Szerző Téma: Minden ami világít  (Megtekintve 848332 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2940 Dátum: 2010.06.23 16:35:49 »
Az a jó, ha gyújtás be, erre: DRL be, hátsó lámpák be, a többi nem csinál semmit sem.

Így jól lát a szembejövő és a hátulról érkező is jobban látja az előtte menőt... (Engem idegesít, mikor hátsó lámpa nélkül megy a sok DRL-es Audi. A hátul világítós kocsikat még nappal is sokkal könnyebb észrevenni.)

Bocs de nem. Gyújtás csak DRL az EU norma. Az, hogy Neked mi a jó másodlagos. A magyar szabályok szerint gyújtás: DRL+helyzetjelzők.

Napsütésben nem is látod, még ha ég is a hátsó helyzetjelző....
Mond, utálsz??? :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2941 Dátum: 2010.06.23 16:46:27 »
Nem utállak egyáltalán. Miért szeretnéd? :D

Az NKH lassan fel lesz úgyis oszlatva. Elküldik őket remélem dolgozni végre a barom szabály-alkalmazgatásuk és a xenonosok baxogatása helyett. Inkább a sok roncsautót vonnák ki a forgalomból, meg az olyan dieseleket, amelyek több kormot okádnak, mint az M62-es (Szergej) mozdony. Erre azonban nincsen ész, egyszerűbb a kamionosokat állandóan baxtatni, meg az tisztességes autósokat.

Az EU normát ismerem, oda csak a DRL kell. A magyar jog- és szabályértelmezés mindig nagy gondokat okozott nálunk. Nem is értem, hogy EU-s tagállamként a barom NKH hogyan meri felülbírálni az EU-s normát?!   :hmmmm:

Nem ám átvesszük a bevált dolgokat és alkalmazkodunk a tapasztaltabb nyugati szomszédainkhoz, neeem, nekünk mindig külön (barom) utakat kell járnunk, amiről mindig kiderül, hogy baromság. A 3. féklámpa is tilos volt, mert az milyen nagyon veszélyes, büntettek is érte, kár, hogy "nyugaton" bizonyítottan bevált. Nálunk ehhez kellett 2 évtized kb, ekkor meg kötelezővé tették az új kocsik számára. Nah, ez jól példázza a barom szabályalkotást... Vagy másik példa az izzókészlet. Már látszott évekkel ezelőtt, hogy egy átlagos user nem tud és akar izzót cserélni az út mentén a kb. 90 utáni kocsikban, de azért milyen jó volt büntetni az izzókészlet miatt. Annak a kötelező meglétét is már vagy 20 éve el kellett volna törölni, de erre csak tavaly került sor. Kb ennyivel vagyunk mindig elmaradva a "valóságtól". A legjobb az egészben az volt, hogy már közzé volt téve, hogy x hónaptól nem kötelező, de még előtte is büntettek miatt, mert még az új szabály nem lépett érvénybe...  :censored:


Szerintem nappal is látszik a hátsó lámpa, pláne szürkületben vagy árnyékban vagy erdei szakaszokon, ahol még a DRL-t nem váltja ki a normál tompított világítás. Persze ezzel már lehet egyet nem érteni, nem minden úgy van (sajnos), ahogya én látom jónak... :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2942 Dátum: 2010.06.23 20:10:18 »
Szerintem nappal is látszik a hátsó lámpa, pláne szürkületben vagy árnyékban vagy erdei szakaszokon, ahol még a DRL-t nem váltja ki a normál tompított világítás. Persze ezzel már lehet egyet nem érteni, nem minden úgy van (sajnos), ahogya én látom jónak... :D

Én napsütésre értettem, ha tűz a nap akkor nem lehet látni. Másrészről meg aki egy kocsi fenekét nem látja jó látási viszonyok mellett (nem napsütésben), akkor szvsz. tökmindegy, hogy ég-e a helyzetjelző, vagy sem. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Minden ami világít
« Válasz #2943 Dátum: 2010.06.23 22:43:29 »
Láttam már néhány néhány Audit, amin elöl világított a DRL, hátul meg semmi, gondolom ahogy a németek csinálták és nem fogja itthon semelyik szalon sem átkötni.....
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #2944 Dátum: 2010.06.25 20:45:12 »
Szerintem nappal is látszik a hátsó lámpa, pláne szürkületben vagy árnyékban vagy erdei szakaszokon, ahol még a DRL-t nem váltja ki a normál tompított világítás. Persze ezzel már lehet egyet nem érteni, nem minden úgy van (sajnos), ahogya én látom jónak... :D

Én napsütésre értettem, ha tűz a nap akkor nem lehet látni. Másrészről meg aki egy kocsi fenekét nem látja jó látási viszonyok mellett (nem napsütésben), akkor szvsz. tökmindegy, hogy ég-e a helyzetjelző, vagy sem. :D

Igen!A fentiek miatt, ma direkt figyeltem a láthatóságot:hátsó helyzetjelzők nappali (napos) fényben max 50 m,míg a LED-es DRL-ek stb.már 200 m-ről is látszanak.Tehát előlről és nem "hátutrúl" kell a dolgot értelmezni.Ezért haragszom a hazai szabályokra,de hiába. :surrender:
"Szürkületben vagy árnyékban" fokozottan igaz az előlről láthatóság!(bizony  :yes: ugyanakkora fényintenzitásu DRL jobban látszik,bármilyen furcsa is kedves czukor)
A fizika már csak ilyen.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2945 Dátum: 2010.06.25 21:13:45 »
Kedves rezsofriedrich!

Senki sem mondta, hogy az DRL nem látszik messzebbről, mint a hátsó lámpa! Azt sem mondtam, hogy a hátsó lámpa jobban világítana, mint a DRL! Ahogyan azt sem, az 5W-os helyzetjelző erősebb lenne, mint a DRL! Vissza kellene olvasnod szerintem kicsit, mielőtt azt sugallod, hogy át akarom ejteni a fizikát! Nem tudom, hogy ezeknek mi köze ahhoz, hogy hátul ég-e a DRL-lel együtt a lámpa vagy sem.  :hmmmm:

Én csak azt mondtam, hogy abban az esetben, ha már kezd sötétedni, de még a DRL üzemel önmagában, ott el kellene egy világító hátsó lámpa sok esetben. Azt is mondom, hogy nappal erősebb fényben is jobban látni a hátul világító autót, mint azt, aki nem világít. Ergo, ha csak 50 m-en is, de javítja az előttem menő láthatóságát a hátsó lámpa, így kisebb a ráfutásos balesetre az esély. Ha városban araszolsz nappal, akkor is valahogyan jobban esik a szemnek, ha az előttem menő hátul világít, valahogyan nagyobb a biztonságérzetem.

Ennek egyáltalán semmi köze az első DRL láthatósági távolságának, mert én egymás mögött haladó kocsikról beszéltem és nem egymással szemben haladókról! A DRL ott kever be a képbe az egymás mögött haladó kocsik esetében, hogy amíg az üzemel az EU norma szerint, addig az elöl menő DRL-es kocsit a hátul menő nem látja véleményem szerint (szürkületben) annyira, hiszen az első DRL-es kocsinak nem égnek a hátsó lámpái.

Nagy sebességű haladás esetén pláne fontos, hogy az autósok egymást megfelelően lássák, így autópályán nem árt nappal sem egy hátsó lámpa, hogy a mögöttem jövő időben észrevegyen. Különösen a szürkületi időszakra gondolok, ahol én már rég rendes lámpával megyek, de a sok DRL-es hátulról "láthatatlan".

Ha már egymással szemben haladók autókról is volt szó: véleményem szerint erős a DRL, sokkal erősebb, mint a helyzetjelző, a DRL mellett annak semmi keresnivalója. De az első helyzetjelzőnek továbbra sincsen köze véleményem szerint a hátsó világításhoz! Attól, hogy elöl fölösleges tényleg a helyzetjelző, attól még a hátsó világítást nappal is indokoltnak tartom. Az, hogy az NKH az első helyzetjelzőt is előírja, az más kérdés, én elméleti szinten fogalmaztam meg a véleményemet, miszerint hátul is mindig kellene világítani, ahogyan elöl is. Az már csak technikai kivitelezési kérdés, hogy hogyan kötöm be a DRL-t, azaz ég-e fölöslegesen az első heléyzetjelző vagy sem.

De miután nem az én akaratom szerint forog a világ, így teljesen indifferens, hogy én nekem tetszik-e a hátsó lámpa "nem működése" vagy sem. A kérdés inkább az, hogy az NKH miért nem harmonizál az EU-s normával?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.25 21:24:17 írta barna.czukor »

tutinet

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2946 Dátum: 2010.06.26 01:37:00 »
A kérdés inkább az, hogy az NKH miért nem harmonizál az EU-s normával?

Még jó. Néz meg minek a rövídítése az NKH. Nemzeti Közlekedési Hatóság. Nem nemzetközi.
Szerintem ezért. Egyébként miért jó az, ha mindent az EU szerint csinálunk lassan már helyi törvényekre meg szabályokra se lesz szükség mert majd lesz EU-s. Mondjuk én ebből nem kérnék. Volt már egyszer ilyen abból se jól jöttünk ki meg most is a gödör alján fetrengünk.
Szerintem nem kell mindennek harmonizálni az EU-val mert az nem jelenti azt, hogy az jó is. Ráadásul sokan szeretnek olyan EU-s dologra hivatkozni amit tőlünk nyugatabbra található EU-s országok nem is alkalmaznak.


rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #2947 Dátum: 2010.06.26 13:48:34 »
Kedves rezsofriedrich!

Senki sem mondta, hogy az DRL nem látszik messzebbről, mint a hátsó lámpa! Azt sem mondtam, hogy a hátsó lámpa jobban világítana, mint a DRL! Ahogyan azt sem, az 5W-os helyzetjelző erősebb lenne, mint a DRL! Vissza kellene olvasnod szerintem kicsit, mielőtt azt sugallod, hogy át akarom ejteni a fizikát! Nem tudom, hogy ezeknek mi köze ahhoz, hogy hátul ég-e a DRL-lel együtt a lámpa vagy sem.  :hmmmm:

Én csak azt mondtam, hogy abban az esetben, ha már kezd sötétedni, de még a DRL üzemel önmagában, ott el kellene egy világító hátsó lámpa sok esetben. Azt is mondom, hogy nappal erősebb fényben is jobban látni a hátul világító autót, mint azt, aki nem világít. Ergo, ha csak 50 m-en is, de javítja az előttem menő láthatóságát a hátsó lámpa, így kisebb a ráfutásos balesetre az esély. Ha városban araszolsz nappal, akkor is valahogyan jobban esik a szemnek, ha az előttem menő hátul világít, valahogyan nagyobb a biztonságérzetem.

Ennek egyáltalán semmi köze az első DRL láthatósági távolságának, mert én egymás mögött haladó kocsikról beszéltem és nem egymással szemben haladókról! A DRL ott kever be a képbe az egymás mögött haladó kocsik esetében, hogy amíg az üzemel az EU norma szerint, addig az elöl menő DRL-es kocsit a hátul menő nem látja véleményem szerint (szürkületben) annyira, hiszen az első DRL-es kocsinak nem égnek a hátsó lámpái.

Nagy sebességű haladás esetén pláne fontos, hogy az autósok egymást megfelelően lássák, így autópályán nem árt nappal sem egy hátsó lámpa, hogy a mögöttem jövő időben észrevegyen. Különösen a szürkületi időszakra gondolok, ahol én már rég rendes lámpával megyek, de a sok DRL-es hátulról "láthatatlan".

Ha már egymással szemben haladók autókról is volt szó: véleményem szerint erős a DRL, sokkal erősebb, mint a helyzetjelző, a DRL mellett annak semmi keresnivalója. De az első helyzetjelzőnek továbbra sincsen köze véleményem szerint a hátsó világításhoz! Attól, hogy elöl fölösleges tényleg a helyzetjelző, attól még a hátsó világítást nappal is indokoltnak tartom. Az, hogy az NKH az első helyzetjelzőt is előírja, az más kérdés, én elméleti szinten fogalmaztam meg a véleményemet, miszerint hátul is mindig kellene világítani, ahogyan elöl is. Az már csak technikai kivitelezési kérdés, hogy hogyan kötöm be a DRL-t, azaz ég-e fölöslegesen az első heléyzetjelző vagy sem.

De miután nem az én akaratom szerint forog a világ, így teljesen indifferens, hogy én nekem tetszik-e a hátsó lámpa "nem működése" vagy sem. A kérdés inkább az, hogy az NKH miért nem harmonizál az EU-s normával?

A fenti érveléseiddel azonban teljesen egyetértek! :flowers:
Szürkületben nincs helye már a DRL-nek!
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.26 13:52:52 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #2948 Dátum: 2010.06.26 13:49:31 »
A kérdés inkább az, hogy az NKH miért nem harmonizál az EU-s normával?

Még jó. Néz meg minek a rövídítése az NKH. Nemzeti Közlekedési Hatóság. Nem nemzetközi.
Szerintem ezért. Egyébként miért jó az, ha mindent az EU szerint csinálunk lassan már helyi törvényekre meg szabályokra se lesz szükség mert majd lesz EU-s. Mondjuk én ebből nem kérnék. Volt már egyszer ilyen abból se jól jöttünk ki meg most is a gödör alján fetrengünk.
Szerintem nem kell mindennek harmonizálni az EU-val mert az nem jelenti azt, hogy az jó is. Ráadásul sokan szeretnek olyan EU-s dologra hivatkozni amit tőlünk nyugatabbra található EU-s országok nem is alkalmaznak.



Ez már kicsit politika.Tehát : no comment!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2949 Dátum: 2010.06.26 21:05:04 »
tutinet mindenbe igyekszik politikai felhangot belevinni. Csak nem értem, hogy minek.

Való igaz, a szürkületben nincsen helye a DRL-nek, ez vitán felül áll. A nappali helyzetjelzővel továbbra sem értek egyet barna.czukorral, érvelését értem, de nem tudok vele azonosulni. Ezzel együtt igaza van, hogy a Mo.-i szabályozás helyzetjelő és DRL-t ír elő.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Minden ami világít
« Válasz #2950 Dátum: 2010.06.27 13:38:03 »
tutinet mindenbe igyekszik politikai felhangot belevinni. Csak nem értem, hogy minek.

Való igaz, a szürkületben nincsen helye a DRL-nek, ez vitán felül áll. A nappali helyzetjelzővel továbbra sem értek egyet barna.czukorral, érvelését értem, de nem tudok vele azonosulni. Ezzel együtt igaza van, hogy a Mo.-i szabályozás helyzetjelő és DRL-t ír elő.

Hogy ki,mikor,mit ,lát jobban és neki mi a veszélyhelyzet az már erősen szubjektív kérdés.Lassan a közlekedés-pszichológia szintjén mozgunk. :eek:
Tény:minden változat megmagyarázható,csak a racionalitás mégis az EU-s szabályok mellett szól.Lásd energiatakarékosság,lámpaköltségek stb.(ez magánvélemény,nem politika) :nono:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden ami világít
« Válasz #2951 Dátum: 2010.06.27 17:14:52 »
Egyetértek, amit leírtál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2952 Dátum: 2010.06.27 17:54:24 »
Határozottan kezdenek visszatérni az aftermarket xenonosok, úgy látszik leült az első hullám, tegnap este, (bő 1óra alatt) 5-6ba belefutottam a városban, nemrég 1hónap alatt nem lehetett ennyit látni :hmmmm:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2953 Dátum: 2010.06.27 22:12:01 »
Én orthodox vagyok, nekünk eddig is benne voltak a 4.300 K-es xenon szettek a kocsikban -- helyesen beállítva. Az elmúlt 50e km alatt 1x sem villantottak ránk este, hogy zavarná őket az utált utólagos xenon lámpánk. Én jól látok vele, ergo no problem. Remélem ez így is marad. Család is nagyon szereti a xenon-t, azóta sokkal szívesebben autóznak este is.

Peti

  • Vendég
Re: Minden ami világít
« Válasz #2954 Dátum: 2010.06.28 09:31:41 »
Én is szeret(t)em a xenont, itt most nem is ez a kérdés, de közbe már valamennyire választ is kaptam, mert egyik barátom pont most írja, hogy péntek este nagy nkh-s razzia volt a váci úton, viszont aki ott helyben visszacserélte halogénre, azt nem büntették :ph34r: