Köszi!
Találtam még ilyet: &feature=related
Most szétszedtem,a láncnak nem nagyon lehet baja,eltörve nincs semmi,a feszítő cucc is jónak tűnik.No meg ez a vezérműtengely időzítő se tűnik egy olyan szerkezetnek ami elromolhat.
Olajszint megfelelő.
Azt kellene még kideríteni hogy ez az időzítő mechanika honnan kapja az olajat.Bár nem hinném hogy az kerreg.
B.
Jesszus, szetszedted? Azt ugye tudod, hogy nem lehet csak ugy siman visszarakni a helyere, kulonben kiiktatod a VVT-i valtasodat (motornak nem lesz baja, de alul erotlen lesz...). Eleg lett volna lehuzni a VVT-i OCV vezerlo jelet (motoron elolrol bal oldalon a muanyag takaro alatt) ez hibakodot ad, de ha a kerreges ettol elmulik, akkor van ertelme csak szetszedni a VVT-i tarcsajat.
Ha a VVT-i tarcsat (ami a szivo oldali vezermutengely vegen csucsul) nem szedted le es nem is szedted szet, akkor alapjaraton huzd le a fenti csatlakozot es ha ettol elmulik a csattogas, akkor a VVT-i tarcsad haldoklik. Mielott ezt kiprobalod, szedd ki es tisztitsd meg a VVT-i OCV olajszurojet. Lasd a lenti kepeken.
Ha leszedted, akkor szolj.
A rendszer mukodese: fordulatszam, motorterheles, es sok minden alapjan a motorvezerlo jelet kuld az elektromos kabelen (lasd kep) a VVT-i OCV-nek, ami a motorolajat valtakozo utemben es erosseggel engeni be a VVT-i OCV szuron keresztul a VVT-i tarcsahoz ami a az olaj nyomasara onmagan belul elfordul (valtakozo mertekben) es ezzel valtoztatja a szivooldali szelepek idoziteset.
A rendszer azonosan mukodik az osszes xZZ-FE motornal es a 2ZZ-GE TS-nel is, csak ott van meg egy szelep+szuro a szivooldali szelepek nyitasi melysegenek allitasahoz is.
Hasznos infok es kepek:
http://newcelica.org/forums/showthread.php?t=249837[a csatolmányt egy admin törölte]