Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902660 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4020 Dátum: 2009.08.23 11:49:35 »
Hali!

Tyű,királyság ez a sok információ!Nagyon köszi!
Nem,az időzítő mechanikát azt nem szedtem szét.Ennyire bátor nem vagyok.
A szelephézagot kizárhatjuk,az nem ilyen.
Viszont szivárog az olajam a vezérműláncfeszítő-nél.Kiszedtem,aztán visszaraktam.:)Lehet O gyűrűt kellene cserélni.Nem tom.Most megtisztogattam ott a felületet,aztán meglátjuk ereszt e még.Mondjuk ez nem lehet a csörgés oka igazából szerintem.

B.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4021 Dátum: 2009.08.23 12:06:07 »
Amugy a benzines xZZ-FE motornal a csattogo hangot okozhatja tobbek kozott ez is:
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)
- ekszij feszito szerkezet
- olajpumpa (ritkan)
- szelephezag (maceras allitani)
- egyeb komoly belso nyavaja (jobb ra sem gondolni)
- kuplungtarcsa rugok (1000-1200 RPM kozott maximum)

Alapjaraton is csinalja, vagy csak menet kozben terhelesen? Ha az utobbi, akkor mekkora terhelesen?

Hello!

Köszi,mégegyszer a sok hasznos infót!
Terhelésnél menet közben csinálja,de akkor sem mindig.Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen.Útminőségtől,útemelkedéstől függetlenül,leginkább olyan 4.ben 60km/h-tól való gyorsításkor.De bármilyen sebességi fokozatban,csak leginkább itt.Nem vagyok az a gyorsulós típus,nem szoktam lepadlózni,szóval nem olyan nagy terhelésnél is,sík útfelületen elő jön.

B.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4022 Dátum: 2009.08.23 12:11:09 »
Na en egyaltalan nem ertek ehhez, csak megjegyzem, hogy ilyen panaszokat olvashattunk mar itt  nem egyszer es akkor altalaban a szivocsonk volt a ludas.  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4023 Dátum: 2009.08.23 12:18:33 »
Leírás alapján én most kevésbé tippelnék a szívócsonkra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4024 Dátum: 2009.08.23 12:33:54 »
Köszi,mégegyszer a sok hasznos infót!
Terhelésnél menet közben csinálja,de akkor sem mindig.Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen.Útminőségtől,útemelkedéstől függetlenül,leginkább olyan 4.ben 60km/h-tól való gyorsításkor.De bármilyen sebességi fokozatban,csak leginkább itt.Nem vagyok az a gyorsulós típus,nem szoktam lepadlózni,szóval nem olyan nagy terhelésnél is,sík útfelületen elő jön.

Mennyire hangos ez a kerregés? Nagyon kell fülelni, és csendben lenni, hogy meghalld? Ez kerregés, vagy esetleg inkább valami zörgés-rezonálás?

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4025 Dátum: 2009.08.23 13:21:39 »
Köszi,mégegyszer a sok hasznos infót!
Terhelésnél menet közben csinálja,de akkor sem mindig.Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen.Útminőségtől,útemelkedéstől függetlenül,leginkább olyan 4.ben 60km/h-tól való gyorsításkor.De bármilyen sebességi fokozatban,csak leginkább itt.Nem vagyok az a gyorsulós típus,nem szoktam lepadlózni,szóval nem olyan nagy terhelésnél is,sík útfelületen elő jön.

Mennyire hangos ez a kerregés? Nagyon kell fülelni, és csendben lenni, hogy meghalld? Ez kerregés, vagy esetleg inkább valami zörgés-rezonálás?

Ha kivan kapcsolva a rádió akkor nagyon nem kell fülelni,simán hallható.Bekapcsolt rádiónál viszont nem hallani,ott már hallgatózni kell.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4026 Dátum: 2009.08.23 15:16:50 »
Köszi,mégegyszer a sok hasznos infót!
Terhelésnél menet közben csinálja,de akkor sem mindig.Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen.Útminőségtől,útemelkedéstől függetlenül,leginkább olyan 4.ben 60km/h-tól való gyorsításkor.De bármilyen sebességi fokozatban,csak leginkább itt.Nem vagyok az a gyorsulós típus,nem szoktam lepadlózni,szóval nem olyan nagy terhelésnél is,sík útfelületen elő jön.

Mennyire hangos ez a kerregés? Nagyon kell fülelni, és csendben lenni, hogy meghalld? Ez kerregés, vagy esetleg inkább valami zörgés-rezonálás?

Ha kivan kapcsolva a rádió akkor nagyon nem kell fülelni,simán hallható.Bekapcsolt rádiónál viszont nem hallani,ott már hallgatózni kell.

Nem lehet, hogy mindössze annyi a problémád, hogy egy bizonyos rezgésszámon két fémalkatrész hangot ad ki?

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4027 Dátum: 2009.08.23 17:43:01 »
Amugy a benzines xZZ-FE motornal a csattogo hangot okozhatja tobbek kozott ez is:
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)
- ekszij feszito szerkezet
- olajpumpa (ritkan)
- szelephezag (maceras allitani)
- egyeb komoly belso nyavaja (jobb ra sem gondolni)
- kuplungtarcsa rugok (1000-1200 RPM kozott maximum)

Alapjaraton is csinalja, vagy csak menet kozben terhelesen? Ha az utobbi, akkor mekkora terhelesen?

Hello!

Köszi,mégegyszer a sok hasznos infót!
Terhelésnél menet közben csinálja,de akkor sem mindig.Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen.Útminőségtől,útemelkedéstől függetlenül,leginkább olyan 4.ben 60km/h-tól való gyorsításkor.De bármilyen sebességi fokozatban,csak leginkább itt.Nem vagyok az a gyorsulós típus,nem szoktam lepadlózni,szóval nem olyan nagy terhelésnél is,sík útfelületen elő jön.

B.

Én ebből a mondatodból "Néha rájön a kerregés,vmikor erősebben vmikor kevésbé erősen." arra tippelnék hogy az a baja mint az enyémnek volt...bár hallani kellene...de nálam ez előgyújtás probléma volt és ECU csere lett belőle... próbálj ki 100-as benzint, ha kevésbé hallod a hangot akkor ugyanaz a bibi mint nálam volt, egy ideig működik a magasabb oktánszám aztán már semmi se segít csak az ECU csere...


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4028 Dátum: 2009.08.23 19:57:32 »
Idézet
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)

Nem a vezérműlánc fedele alatt van? Csak mert ahhoz le kell venni az ékszíjat, a főtengely ékszíjtárcsát, a motortartó bakot, stb... Szerintem 20 perc alatt necces lenne egy kissé...
Xanyi

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4029 Dátum: 2009.08.23 20:03:00 »
Idézet
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)

Nem a vezérműlánc fedele alatt van? Csak mert ahhoz le kell venni az ékszíjat, a főtengely ékszíjtárcsát, a motortartó bakot, stb... Szerintem 20 perc alatt necces lenne egy kissé...
Simán kilehet szerelni 20 perc alatt.Még annyi se kell.Nem kell hozzá lebontanod semmit.Külön van nálam,2 csavar fogja hátul,ennyi.Kicsavarod,kihúzod,kész.1.4 vvti corollánál legalábbis

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4030 Dátum: 2009.08.24 08:14:24 »
Idézet
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)

Nem a vezérműlánc fedele alatt van? Csak mert ahhoz le kell venni az ékszíjat, a főtengely ékszíjtárcsát, a motortartó bakot, stb... Szerintem 20 perc alatt necces lenne egy kissé...

Pedig siman, kulon hozzaferheto. En is csereltettem mar.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4031 Dátum: 2009.08.24 10:37:37 »
Sziasztok!
Pár napja írtam, hogy tankoláskor úgy vettem észre, hogy a tankolócső végén lévő kis műanyag lecsapódó lap valószínűleg beesett a csőbe/tankba.
Ma egyeztettem a szervizzel és azt mondják, hogy nem kell ilyen lapnak lennie a tankolócső végén, megnézték és nincs sem a tesztautón, sem a szalonautón, sőt, a szalonben lévő egyik Toyotán (Corolla, IQ, Varso, Yaris...) sem. (Képet is küldtek és valóban azokon sincs)
Ezek szerint képzelődők?
Ha esetleg van köztetek olyan Auris tulajdonos, akinek mégis van, kérem jelezzen már vissza, hátha mégsem vagyok zizzzz. :eek:
Amiről szó van: http://kepfeltoltes.hu/view/090824/beomlo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4032 Dátum: 2009.08.24 10:39:35 »
Nekem is pont igy nez ki a tankolo nyilas, csak kek a muanyag nem feher. Gondolom mert dizel.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4033 Dátum: 2009.08.24 11:18:52 »
Idézet
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)

Nem a vezérműlánc fedele alatt van? Csak mert ahhoz le kell venni az ékszíjat, a főtengely ékszíjtárcsát, a motortartó bakot, stb... Szerintem 20 perc alatt necces lenne egy kissé...
Simán kilehet szerelni 20 perc alatt.Még annyi se kell.Nem kell hozzá lebontanod semmit.Külön van nálam,2 csavar fogja hátul,ennyi.Kicsavarod,kihúzod,kész.1.4 vvti corollánál legalábbis

Jogos. A Yarisból indultam ki, annak kicsit bonyolultabb a cseréje.
Xanyi

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4034 Dátum: 2009.08.24 13:43:44 »
Hello!

A kerregésre visszatérve(1.4 vvti),arra gondolok,hogy vagy a vvti tárcsa.
Vagy pedig a pár hete kicserélt kuplungtárcsa(Japanparts).Végülis azóta szól.Lehetséges ez utóbbi?
Hogy tudnék megbizonyosodni hogy melyik?

Kösz
B.