Kedves rezsofriedrich!
Senki sem mondta, hogy az DRL nem látszik messzebbről, mint a hátsó lámpa! Azt sem mondtam, hogy a hátsó lámpa jobban világítana, mint a DRL! Ahogyan azt sem, az 5W-os helyzetjelző erősebb lenne, mint a DRL! Vissza kellene olvasnod szerintem kicsit, mielőtt azt sugallod, hogy át akarom ejteni a fizikát! Nem tudom, hogy ezeknek mi köze ahhoz, hogy hátul ég-e a DRL-lel együtt a lámpa vagy sem.
Én csak azt mondtam, hogy abban az esetben, ha már kezd sötétedni, de még a DRL üzemel önmagában, ott el kellene egy világító hátsó lámpa sok esetben. Azt is mondom, hogy nappal erősebb fényben is jobban látni a hátul világító autót, mint azt, aki nem világít. Ergo, ha csak 50 m-en is, de javítja az előttem menő láthatóságát a hátsó lámpa, így kisebb a ráfutásos balesetre az esély. Ha városban araszolsz nappal, akkor is valahogyan jobban esik a szemnek, ha az előttem menő hátul világít, valahogyan nagyobb a biztonságérzetem.
Ennek egyáltalán semmi köze az első DRL láthatósági távolságának, mert én egymás mögött haladó kocsikról beszéltem és nem egymással szemben haladókról! A DRL ott kever be a képbe az egymás mögött haladó kocsik esetében, hogy amíg az üzemel az EU norma szerint, addig az elöl menő DRL-es kocsit a hátul menő nem látja véleményem szerint (szürkületben) annyira, hiszen az első DRL-es kocsinak nem égnek a hátsó lámpái.
Nagy sebességű haladás esetén pláne fontos, hogy az autósok egymást megfelelően lássák, így autópályán nem árt nappal sem egy hátsó lámpa, hogy a mögöttem jövő időben észrevegyen. Különösen a szürkületi időszakra gondolok, ahol én már rég rendes lámpával megyek, de a sok DRL-es hátulról "láthatatlan".
Ha már egymással szemben haladók autókról is volt szó: véleményem szerint erős a DRL, sokkal erősebb, mint a helyzetjelző, a DRL mellett annak semmi keresnivalója. De az első helyzetjelzőnek továbbra sincsen köze véleményem szerint a hátsó világításhoz! Attól, hogy elöl fölösleges tényleg a helyzetjelző, attól még a hátsó világítást nappal is indokoltnak tartom. Az, hogy az NKH az első helyzetjelzőt is előírja, az más kérdés, én elméleti szinten fogalmaztam meg a véleményemet, miszerint hátul is mindig kellene világítani, ahogyan elöl is. Az már csak technikai kivitelezési kérdés, hogy hogyan kötöm be a DRL-t, azaz ég-e fölöslegesen az első heléyzetjelző vagy sem.
De miután nem az én akaratom szerint forog a világ, így teljesen indifferens, hogy én nekem tetszik-e a hátsó lámpa "nem működése" vagy sem. A kérdés inkább az, hogy az NKH miért nem harmonizál az EU-s normával?