Huh, feladod a lecket, sokat kell irni.
Ha a rugokat tulzottan konnyited (rovidebb hossz, jobban osszenyomhato, "ultetorugo"), akkor a futomu geometriajat is valtoztatod. Sima fizika. Ez azonban csak akkor lesz / lehet kritikus, ha a futomu a teljes terheles kapja, addig fel sem tunik. Kanyarban (ahol mar amugy is osszenyomodnak a rugok) es raadasul meg huplira/puklira hajtasz, mert azok ugye vannak, foleg idehaza, nos akkor a rugo teljesen osszenyomodik es felut a kerek. Ebben a pillanatban el is veszited a tapadast, mert elpattogott a kerek (annyi ilyen agyonultetett csodajarganyt vertem szarra kanyarban...meg Ausztriaban is, ahol jo az aszfalt). A kommersz ultetorugok csak a minel alacsonyabb feelingre mennek es semmi mas nem szamit.
Amit a TS-nel csinalt a Toyota, masfajta rugok amik 1.5cm-el ultetnek (nem tudtam kinyomozni a rugo adatait), de ugy tunik a hossza stimmel (sima benzinesnel), azaz progressziv hangolast hasznaltak (elejen puhabb, ezaltal leul a kocsi, de kesobb, amikor terheles eri kemeny, hogy legyen tapadas). Elol es hatul is erosebb kanyarstabilizatorai vannak, emiatt nem dol annyira a kocsi (de a puhabb rugok miatt alacsonyabban levo auto tomegkozeppontja is lejjebb van, tehat a rugok is szamitanak). Sajnos a TS gatlojairol semmilyen lenyeges info nem elerheto, fingom sincs a katakterisztikajarol (pedig fontos, mert ha leulteted a kocsit a lengescsillapito munkapontjat is sziknronban kell allitani - ezert van elado/veszik meg a 3000 EUR-os sportfutomuveket, mert azoknal stimmel minden).
Mindazonaltal latatlanban nem konnyu megmondani mi lesz, ha berakjatok a TS rugokat. ELVILEG a Toyota nagyon sok alkotoelemnel legozott, azaz sokminden csereszabatos, meg akkor is, ha az nem feltetlen a teljesitmenyt segiti. Amit en csinalnek, beultetes elott lemernem az elso-hatso hasmagassagot a kerekivhez es a talajhoz kepest is es az uj rugokkal. A TS rugokkal nem feltetlen tartanek attol, hogy a "franko ultetorugo" hatas bejonne, szerintem jo lehet, de sajnos nem tudom milyened az 1.4 diesel gyari rugoi. Es beraknek egy erosebb hatso kanyarstabilizatort. Lasd fent.