Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901818 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4260 Dátum: 2009.09.20 09:01:37 »
Gondolkodom rajta, hogy kis_andras Cartárs TS-ből származó rugó-szettjét megvehetnénk jóbarátném Corijába (ami ugye egy 2005-ös 1.4-es dízel HB)  :hmmmm: ... Ezzel kábé pont azt kapnánk, amit szeretnénk: csak egészen minimális ültetést (1 cm), viszont keményebb, feszesebb karakterisztikát. Szerintetek aggálymentesen, minden további nélkül beépíthető a facelift előtt TS rugója a faceliftes kisdízelbe :?: ?

Picit vissza az idoben. Beraktuk a faceliftes TS gyari rugoit a faceliftes 1.6-os benzinesbe. Ahogy nezegettem az alkatreszeket es az utcan a kocsikat szinte nincs ket egyforma E12 hasmagassag (mondjuk azt sohasem tudni melyik mennyi cuccot cipel eppen). A benzines modelleknel csak a rugo es a lengescsillapito a kulonbseg, minden mas (anyak, bump-stop, stb-stb.) azonos. Szoval igazabol csak akkor derul ki, ha bent van az uj rugo.

Maguk a rugok elul jo 2-2.5cm-rel, hatul minimum 3cm-el rovidebbek, de mas a rugalmassagi modulusuk, ergo azonos tomegnel kevesbe nyomodnak ossze. Vegeredmenyben elol kb 1cm-t, hatul kb 2cm-t ult a kocsi, de ez mas lehet az 1.4-nel, mas a dieselnel es valtozik, hogy milyen rugo volt benne eredetileg, illetve melyik TS rugo a cseredarab (Toyotanak hala boven van variacio az evek alatt). A beszereles flottul ment, kiveve egy dolgot, a hatso gatlokra felrakott TS rugok teljesen terheletlen allapotban (auto felemelve) lotyoknek a gatlon kb 2-3 mm-t minden iranyban. Ennek okat igazabol nem nagyon tudtuk megfejteni. Amint terhelve vannak minden ok, csak a kocsi leeresztesenel figyelni kell ra, hogy rendesen illeszkedjenek. Vezetes kozben nem nagyon tudok elkepzelni olyen szituaciot ahol ez gondot jelentene, kiveve ha teljesen felszallok. :-)

A tapasztalatok: picit feszesebb a rugozas, minden iranyban kevesbe bolint/dol a kocsi, jobb kanyarban. Komfortra szamomra teljesen jo, fuggetlen oldalborda szerint picit jobban raz, de nem zavaro. "Fuggetlen" nyikorgasok is picit tobben vannak a muszerfalban, de ez az en gepem sok-sok extra kabele miatt van. Sokkal jobb visszajelzes az autorol es az utrol, a kocsi nem "lebeg" annyira az ut felett. Ami viszont a legjobb, hogy dramai kulonbseg van ahogy a kocsi a komolyabb uthibakat veszi. A varakozasokkal ellentetben, sokkal jobban megy at rajtuk, nem erezni annyira, hogy kinozva lenne a felfuggesztes, nem ut fel, nem csinal semmit. Kivasalja, mikozben jobb a tapadasom is. Ujpesten van par durva keresztiranyu "hegy" az aszfalton ezeken korabban utaltam atmenni, szinte fajt a hang es az erzes, most meg mint kes a vajon, semmi drama, el sem veszem a gazt. Hasonlo a helyzet a beesett csatornafedelekkel es a mely, hosszu, ismetlodo huplikkal. Korabban erezni es hallani lehetett ahogy a kasztni csavarodik (C oszlop boritas nyikorgas). Most meg se nyikkan egy muanyag elem se. Joval kisebb doccenes es kesz.

Nagy hibat kovetett el a Toyota, hogy nem ilyen rugokkal jott az 1.6 gyarilag, tuti lett. A hatso gatlokat, ha majd meghalnak a TS gatloira fogom cserelni es akkor a rugo lotyoges is megszunik.

  

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.20 09:20:53 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4261 Dátum: 2009.09.20 12:09:00 »
Örülök hogy jó lett ;)

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4262 Dátum: 2009.09.20 13:07:38 »
Én láttam, mikor kész lett munka.
Ránézésre lentebb került az autó, de ott is azt mondtam, hogy az Eibach szett ( TTE is az)  , ami ehhez az E12-höz gyártott ültetőrugó szerintem jobb lett volna.
Ez így olcsóbb mutatvány volt és ennyit megért.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4263 Dátum: 2009.09.20 13:29:54 »
Én láttam, mikor kész lett munka.
Ránézésre lentebb került az autó, de ott is azt mondtam, hogy az Eibach szett ( TTE is az)  , ami ehhez az E12-höz gyártott ültetőrugó szerintem jobb lett volna.
Ez így olcsóbb mutatvány volt és ennyit megért.

Mozsónak egy átmeneti dolog kellett a városi kényelem és hosszútávú utazásai miatt is,ennek ellenére ezzel már sokkal jobb lesz pályán mint a gyáriakkal eddig.Nem mindeki építi olyan durva pályaautónak a kocsiját mint Te! :devil:

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4264 Dátum: 2009.09.20 13:34:53 »
Meg persze, hogy megmaradjon a gyari kinezet, semmi feltunoskodes...  :devil:
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4265 Dátum: 2009.09.20 14:36:51 »
 :clap:

Naja emlékszem mikor az első ültetett Corollát megláttam, Vagy Szutié volt vagy Én-é már nem emlékszem pontosan de azt hittem ezzel sehova sem lehet fellálni az út mellett és mindenhová leér. Aztán rájöttem, hogy a színre fújt oldalszoknya (is) rengeteget ültet optikailag.
Ami még érdekes, hogy ha pl. valaki feketére fújná a kocsi oldalát lent mondjuk az ajtüók alsó vonaláig  meg a lökösök alsó szélét körbe optikailag nagyon megemelkedne a kocsi.

Én se vettem APEX rugókat, mint pl. Ts888 (mert az sokat ültet)  inkább a Toyota által is ajánlottat használom. Ezek bevizsgált , minősített rugók nagyobb rugóállandóval , mint a gyáriak és progresszívek. Meg a hátsók esetén 3-4 menet körbe van véve polimercsővel.




Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4266 Dátum: 2009.09.20 17:06:38 »
Sztem ts888 nem vett apex rugókat...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4267 Dátum: 2009.09.20 21:21:54 »
2008 vs 2009


[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4268 Dátum: 2009.09.20 21:56:19 »
...a hatso gatlokra felrakott TS rugok teljesen terheletlen allapotban (auto felemelve) lotyoknek a gatlon kb 2-3 mm-t minden iranyban. Ennek okat igazabol nem nagyon tudtuk megfejteni. Amint terhelve vannak minden ok, csak a kocsi leeresztesenel figyelni kell ra, hogy rendesen illeszkedjenek.
És ha erről megfeledkezik az ember, mi történhet legrosszabb esetben?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4269 Dátum: 2009.09.20 22:11:26 »
A felso gumiharang elnyirodik es a fem a femen elkezd nyikorogni es a kocsi nem fog egeszen jol kanyarodni.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4270 Dátum: 2009.09.20 22:16:27 »
A felso gumiharang elnyirodik es a fem a femen elkezd nyikorogni es a kocsi nem fog egeszen jol kanyarodni.
És jól értem, hogy ez megtörténhet "magától", ha pl. gumisnál van az autó és az ember elfelejt odafigyelni/szólni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4271 Dátum: 2009.09.20 22:19:46 »
En tuti nem fogok, nem szoktam. De elvileg igen, megeshet, mondjuk inkabb akkor ha valaki tenylegesen birizgalja a rugostagot mikozben fel van emelve.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4272 Dátum: 2009.09.20 22:28:37 »
Az, hogy mennyit ült le a kocsid a kerék középpontjából kell felfelé mérni egy függőleges vonal mentén fölfelé addig , ameddig el nem éred a sárvédőív közepét.
A kerékközép ugye maradt a sárvédőívnek meg lentebb kell esni. Ez a mérés azért jó, mert független a gumimérettől, perességtől.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4273 Dátum: 2009.09.21 01:13:03 »
2008 vs 2009

Dikk mán! Ugyan ilyen felnink van.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4274 Dátum: 2009.09.21 21:19:20 »
2006-os Corolla, 1.6-os motor gyári adatai:


[a csatolmányt egy admin törölte]