Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901918 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4365 Dátum: 2009.10.11 13:38:30 »

Sztem csak akkor vegyél textart ha kedveled a csikorgást még akkor is ha az autód éppen áll ;)


Hogy lehet, hogy az enyém nem csikorgott még fékezéskor sem?  :tt2: Egyébként drágából inkább Ferodot vennék, óccsóból meg Mintexet.  ;)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4366 Dátum: 2009.10.11 13:54:20 »
Tudod milyen rossz füled van  [rohog]

Nekem tényleg csikorgott,soha többet nem veszek.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4367 Dátum: 2009.10.11 13:55:46 »
A Textar nekem nem jött be, én a Ferodo-ra esküszöm. Eddig azzal sosem volt problémám. A Mintex ócska eléggé, sztem azt ne vegyél, mert nem fog.

A Japanparts-ot használom most, eddig tetszik ez is.

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4368 Dátum: 2009.10.11 14:20:42 »
A Mintex ócska eléggé, sztem azt ne vegyél, mert nem fog.

Saját tapasztalat vagy valaki mesélte?  :)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4369 Dátum: 2009.10.11 15:17:24 »
A Japanparts-ot használom most, eddig tetszik ez is.
Nekem ugyanezen márka hideg fékeknél (tehát az első 2-3 fékezéskor) csikorog, aztán már nem.

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4370 Dátum: 2009.10.11 16:09:50 »
tehát akkor brembo tárcsa ferodo betéttel jó párosítás lehet?
nekem a lényeg annyi hogy hangja ne legyen, és bírja a nagyobb fékezéseket, ne melegedjen el hamar... :ph34r:


Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4371 Dátum: 2009.10.11 16:14:44 »
Igen.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4372 Dátum: 2009.10.11 16:17:32 »
Egyetértek:-)

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4373 Dátum: 2009.10.11 18:06:56 »
Halihó!
 
Ellenőriztem a szelephézagok frankók.
Viszont a kopogás szenzort kimértem,és végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérő,ami ezen leírás szerint nem jó:

On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.

Küldök képet azért arról amit kimértem(knock_sensor_connector),de vszínű hogy ez az.

Vélemény?



[a csatolmányt egy admin törölte]

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4374 Dátum: 2009.10.11 19:08:28 »
A Mintex ócska eléggé, sztem azt ne vegyél, mert nem fog.

Saját tapasztalat vagy valaki mesélte?  :)
Az E12-esünk hátsó fékeinél tapasztaltam. Melegszik és nem fog, pedig a sajtóanyag pont az ellenkezőjéről nyomja a marketinget...

Nekem nem jött be. A tárcsa is túlságosan kopott.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4375 Dátum: 2009.10.11 19:12:36 »
A Japanparts-ot használom most, eddig tetszik ez is.
Nekem ugyanezen márka hideg fékeknél (tehát az első 2-3 fékezéskor) csikorog, aztán már nem.
A Japanparts hátulján nincs olyan zaj és rezgéscsillapító gumiréteg, mint ami van a Ferodon. Én ezért vettem egy csomag speciális 3M-mes zajcsillapító tapaszt, majd rászabtam a hátuljára...
Nekem a legelső pillanattól kezdve kussol a fék, eddig tetszik a dolog.

Nekem a hátsó dob csikorog minden reggel az első 3 fékezésig. Már többször ki lett pucolva, átfújva fékspray-vel, de nem segít. Kezdem elfogadni a dobféket ilyennek. A haveromék dobfékes kocsijai is ugyan ilyenek sajnos. Ha ezzel kapcsolatban van vkinek bármi ötlete, az szóljon.

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4376 Dátum: 2009.10.11 21:05:28 »
Nekem nem jött be.

Ahol dolgozom az összes autóba ilyen betétet raktak, kb 1.5Mkm-t mentünk velük, senkinek nem volt panasza.  :no: Nem vagyunk 1 formák, vagy csak nem vagyunk elég igényesek.  :D ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4377 Dátum: 2009.10.11 21:45:40 »
Halihó!
 
Ellenőriztem a szelephézagok frankók.
Viszont a kopogás szenzort kimértem,és végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérő,ami ezen leírás szerint nem jó:

On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.

Küldök képet azért arról amit kimértem(knock_sensor_connector),de vszínű hogy ez az.

Vélemény?
Szerintem jó vezetéket mértél ki. Bár le lehet követni, hogy a kopogásszenzorhoz megy-e vagy sem. Elvileg az általad mért érték a szenzor hibájára utal, de azért végezz egyéb méréseket is.

Mérd ki az összes pont közötti ellenállást is, hátha csak rosszat mértél. Ha mindegyik 1MOhm fölött van, akkor gázos a dolog.

Illetve az egyes pontok és a szenzor fémteste között nem lehet kapcsolat. Ha mégis van, akkor zárlatos valahol a vezetéke vagy a cucc.

Ha nem jutsz eredményre ezek után, de marad az 1MOhm-nál nagyobb érték, akkor megfontolandó a dolog. Kell keresni egy ismerőst és kimérni az övét is, esetleg átrakni és vizsgálni úgy, hogy van-e detonációs égés vagy sem. Ha úgy jó, akkor kell venni egy új szenzort.


Egyébként nekem gyanús az, hogy a kis fordulaton előforduló kopogást az ECU hibája okozza. Én szerintem a kopogásszenzor a bűnös elsődlegesen. Max az lehet, hogy az új ECU a kissé elöregedett, de nem teljesen rossz szenzort is tudja kezelni, ezért oldja meg az a hibát. De nem tudom elképzelni, hogy egyszer csak az ECU-ban meghaljon a szoftver 100.000 km után és emiatt kopogjon a motor. Lehet, hogy én tévedek, de szerintem a szenzor a rossz, nem az ECU...

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4378 Dátum: 2009.10.12 08:07:48 »
Ha ebböl ki tudjatok hámozni milyen betétjeim vannak, akkor ezeket nem ajanlom, nyikorog neha, leginkabb enyhe fekezesnel, igaz fog rendesen, nem is kopik (kb ~70-80%-uk megvan ~50 ekm), de cserebe nyekereg neha, inkabb talán az elsőt hallani, a hátso lehet rendbe van. Az elso kép az első, második hátso fék aszem:
http://www.mezeig.extra.hu/dsc00546.jpg
http://www.mezeig.extra.hu/dsc00547.jpg

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4379 Dátum: 2009.10.12 08:43:58 »
Sziasztok!

Hatalmasat szívtunk hétvégén a géppel,ezt szeretném megosztani veletek! Épen munkába mentem amikor egy kis idő után olyan hangja lett a motornak mintha csapágyas lenne! Eléggé megijedtem,néztem a műszerfalat olajnyomás oké! Bevánszorogtam a munkahelyemre,éjjel volt így már csak reggel tudtam vele foglalkozni. Fater is szerelő így reggelre bejött megnézni mi van. Meghallgattuk és arra jutottunk ,hogy kinyomócsapágy,mert a kuplung benyomásakor változott kicsit a hang!
Autó hazavisz,ízekre szed,váltó,féltengelyek ilyesmi nem egyszerű meló főleg a tartó bakok miatt !E12 Corolla. És láss csodás a kinyomócsapágy szuper,kuplung szuper,hajunk égnek áll! Mi lehet a baj? Édesapám az önindítóra gyanakodott,visszatettük a helyére és megforgattuk a motort kulccsal! Meglett a baj! Nem húzott vissza eléggé az önindító,és beleért a fogaskoszorúba! Nem voltam ideges! :) Elvittük Győrbe egy önindító szakihoz,azt mondta,hogy Toyota önindítót nem sűrűn lát! Megcsinálta és azt mondta az áttételnél tört le valami műanyag és az nem engette vissza a fogaskereket!
10000Ft,még egész korrekt ár! Ugyan a kuplungot más kocsinál kicseréltem volna,de ez szinte új volt még úgyhogy hagytam! Összeraktuk,váltóba castrol olaj arany áron,nem volt könnyű de most már hasít a gép! :) Ha ilyen zajjal találkoztok nézzétek meg az önidítót a későbbi szívások elkerülése miatt! :) u.i.: az önindító német gyártmányú bosch :censored:
Egy Toyota sosem hagy cserben!