Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902515 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4005 Dátum: 2009.08.22 00:39:43 »
Nem nyert  :no: 24*33mm


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4006 Dátum: 2009.08.22 13:16:31 »
Hello!

Kérdésem a következő volna:
A szívóoldali vezérműtengely szögelfordulását milyen mechanikai elem biztosítja,amely a tengely végére van építve.
Esetlegesen bontott szerkezeti kép van e róla?
Csatolt képen a narancssárga színű elemre gondolok.
Köszi!

B

[a csatolmányt egy admin törölte]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4007 Dátum: 2009.08.22 13:21:18 »
kicsi8304

Próbáld megnézni a dolgot a www.toyodiy.com oldalon, azon belül a "parts reference"-re klikkelj! Alvázszám alapján ki tudod választani az autódat, és van mindenféle ábra, robbantott rajz, cikkszám. Így remélhetőleg előrébb jutsz.

És, légy szíves, ne írd be ugyanazt a kérdést három topikba! Már egyszer kértelek erre. Egy topikba is bőven elég (jelen esetben ebbe, mivel ez ugye technikai kérdés). A másik két topikból töröltem ugyanezt a hozzászólást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4008 Dátum: 2009.08.22 14:12:24 »
Köszi!
Találtam még ilyet:
&feature=related
Most szétszedtem,a láncnak nem nagyon lehet baja,eltörve nincs semmi,a feszítő cucc is jónak tűnik.No meg ez a vezérműtengely időzítő se tűnik egy olyan szerkezetnek ami elromolhat.
Olajszint megfelelő.
Azt kellene még kideríteni hogy ez az időzítő mechanika honnan kapja az olajat.Bár nem hinném hogy az kerreg.

B.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4009 Dátum: 2009.08.22 21:03:29 »
Köszi!
Találtam még ilyet:
&feature=related
Most szétszedtem,a láncnak nem nagyon lehet baja,eltörve nincs semmi,a feszítő cucc is jónak tűnik.No meg ez a vezérműtengely időzítő se tűnik egy olyan szerkezetnek ami elromolhat.
Olajszint megfelelő.
Azt kellene még kideríteni hogy ez az időzítő mechanika honnan kapja az olajat.Bár nem hinném hogy az kerreg.

B.

Jesszus, szetszedted? Azt ugye tudod, hogy nem lehet csak ugy siman visszarakni a helyere, kulonben kiiktatod a VVT-i valtasodat (motornak nem lesz baja, de alul erotlen lesz...). Eleg lett volna lehuzni a VVT-i OCV vezerlo jelet (motoron elolrol bal oldalon a muanyag takaro alatt) ez hibakodot ad, de ha a kerreges ettol elmulik, akkor van ertelme csak szetszedni a VVT-i tarcsajat.

Ha a VVT-i tarcsat (ami a szivo oldali vezermutengely vegen csucsul) nem szedted le es nem is szedted szet, akkor alapjaraton huzd le a fenti csatlakozot es ha ettol elmulik a csattogas, akkor a VVT-i tarcsad haldoklik. Mielott ezt kiprobalod, szedd ki es tisztitsd meg a VVT-i OCV olajszurojet. Lasd a lenti kepeken.

Ha leszedted, akkor szolj.

A rendszer mukodese: fordulatszam, motorterheles, es sok minden alapjan a motorvezerlo jelet kuld az elektromos kabelen (lasd kep) a VVT-i OCV-nek, ami a motorolajat valtakozo utemben es erosseggel engeni be a VVT-i OCV szuron keresztul a VVT-i tarcsahoz ami a az olaj nyomasara onmagan belul elfordul (valtakozo mertekben) es ezzel valtoztatja a szivooldali szelepek idoziteset.

A rendszer azonosan mukodik az osszes xZZ-FE motornal es a 2ZZ-GE TS-nel is, csak ott van meg egy szelep+szuro a szivooldali szelepek nyitasi melysegenek allitasahoz is.
Hasznos infok es kepek: http://newcelica.org/forums/showthread.php?t=249837

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.22 21:45:13 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4010 Dátum: 2009.08.22 21:47:22 »
VVT-i OCV olajszuro, koszonet GSBoek-nek (newcelica)


[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4011 Dátum: 2009.08.22 21:49:44 »
VVT-i OCV szerkezet, ez adja a valtozo olajnyomast a VVT-i tarcsanak:


[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4012 Dátum: 2009.08.22 21:59:09 »
Amugy a benzines xZZ-FE motornal a csattogo hangot okozhatja tobbek kozott ez is:
- vezermulanc feszito patron (nem draga es kb 20 perc cserelni)
- ekszij feszito szerkezet
- olajpumpa (ritkan)
- szelephezag (maceras allitani)
- egyeb komoly belso nyavaja (jobb ra sem gondolni)
- kuplungtarcsa rugok (1000-1200 RPM kozott maximum)

Alapjaraton is csinalja, vagy csak menet kozben terhelesen? Ha az utobbi, akkor mekkora terhelesen?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4013 Dátum: 2009.08.22 22:33:50 »
Ez ám az információ  :yes: !

Jegyzetelek én is szorgalmasan, arra az esetre, ha majd úgy alakulna, hogy ilyen autóm lesz. Ami azért nagyon is elképzelhető: Cori E12, Ave I ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4014 Dátum: 2009.08.22 23:36:23 »

Ha a VVT-i tarcsat (ami a szivo oldali vezermutengely vegen csucsul) nem szedted le es nem is szedted szet, akkor alapjaraton huzd le a fenti csatlakozot es ha ettol elmulik a csattogas, akkor a VVT-i tarcsad haldoklik. Mielott ezt kiprobalod, szedd ki es tisztitsd meg a VVT-i OCV olajszurojet. Lasd a lenti kepeken.



Mozso: Nem tudod , hogy az 1.4 -1.8 átépítésnél kell -e nyúlni a VVTI vezérléshez ? Szét kell szedni ezt a tárcsát ?

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4015 Dátum: 2009.08.22 23:39:57 »
Ez ám az információ  :yes: !

Jegyzetelek én is szorgalmasan, arra az esetre, ha majd úgy alakulna, hogy ilyen autóm lesz. Ami azért nagyon is elképzelhető: Cori E12, Ave I ...

Igen, Mozso nagy kincs a fórumon.  :clap:

Én egyébként a számomra fontos infokat amik itt vannak rakom vágólapra és egy külön TXT file-ba gyűjtöm, hogy később ha valami probléma visszajön vagy felmerül akkor elég ezt a file-t átnézni nem kell keresgetni.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.22 23:41:50 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4016 Dátum: 2009.08.23 10:34:58 »
1.4-1.6-1.8-nal, sot meg a TS-nel is mind azonos: javitott verzio cikkszam: 13050-22012 (jobban birja a kopast, illetve bizonyos korai verzioknal elnyirodtak a csavarok el lerobbant a fedel...)

Ha a tied az uj verzio, akkor nem nyulnek hozza, ha a regi akkor atraknam tengellyel egyutt a masik mocibol, de a fiuk szerintem ezt ugyis jobban tudjak, foleg a szerelesi procedurat (unlock, felszerel, lock).

Itt van egy szerencsetlen forumtars TSport Celicaja. Kicsit szetvetette a dolgot.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.23 10:42:27 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4017 Dátum: 2009.08.23 10:47:15 »
WOW  :eek: ... És milyen évjáratokat érint ez az elnyíródás-veszély? Hogyan lehet kivédeni, mit kell ellenőrizni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4018 Dátum: 2009.08.23 11:02:30 »
Errol nincs eleg info, altalaban az ECU hibakodot dob, ha a VVT-i cucc elromlott (P1349-es kod). Volt akinek csattogott es amikor cserelte latta, hogy el volt kopva, volt akinek csattogott es szedszedve latta, hogy a fedele leesett, vagy volt aki ugy jart, mint a kepen. Szerintem normal hasznalat mellett szinte sohasem jon elo ilyen, de azert a Toyota kiadott egy szerviz ertesitot rola.

Alvazszam alapjan barmelyik Toyota szerviz megmondja melyik van a kocsiban. 2003 majusaban jott ki a Toyota rendelkezes. Akkor a javitott cikkszam a kesoi kiadasu 13050-22011 volt, ami utana le lett cserelve 13050-22012-re, mert a 13050-22011 cikkszamon ket kulonbozo verzioju cucc is futott (regi es javitott). Europaban a 13050-0D010 verziot arultak, de arrol nincs infom ez mikortol lett javitva (de biztos vagyok benne, hogy cserelve lett ez is).



[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4019 Dátum: 2009.08.23 11:16:19 »
Köszi  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )