Gondolkodom rajta, hogy kis_andras Cartárs TS-ből származó rugó-szettjét megvehetnénk jóbarátném Corijába (ami ugye egy 2005-ös 1.4-es dízel HB) ... Ezzel kábé pont azt kapnánk, amit szeretnénk: csak egészen minimális ültetést (1 cm), viszont keményebb, feszesebb karakterisztikát. Szerintetek aggálymentesen, minden további nélkül beépíthető a facelift előtt TS rugója a faceliftes kisdízelbe ?
Picit vissza az idoben. Beraktuk a faceliftes TS gyari rugoit a faceliftes 1.6-os benzinesbe. Ahogy nezegettem az alkatreszeket es az utcan a kocsikat szinte nincs ket egyforma E12 hasmagassag (mondjuk azt sohasem tudni melyik mennyi cuccot cipel eppen). A benzines modelleknel csak a rugo es a lengescsillapito a kulonbseg, minden mas (anyak, bump-stop, stb-stb.) azonos. Szoval igazabol csak akkor derul ki, ha bent van az uj rugo.
Maguk a rugok elul jo 2-2.5cm-rel, hatul minimum 3cm-el rovidebbek, de mas a rugalmassagi modulusuk, ergo azonos tomegnel kevesbe nyomodnak ossze. Vegeredmenyben elol kb 1cm-t, hatul kb 2cm-t ult a kocsi, de ez mas lehet az 1.4-nel, mas a dieselnel es valtozik, hogy milyen rugo volt benne eredetileg, illetve melyik TS rugo a cseredarab (Toyotanak hala boven van variacio az evek alatt). A beszereles flottul ment, kiveve egy dolgot, a hatso gatlokra felrakott TS rugok teljesen terheletlen allapotban (auto felemelve) lotyoknek a gatlon kb 2-3 mm-t minden iranyban. Ennek okat igazabol nem nagyon tudtuk megfejteni. Amint terhelve vannak minden ok, csak a kocsi leeresztesenel figyelni kell ra, hogy rendesen illeszkedjenek. Vezetes kozben nem nagyon tudok elkepzelni olyen szituaciot ahol ez gondot jelentene, kiveve ha teljesen felszallok. :-)
A tapasztalatok: picit feszesebb a rugozas, minden iranyban kevesbe bolint/dol a kocsi, jobb kanyarban. Komfortra szamomra teljesen jo, fuggetlen oldalborda szerint picit jobban raz, de nem zavaro. "Fuggetlen" nyikorgasok is picit tobben vannak a muszerfalban, de ez az en gepem sok-sok extra kabele miatt van. Sokkal jobb visszajelzes az autorol es az utrol, a kocsi nem "lebeg" annyira az ut felett. Ami viszont a legjobb, hogy dramai kulonbseg van ahogy a kocsi a komolyabb uthibakat veszi. A varakozasokkal ellentetben, sokkal jobban megy at rajtuk, nem erezni annyira, hogy kinozva lenne a felfuggesztes, nem ut fel, nem csinal semmit. Kivasalja, mikozben jobb a tapadasom is. Ujpesten van par durva keresztiranyu "hegy" az aszfalton ezeken korabban utaltam atmenni, szinte fajt a hang es az erzes, most meg mint kes a vajon, semmi drama, el sem veszem a gazt. Hasonlo a helyzet a beesett csatornafedelekkel es a mely, hosszu, ismetlodo huplikkal. Korabban erezni es hallani lehetett ahogy a kasztni csavarodik (C oszlop boritas nyikorgas). Most meg se nyikkan egy muanyag elem se. Joval kisebb doccenes es kesz.
Nagy hibat kovetett el a Toyota, hogy nem ilyen rugokkal jott az 1.6 gyarilag, tuti lett. A hatso gatlokat, ha majd meghalnak a TS gatloira fogom cserelni es akkor a rugo lotyoges is megszunik.
[a csatolmányt egy admin törölte]