Nah átolvastam a hozzászólásokat, s lenne pár kérdésem.
Gond volt a klímámmal olymódon hogy a párátlanítás nem működött gyakorlatilag sehogy, sem belső keringetéssel sem anélkül. A szervíz (Monoron) cserélt benne pollenszűrőt 6500 pízért, most jobb, de még mindig nem tökéletes.
A kérdés az hogy betudható-e ez a mostani időjárásnak és nyáron jobb lesz?
Valamint nyáron (Aug-ban) mennénk a párommal nyaralni, európába, s kb. 12.000 km menne bele a kocsiba. Azt hallottam külföldön nem érdemes szervízbe vinni, mert elég borsos ára van, szóval azt tervezem közvetlen az indulás előtt fogom elvinni itthon olajcserére és átnézetni. Kérdéseim:
- Elvileg 1-2e km-rel túllépném előre láthatólag a 15e km-es szervízciklust. Okoz-e ez gondot, vagy neme szólnak be a garancia miatt. (Olaj: Castrol Edge 5W-30, olajshop.hu-tól, szűrő szervízből)
- Nyárra milyen olajat érdemes betenni, ha megyünk madrid felé is, ahol viszonylag meleg lesz, s elég sok pályás szakasz lesz az út folyamán (8e km minimum).
- Érdemes-e elindulás előtt a klímával csináltatni valamit, mert a melegben meg fogunk halni nélküle (szűrőcsere, gombátlanítás, akármi...)
- Miket nézessek meg elindulás előtt (olajcsere, fékek alap.)? A gumik nem kopottak az idén még jó lesz simán. (télre most téli gumim van, nyári pihen a műhelyben)
Tavaly is voltam kinn, októberben, akkor kb. 9000 km-t mentem és megzabált a gyári olajból egy csomót. Utántöltöttem 1 litert szervízzel egyeztetve, de hazaérve is minimumon volt. Ezt szeretném elkerülni most. Viszek is magammal 1 litert abból amit belerakok majd, de hígat állítólag nem érdemes a turbó miatt, mert az megzabálja. 5let?
A most belerakott Edge 5w-30at nem zabálja, gyakorlatilag semmi nem hiányzik belőle. Kb. 7-8e km-t mentem a szerviz óta.
A kocsiban kb 35e km lesz addigra, tavaly májusban vettem újonnan. (a pontos típusa ha számít: Corolla Sedan 2.0 Executive)