után célszerű a szitára ránézni, de akkor sem biztos, hogy cserélni kell.
A tankban levő szitán kívül nincsen benzinszűrő sehol sem, így azt cserélni sem kell.
Mellesleg: van a benzinszűrővel rendelkező kocsik tankjában ugyanilyen szita, úgyhogy ez nem extra dolog a VVTi motorokban. Csak erről nem is beszélnek az emberek, mert nincsen jelentősége. A légszűrő csövében is van (a dobozban) egy nagy-rácsú szita, ami a faleveleket nem engedni be, de azonkívül mindent. Erről sem beszél senki sem, mert ez sem dugul el sosem, ahogyan a tankban a szita sem.