Az a klíma az ABS. Valóban kell egy kis kézügyesség, meg a kis méretű kéz, de megoldható a dolog.
Misi: a márkaszervizben láttam árulnak titanium gyergyákat.
Erről van tapasztalat ?
Titanium? Inkább iridium,nem?
Amúgy ilyen gyertyát olyan autóba célszerű tenni, aminél a gyár kimondottan ezt írja elő. Ha olyan autóba teszed, amibe jó a "sima" gyertya is, akkor nem lesz semmi előnye, ergo kidobott pénz. OK, ritkábban kell cserélni, de nem annyival, mint amennyivel többe kerül.
Vannak a Toyotának gyári (Denso) iridium gyertyái. Adott is ki egy táblázatot, hogy melyik sima helyett melyik iridiumot lehet beletenni a különböző típusokba. És persze van mellé egy nagyon jó marketing szöveg, miszerint mittomén hány %-al nagyobb teljesítmény, jobb fogyasztás, stb... Jah és ritkábban kell cserélni.
Ha jól emléxem 5% fogyasztáscsökkenést ígér. De én nem hiszek neki, legyen 2%... Mondjuk a Yaris 6 helyett csak 5,88-at enne 100 km-en. Minden 100 km-en megmaradna 1,2 dl benzin. Az 1000 km 1,2 l, 10000 km-en 12 l, 60000 km-nél (amikor a gyári gyertyát cserélni kellene) 72 liter. 310 Ft-os üzemanyaggal számolva spórolt nekem a gyertya 22320 Ft-ot, plusz még nem is kell cserélni, majd csak 100000-nél!
Ha így nézzük megéri beletenni. Kérdés csak az, valóban érhető-e el vele fogyasztáscsökkenés?!
Kizárt, hogy ennyi csökkenés érhető el. Mérni meg ekkora kis különbséget nem is lehet, mert rengeteg minden befolyásolja a fogyasztást. (Hőmérséklet, cipő, szél, stb...) Ha picivel finomabban nyomod a gázt, az észrevehetőbb sokkal. Szerintem ez az iridium gyertyás dolog egy nagy lehúzás, aránytalanul drágák a gyertyák. És 100.000 km-ig tuti nem hagynék 1 gyertyát sem kocsimban.
Láttam a neten több videot, hogy nem sokat ér a gyertya, észrevehető különbség nincsen. Lehet, hogy nagyon picivel jobb, de ez annyira pici, hogy normál használat mellett észre sem venni...
Amúgy meg a legtöbbet az éri, ha a normál gyertyát 60.000 km helyett 30.000 km-enként kicseréled. Sokkal finomabb lesz az alapjárat, egyenletesebben megy a kocsi. És egy normál gyertyaszett egy Corollába kb 4.400 Ft. Nem egy nagy tétel. Én mindig 30.000-nél cserélem őket újra, mert nem egy nagy tétel egy normál gyertya, viszont a különbség látványos.
Láttam több teszetet a neten, ahol összehasonlították különböző szempontok szerint a normál gyertyákat, 5 féle alapgyertyát egymás ellen állítottak. NGK, Beru, Denso, Bosch, Champion asszem. Mérhető különbség nem volt a gyertyák között, az jött ki a végére. Mindegy, hogy melyiket veszed. Élettartamban volt csak kis különbség, másban nem. Az NGK, meg a Denso bírta a legtovább, de 60.000 km-et mindegyik simán kibírt, tehát ez sem szempont.
Nem akarok senkit sem megbántani, de a magyar, az egy Tesco Gazdaságos nemzet. Mindig csak azt nézi a magyar, hogy hol lehet 2 Ft-ot spórolni, ez motiválja az embereket. A Tescos kút is pont annyira drága nálunk, Siófokon, mint a Mol, ÖMV, Shell, de mégis a Tescoba mennek, mert az olcsóbb. (Szerintük, csak mert mást meg sem néznek. Beléjük lett nevelve, hogy Tesco=occó) És ezt használja ki a sok nagy multi cég is. Az iridiumot is nálunk úgy lehet eladni a legjobban, hogy csökkenti a fogyasztást, nem úgy hogy növeli a teljesítményt. Szerintem ezzel lehet megfogni a magyar autóst, hogy spórol 5%-ot. Szerintem nem csökken semmivel sem a fogyasztás, de a teljesítmény sem nő látványosan. Viszont az árusító cég (Toyota, Meteor, stb) nagyon jól jár ezzel a biznisszel.
Én nem adnék ki érte több pénzt, mert semmi látványos eredménye nincs szerintem. Amúgy a fater kocsijában mi is próbáltuk, megvetettem vele régebben (kb 17.000-ért), onnan a tapasztalat, de nem volt jó üzlet...